Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Votarg:

@xtQ: Det är historiskt lägstapris nu sedan 27:e november och det är 200 kronor billigare än näst billigaste. Med tanke på att robotdammsugare är årets julklapp lär det vara snäppet högre tryck på dessa så prispressen lär inte verka hårt och då är detta ändå helt ok. Något mer du ville veta?

bara för att det är historiskt lägsta pris så gör det ändå inte något då den har 50kr under närmaste återförsäljare. ica kallar de super rea för dom har den normalt för 4000kr, långt över någon annan har den.
och sen om du ska ta till "årets julklapp" så kan man se till förra årets fjasko med råsaftscentrifug. har aldrig någonsin hört eller sett en människa med en, på samma vis har jag inte heller hört någon beställa en och inte heller var det slut på dom vid jul

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Icte:

CDON har väldigt ofta haft den för 5000 kr också (kanske runt 7 ggr i år?). Kanhända att den går ner ännu lägre i pris under mellandagarna så om du kan vänta tills dess, annars är det bara att slå till idag

5000kr-priserna har varit relativt nyligen. Tidigare var den betydligt dyrare.

För 5000kr så är det ändå ett bra köp sett till vad det är. 27"-panel med 2560x1440, IPS och panel som klarar 144Hz. Enda direkta nackdelen är just att Freesync officiellt begränsats till max 90Hz men kan gå att komma runt. Läsvärt från detta inlägg: #15815057 för den som är nyfiken.

Alternativet till denna som dessutom ska ha 144Hz FreeSync är annars Acer XF270HU: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3409598
7490kr för den i dagsläget vilket gör Asus skärm förhållandevis billig.

Permalänk
Skrivet av Dunde:

Windows Platta 10"/dockningsbart Tgb/2 GB RAM/32GB SSD najs prajs för 999kr...
http://cdon.se/hemelektronik/point-of-view-tab-p1005w-232-kb-...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3113578

Dock är den lite tung med sina 700 kg... (se egenskaper cdon)

Hade jag inte redan haft tre Windows-plattor så hade det blivit en.

Ursäkta en eventuellt korkad fråga, men går det att köra Android appar på en sån här platta?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lyckokaka:

Ursäkta en eventuellt korkad fråga, men går det att köra Android appar på en sån här platta?

Nej, bara om man verkligen verkligen vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Funkar här, du kanske blockerar script eller ads? Prova clear cache?

Jag får samma resultat med datorn, plattan och mobilen. Tom sida när jag kommer till Webhallen. Det brukar ju stå att erbjudandet är slut, om det nu är det. Står att de har 50+ i lager om man söker på deras sida. Fast då får man bara ordinarie pris.

Visa signatur

Chassi: Antec P183 - Moderkort: Gigabyte GA-X58A-UD3R - PSU: Corsair VX 550w
CPU: Core i7 950, 3,06GHz - Kylare: Noctua NH-U9B - GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 OC
HDD: 1TB Samsung 7200RPM - SSD: Corsair SSD Force Series 120GB - Minne: Corsair 6GB DDR3 1600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av prijar:

Jag får samma resultat med datorn, plattan och mobilen. Tom sida när jag kommer till Webhallen. Det brukar ju stå att erbjudandet är slut, om det nu är det. Står att de har 50+ i lager om man söker på deras sida. Fast då får man bara ordinarie pris.

Har precis samma problem.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av prijar:

Jag får samma resultat med datorn, plattan och mobilen. Tom sida när jag kommer till Webhallen. Det brukar ju stå att erbjudandet är slut, om det nu är det. Står att de har 50+ i lager om man söker på deras sida. Fast då får man bara ordinarie pris.

Jaha, det var så du menade, provade inte att klicka till själva erbjudandet igår utan syftade på Julkalendern här på sweclockers. Idag fungerar det utan problem att ta mig till Mediamarkt's erbjudande iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av prijar:

Vad har hänt med dagens erbjudande i Sweclockers julkalender?
Kommer bara till en blank sida när jag klickar på länken.

Mvh Ola

Om man är intresserad av erbjudandet (GTA V + MGS V för 649kr) så kan man säkert höra av sig till Webhallen och få det till det priset med tanke på att det verkar ha varit en trasig länk.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Är sugen på den där skärmen, men tänkte köpa ny GPU nästa år, och då har man liksom låst sig till AMDs kort. Önskar de kan gå på gemensam standard snart för dynamisk sync, men det kommer väl inte hända..

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nME:

Är sugen på den där skärmen, men tänkte köpa ny GPU nästa år, och då har man liksom låst sig till AMDs kort. Önskar de kan gå på gemensam standard snart för dynamisk sync, men det kommer väl inte hända..

Det finns redan en, VESA Adaptive Sync (där AMDs FreeSync är namnet som används för tekniken med företagets produkter): http://www.techpowerup.com/200741/g-sync-is-dead-vesa-adds-ad...
Intel kommer stödja i framtida produkter så är bara Nvidia kvar av de stora.

