Rainbox Six: Siege [Den Stora Tråden]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Något jag inte förstår mig på är att siktet kan vara spot-on i huvudet på fienden, man trycker iväg en salva och skotten träffar inte alls. Sen rör sig fienden och faller ihop död 1 sekund senare. Men ändå upplever man varken hög ping eller lag i övrigt.

Detta har jag mest upplevt i Terrorist hunt, där en av spelarna host:ar spelet inte Ubisoft.

Permalänk
Medlem

Jag spelar så ofta som jag kan boysen, har säkert spelar med/mot er också. Det är bara och adda mig, mqphoto på Uplay. Loggar in på måndag igen så ni vet det =).

Visa signatur

Lev livet

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har stora problem med ping? Försökte köra en multiplayer match tidigare och fick ca 200 ping, men i till exempel cs:go så har jag aldrig över 60 i ping :-/

Eller det kanske är jag som gör nått galet? vilket data center ansluter ni mot?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk

Tänkte bara fråga om fler än jag stött på personer som hackat/glitchat genom matcherna? bla en i mitt lag kunde hoppa genom väggar och som om inte det var nog så kunde han döda folk han ej såg genom barikader för bla fönster(han sköt dem dog men allt var helt utan ngt tecken på skott) tog printscreen på teamen men av ngn anledning så blev det bara en svart bild men han hette zettranon_1.0 el hur han nu hade stavat, samt två stycken bland motståndarna som jag tyvärr inte minns namnet på(många har nog gjort en faceroll på tangenterna för få namn) varav den ena hoppade oxå genom vägg(vet för att ena sekunden när jag sprang in i en hörna sköt mig genom väggen(inga märken el skador varken före el efter) när han sen hade gjort det kom genom väggen och samma här inga tecken på skador(såg från killcam när han dödade en annan) sista ronden mötte jag en som trots att jag tömt ett magasin(pistol) så sköt han mig genom min sköld(såg även detta samt max hälsa trots jag hade träffat via killcam)... allt detta hände precis innan jag skrev här

Visa signatur

CPU AMD R9 3900X MB Gigabyte X570 Aorus Pro
RAM Corsair Vengeance 16GB GPU Saphirre 5700XT Nitro+ SE
SSD NVMe WD Black SN750 x2 SSD Samsung 840Pro, Samsung 850Pro, Kingston A400
HDD HGST Deskstar 6TB, WD Green 2TB
Chassi Fractal Design Define R6 PSU Be Quiet Dark Power Pro 850w

Permalänk
Medlem

Satan så besviken jag blev på FPSen. men min dator , så måste jag köra low/medium på någon enstaka sak kanske för att ens hålla över 60 fps. Fan om BF4 kan hålla konstant minst 100 fps på high/ultra, så borde väll tusan siege hålla 144hz konstant med banor som är 50m2 och inte 500.....

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foster:

Lägg gärna till mig också, "AlbinAlbinAlbin" heter jag.

Nu för tiden heter jag TRSE-Albin, men kan kan nog lägga till mig på "Mfah" också som är mitt legacy nick.

Visa signatur

CPU: intel i7 6700K GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G MOBO: ASUS Z170-P ATX RAM: Corsair 16GB DDR4 2666Mhz Vengeance LPX KYL: Cooler Master Hyper 212 EVO PSU: EVGA Supernova G2 750W BURK: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Om det finns någon PS4-spelande där ute får ni gärna lägga till mig: thomaspa85

Det är lite trist pingmässigt att konstant paras ihop med amerikanare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Något jag inte förstår mig på är att siktet kan vara spot-on i huvudet på fienden, man trycker iväg en salva och skotten träffar inte alls. Sen rör sig fienden och faller ihop död 1 sekund senare. Men ändå upplever man varken hög ping eller lag i övrigt.

De flesta vapen har recoil och sjävla träffpunkten lite åt höger gentemot siktet.
Detta går att se om man kollar under "loadout" så jag antar att du kanske måste sikta lite mer åt vänster.

