Fungerar detta moderkort med mitt nuvarande nätagg ?

Permalänk
Medlem

Fungerar detta moderkort med mitt nuvarande nätagg ?

Tja ska uppgradera datorn, funderar på detta moderkort:
Asus H170M-E

Skulle det passa med mitt nuvarande nätagg ?
Corsair TX 650W

Funderar nämligen på de olika Inmatningsanslutningar

Nätagget har 4-pin-del medans moderkortet säger 8-pin-del.

Skulle det passa ändå ?

Permalänk
Medlem

Enligt det du länkat så har nätdelen en 4+4 pin 12V till moderkortet. Nätdelen funkar därför till både 4 och 8-pins matning av moderkort. Förövrigt kan man i de flesta fall köra med en 4-pin i en 8-pin kontakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chricke46:

Enligt det du länkat så har nätdelen en 4+4 pin 12V till moderkortet. Nätdelen funkar därför till både 4 och 8-pins matning av moderkort. Förövrigt kan man i de flesta fall köra med en 4-pin i en 8-pin kontakt.

ok tack för hjälpen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kekkzor:

ok tack för hjälpen

Jag har ett likadant nätagg och det har en åttapinnars till CPU:n iaf. Så kolla en gång till!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Jag har ett likadant nätagg och det har en åttapinnars till CPU:n iaf. Så kolla en gång till!

Men den har ju två olika kontakter:

1x ATX Connector
1x EPS Connector
Det verkar vara EPS´n som är 1 x ström 8-stifts EPS 12 V med löstagbar 4-stifts ATX 12 V-sektion den är ju till ett EPS moderkort, det fungerar la inte på ett ATX, eller passar det både ?

Står även "Fully compatible with 4th generation Intel® Core™ series processors"
Betyder det att det inte äns skulle starta med en Skylake processor & moderkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kekkzor:

Men den har ju två olika kontakter:

1x ATX Connector
1x EPS Connector
Det verkar vara EPS´n som är 1 x ström 8-stifts EPS 12 V med löstagbar 4-stifts ATX 12 V-sektion den är ju till ett EPS moderkort, det fungerar la inte på ett ATX, eller passar det både ?

Står även "Fully compatible with 4th generation Intel® Core™ series processors"
Betyder det att det inte äns skulle starta med en Skylake processor & moderkort?

Passar båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kekkzor:

Står även "Fully compatible with 4th generation Intel® Core™ series processors"
Betyder det att det inte äns skulle starta med en Skylake processor & moderkort?

Haswell, som texten berör, introducerade ett nytt viloläge som inte alla nätagg var kompatibla med. Tillverkarna började därför skriva att de var fullt kompatibla med Haswell p.g.a. det. Det betyder inte att de bara fungerar med Haswell, i princip alla nätagg som fungerar med Haswell fungerar även med nyare CPUer. Och även de som inte klarar av det nya viloläget fungerar oftast ändå, genom att bara stänga av viloläget.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kekkzor:

Men den har ju två olika kontakter:

1x ATX Connector
1x EPS Connector
Det verkar vara EPS´n som är 1 x ström 8-stifts EPS 12 V med löstagbar 4-stifts ATX 12 V-sektion den är ju till ett EPS moderkort, det fungerar la inte på ett ATX, eller passar det både ?

Står även "Fully compatible with 4th generation Intel® Core™ series processors"
Betyder det att det inte äns skulle starta med en Skylake processor & moderkort?

Jag använder mig av den åttapinnarsströmmen till just detta uttag, vilket ju bevisligen funkar för mig iaf. Så det borde gå att använda för dig också. Lycka till!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chricke46:

Passar båda.

Skrivet av perost:

Haswell, som texten berör, introducerade ett nytt viloläge som inte alla nätagg var kompatibla med. Tillverkarna började därför skriva att de var fullt kompatibla med Haswell p.g.a. det. Det betyder inte att de bara fungerar med Haswell, i princip alla nätagg som fungerar med Haswell fungerar även med nyare CPUer. Och även de som inte klarar av det nya viloläget fungerar oftast ändå, genom att bara stänga av viloläget.

Skrivet av Jalle64:

Jag använder mig av den åttapinnarsströmmen till just detta uttag, vilket ju bevisligen funkar för mig iaf. Så det borde gå att använda för dig också. Lycka till!

Ok, tack för all info, bra att veta inför kommande köp, tummen upp och god jul