Men i ditt fall så är det nog klokt att avvakta lite. Iallafall tills du vet vad för grafikkort du kommer välja och huruvida Nvidia stödjer Adaptive Sync i och med nästa års nya grafikkort.

Permalänk
Medlem

Ni andra som köpte Xbox via citygross, kan ni se status på ordern någonstans?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Matte349:

Ni andra som köpte Xbox via citygross, kan ni se status på ordern någonstans?

Skickades från m.sweclockers.com

Nope...
Jag noterade att de har erbjudandet med i morgondagens reklamblad vilket kan tyda på att den låg ute för tidigt i appen?

Permalänk
Medlem

#15859723

Hittar inte erbjudandet i appen.
Har rätt app. Hem och Fritid.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

#15859723

Hittar inte erbjudandet i appen.
Har rätt app. Hem och Fritid.

Samma här, bara massa kaffemaskiner om jag söker på xbox One. Sen är det bara en läsplatta om man navigerar sig till mediasektionen i appen. Slut redan?

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

#15859723

Hittar inte erbjudandet i appen.
Har rätt app. Hem och Fritid.

Skrivet av seigmenn:

Samma här, bara massa kaffemaskiner om jag söker på xbox One. Sen är det bara en läsplatta om man navigerar sig till mediasektionen i appen. Slut redan?

Gick in i appen minuten efter att fyndet postats i fyndtråden men såg inget Xbox One erbjudande heller.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Icte:

Gick in i appen minuten efter att fyndet postats i fyndtråden men såg inget Xbox One erbjudande heller.

jäkla skit då. Slut så fort? Jag lyckades klicka hem ett ex iallafall:)
mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av seigmenn:

Samma här, bara massa kaffemaskiner om jag söker på xbox One. Sen är det bara en läsplatta om man navigerar sig till mediasektionen i appen. Slut redan?

Skrivet av Icte:

Gick in i appen minuten efter att fyndet postats i fyndtråden men såg inget Xbox One erbjudande heller.

Skulle inte förvåna mig om dem hade 5 ex eller något bara för att alla ska laddaner deras app.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nordschleife:

jäkla skit då. Slut så fort? Jag lyckades klicka hem ett ex iallafall:)
mvh

Japp, jag också (eller ja, förra veckan )!

Skrivet av Nzt:

Skulle inte förvåna mig om dem hade 5 ex eller något bara för att alla ska laddaner deras app.

Sant, kanske t.o.m. endast ett ex Läste dock någonstans att detta erbjudande skulle gälla fr.o.m. idag enligt City Gross' veckobrev, men att de råkade lägga ut erbudandet i appen lite tidigare än så..

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Xboxerbjudandet ligger nu i appen igen, står dock att det är slut i lager. Kanske kommer upp fler under dagen.

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem
Skrivet av seigmenn:

Xboxerbjudandet ligger nu i appen igen, står dock att det är slut i lager. Kanske kommer upp fler under dagen.

http://i.imgur.com/w1tGfCZ.jpg

Japp, nu kom det fram för mig också (slut i lager). Förhoppningsvis får fler av våra med-medlemmar ta del av detta erbjudande! Själv sitter man och väntar på att få en bekräftelse på att varan har skickats från lagret, endast fått ett ordernummer än så länge (pengarna har dock dragits!).

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Japp, nu kom det fram för mig också (slut i lager). Förhoppningsvis får fler av våra med-medlemmar ta del av detta erbjudande! Själv sitter man och väntar på att få en bekräftelse på att varan har skickats från lagret, endast fått ett ordernummer än så länge (pengarna har dock dragits!).

Får börja drömma om en liknande prissänkning på PS4 istället. Men förhoppningsvis kommer det något bra till julrean.

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem

@Christley: Nu har du! Har en hemma köpt för några år sedan, använd 1 gång

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Jag hämtade just ut min Xbox från citygross. Beställde vid 10 i fredags. Fick ingen bekräftelse att den hade skickas

Permalänk
Medlem

@Nzt:

Nej jag tror faktiskt att det fanns en hel del av dem. Erbjudandet var uppe i ganska många timmar.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

Fick inte heller nåt mejl om att xbox hade skickats. Men finns nu att hämta hos postombudet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lillalex:

Jag hämtade just ut min Xbox från citygross. Beställde vid 10 i fredags. Fick ingen bekräftelse att den hade skickas

Fick du sms eller mail? Jag beställde min vid 10:10 i frrdags till CGI i Bromma men inte hört något. Sugen nu...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av [!]:

Fick inte heller nåt mejl om att xbox hade skickats. Men finns nu att hämta hos postombudet.

Samma här Äntligen!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@jocker:
Japp det kom ett sms från bfab el-handel och det var citygross
Skickades från Hässleholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iksu:

Electroworld hade samma deal för 99 kr i Augusti, kanhända att det går ner under mellandagarna till det priset!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Electroworld hade samma deal för 99 kr i Augusti, kanhända att det går ner under mellandagarna till det priset!

Okej det var fasiken billigt. Ägde dock ingen xbox one i augusti.. jag är nöjd med 249.