Däremot att fienden rör sig och sedan faller ihop låter märkligt eftersom det tyder på just det du sa hög ping vilket du inte har.
Kanske är netcode som inte är helt perfekt på vissa punkter eller den personen som står som host som kanske har spikes i nätet.

Skrivet av KlyfftPotatis:

Satan så besviken jag blev på FPSen. men min dator , så måste jag köra low/medium på någon enstaka sak kanske för att ens hålla över 60 fps. Fan om BF4 kan hålla konstant minst 100 fps på high/ultra, så borde väll tusan siege hålla 144hz konstant med banor som är 50m2 och inte 500.....

Du är inte ensam. Har svårt att hålla stabil 60FPS på detta och då klarar jag det galant i BF4.
Förstår inte varför alls det är så krävande med så små banor.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk

Jag är riktigt sugen på detta spelet efter att ha kollat en del på twitch.. lirar många på PC? Känns som detta är ett spel man spelar tillsammans med folk över voicechat så hade ju vart kul om man hade lite folk å spela med i så fall

Visa signatur

Stationär: ASUS SABERTOOTH Z77 / Intel i7 3770K @4,3GHz / Corsair H100 Hydro / Kingston HyperX Beast 1833 16GB / ASUS GTX780 3GB / BENQ XL2420T LED 120Hz / Intel 520 Series 120GB SSD / Western Digital 2TB HDD / Fractal Design Define R4 / Corsair AX850W Modular / QPAD MK-50 / Mionix Naos 5000 / Steelseries Siberia v2 / Win 8 64bit
Laptop: Lenovo X220 / Intel i5 2520M @2,5GHz / 8GB RAM / Samsung 840 EVO 240GB SSD /

Permalänk
Medlem

@Vispen123:

Det är ganska många som spelar. Tyvärr finns en del problem med spelet också. Uplay: TRSE-Tomika
Spelar casual och rankat.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Matimi0 gör ännu en video, denna gång om mer generella tips. Sevärt

P.S.

För de som anmärkt om nätkoden så är Ubisoft medvetna om problemen och kommer rulla ut en patch nu i dagarna för att åtgärda problemet. De har redan patchat en del saker server-side men nu kommer fixen för klienterna.

källa

Permalänk

Köpt spelet nu. Svinkul och grym potential bara med dom där operator uppdragen, pulsen går upp i 180!

Nu när jag ska köra multiplayer så har jag däremot suttit fast i "Joining game session" hur länge som helst.. är det normalt att man får vänta länge på ett spel?

Visa signatur

Stationär: ASUS SABERTOOTH Z77 / Intel i7 3770K @4,3GHz / Corsair H100 Hydro / Kingston HyperX Beast 1833 16GB / ASUS GTX780 3GB / BENQ XL2420T LED 120Hz / Intel 520 Series 120GB SSD / Western Digital 2TB HDD / Fractal Design Define R4 / Corsair AX850W Modular / QPAD MK-50 / Mionix Naos 5000 / Steelseries Siberia v2 / Win 8 64bit
Laptop: Lenovo X220 / Intel i5 2520M @2,5GHz / 8GB RAM / Samsung 840 EVO 240GB SSD /

Permalänk
Medlem

@Vispen123:

Prova starta om spelet när du upplever detta. Brukar lösa sig då. Typ en bug.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vispen123:

Köpt spelet nu. Svinkul och grym potential bara med dom där operator uppdragen, pulsen går upp i 180!

Nu när jag ska köra multiplayer så har jag däremot suttit fast i "Joining game session" hur länge som helst.. är det normalt att man får vänta länge på ett spel?

Kika under Options så att du har "Open" på NAT-type, eller åtminstone Moderate. Annars lär du in och fixa med portarna i brandväggen

Visa signatur

Intel i5 4690k, MSI GTX 970, 16GB DDR3, 2x250GB SSD, EVGA 750 W, Fractal Design R4, Win 10, General Lös

Permalänk
Medlem

Tjena.
Har märkt en konstig grej , micken stängs av efter ett tag när jag har kört R6. Likaså för polaren , då får man gå ur och slå på den igen.
Någon annan som har samma problem? Detta händer bara i R6 och vi kör med TeamSpeak3.
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taskman:

Du är inte ensam. Har svårt att hålla stabil 60FPS på detta och då klarar jag det galant i BF4.
Förstår inte varför alls det är så krävande med så små banor.

ok så märkte något sjukt. jag disablade SLI och kör då endast med 1x 780. min FPS HÖJDES med ca. 30-40. rullar inte lägre än 100 nu. tjena liksom

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

ok så märkte något sjukt. jag disablade SLI och kör då endast med 1x 780. min FPS HÖJDES med ca. 30-40. rullar inte lägre än 100 nu. tjena liksom

o.O
What the... Måste testas ASAP.
Är ganska besviken på Kepler överlag då R9 290X och presterar mycket bättre än 780 i dagens läge.
Känns som AMD är bättre på att optimera sina drivare med tiden.

Nästa kort kan mycket väl bli ett AMD kort speciellt då jag gärna vill ha 6GB eller 8GB som VRAM för 3440x1440.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

I Januari släpps första DLC-paketet (gratis, 7 dagars tidig åtkomst för de med Seasonpass) som heter "Black Ice". En ny karta och två nya Operators, och gissningsvis nya skins. Känns skönt att de pumpar ut gratis innehåll varannan månad framöver

Och sedan verkar det som att de släpper en ny patch väldigt snart, inom en vecka ser det ut som, där de förbättrat framförallt nätkoden och buggar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

I Januari släpps första DLC-paketet (gratis, 7 dagars tidig åtkomst för de med Seasonpass) som heter "Black Ice". En ny karta och två nya Operators, och gissningsvis nya skins. Känns skönt att de pumpar ut gratis innehåll varannan månad framöver

Och sedan verkar det som att de släpper en ny patch väldigt snart, inom en vecka ser det ut som, där de förbättrat framförallt nätkoden och buggar.

Skickades från m.sweclockers.com

Hört att de nya operatörerna kostar 25k renown styck.

Permalänk
Medlem

Japp, 25k renown för en ny Operator var det som sades på Ubis utvecklarblogg.
På nedanstående länk hittar man lite info från Ubisoft om det innehåll som kommer att släppas det kommande året:
http://blog.ubi.com/rainbow-six-siege-post-launch-maps-operat...

Patch 1.1 rullas ut idag!
Här nedan finner du patch notes.
http://forums.ubi.com/showthread.php/1355300-Patch-Notes-Upda...

Visa signatur

Intel i5 4690k, MSI GTX 970, 16GB DDR3, 2x250GB SSD, EVGA 750 W, Fractal Design R4, Win 10, General Lös

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

I Januari släpps första DLC-paketet (gratis, 7 dagars tidig åtkomst för de med Seasonpass) som heter "Black Ice". En ny karta och två nya Operators, och gissningsvis nya skins. Känns skönt att de pumpar ut gratis innehåll varannan månad framöver

Och sedan verkar det som att de släpper en ny patch väldigt snart, inom en vecka ser det ut som, där de förbättrat framförallt nätkoden och buggar.

Skickades från m.sweclockers.com

Den patchen kommer idag

Skrivet av Rasmus117:

Hört att de nya operatörerna kostar 25k renown styck.

Är mest något som folk har kastat runt på internet. Mestadels för det finns inget att köpa och de som har spelat mycket har mycket renown som bara samlar damm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Är mest något som folk har kastat runt på internet. Mestadels för det finns inget att köpa och de som har spelat mycket har mycket renown som bara samlar damm.

Nej, det är inte något som "folk har kastat runt på internet" - det är något Ubisoft själva skrivit om, se ovantsående länk.

Visa signatur

Intel i5 4690k, MSI GTX 970, 16GB DDR3, 2x250GB SSD, EVGA 750 W, Fractal Design R4, Win 10, General Lös

Permalänk
Medlem

Letar efter lite folk att lira med, ranked/casual spelar ingen roll riktigt. Har mic och allt, adda gärna.
Uplay: Littleguy3

m.v.h.

Erik

Visa signatur

Ryzen 2600 @ 4.1, Vega 56 @ 1580mhz (P7: 1025mv).

Permalänk
Medlem
Skrivet av RagHank:

Japp, 25k renown för en ny Operator var det som sades på Ubis utvecklarblogg.
På nedanstående länk hittar man lite info från Ubisoft om det innehåll som kommer att släppas det kommande året:
http://blog.ubi.com/rainbow-six-siege-post-launch-maps-operat...

Patch 1.1 rullas ut idag!
Här nedan finner du patch notes.
http://forums.ubi.com/showthread.php/1355300-Patch-Notes-Upda...

Damn, känner mig mer eller mindre tvingad till att köpa boosters nu, alternativt börja spela mer

Trevlig patch note, känns som att de verkligen bryr sig om spelet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taskman:

o.O
What the... Måste testas ASAP.
Är ganska besviken på Kepler överlag då R9 290X och presterar mycket bättre än 780 i dagens läge.
Känns som AMD är bättre på att optimera sina drivare med tiden.

Nästa kort kan mycket väl bli ett AMD kort speciellt då jag gärna vill ha 6GB eller 8GB som VRAM för 3440x1440.

blev det skillnad?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

blev det skillnad?

Har tyvärr inte testat då jag inte varit hemma på några dagar.
Får testa imorgon när jag kommer hem till stationära. Spelar när jag har tid på min notebook nu istället.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

Köpte precis Season Pass för jag tänkte att det kan vara bra att ha då man får 600 R6 credits (boosters) och tidig åtkomst till nya snubbarna.
Men nu läste jag detta när jag startade spelet. "Players without Season Pass will need to use Renown or R6 credits to unlock the post-launch Operators."

Så nu finns det ingen som helst idé med boosters eller Renown överhuvudtaget eftersom jag har Season Pass Känns lite tråkigt måste jag säga.

Edit: Det står även att man får 6 premium skins, varav 5 släpps 12 Jan. Så gissningsvis är det då dom släpper nya Operators också?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Köpte precis Season Pass för jag tänkte att det kan vara bra att ha då man får 600 R6 credits (boosters) och tidig åtkomst till nya snubbarna.
Men nu läste jag detta när jag startade spelet. "Players without Season Pass will need to use Renown or R6 credits to unlock the post-launch Operators."

Så nu finns det ingen som helst idé med boosters eller Renown överhuvudtaget eftersom jag har Season Pass Känns lite tråkigt måste jag säga.

Edit: Det står även att man får 6 premium skins, varav 5 släpps 12 Jan. Så gissningsvis är det då dom släpper nya Operators också?

Skickades från m.sweclockers.com

Så vi med Season pass får alltså DLC operators gratis och behöver inte betala 25k renown för att låsa upp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av simpa975:

Så vi med Season pass får alltså DLC operators gratis och behöver inte betala 25k renown för att låsa upp?

Korrekt. Det är vad som stod i rutan som ploppade upp i spelet efter jag köpt Season Pass

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Ser många som skriver sina Uplay nick.. kan man inte köra via Steam där också?
Jag har ju köpt spelet via Steam men det är länkat med Uplay, ser även i min Friends tab att det står att jag spelar spelet?

Heter iaf på uplay: Vispen123

Visa signatur

Stationär: ASUS SABERTOOTH Z77 / Intel i7 3770K @4,3GHz / Corsair H100 Hydro / Kingston HyperX Beast 1833 16GB / ASUS GTX780 3GB / BENQ XL2420T LED 120Hz / Intel 520 Series 120GB SSD / Western Digital 2TB HDD / Fractal Design Define R4 / Corsair AX850W Modular / QPAD MK-50 / Mionix Naos 5000 / Steelseries Siberia v2 / Win 8 64bit
Laptop: Lenovo X220 / Intel i5 2520M @2,5GHz / 8GB RAM / Samsung 840 EVO 240GB SSD /