Permalänk

Online Spel ASP

Jag har tänkt göra ett lite större projekt i ASP nu. Vill fördjupa min kunskaper.

Jag tänkte göra ett onlinespel. Typ online soccer eller nåt.
Jag undrar om det redan finns många online, ftobollsspel så att det inte lönar sig att göra ett till.

Eller finns det efterfrågan?
eller kanske nån annan sport?

(gärna inte lacross eller så, vill gärna förstå sig på reglerna!

Permalänk
Medlem

Jag e med men helst inte sport jag har värsta idén!

Visa signatur

Jag gjorde ett forum en gång. Det var i ASP. Nu kodar jag mest PHP. Men jag har en sajt som heter Clanhost.se också!!!11 ONEONE

Permalänk
Hedersmedlem

Annars är det ju alltid kul att göra bara för att se om man kan och skaffa sig nya kunskaper. Just fotboll finns iaf www.hattrick.org och något mera som jag har sett. Kanske finns flera t.o.m. Men som sagt, något annan sport har jag faktiskt inte sett. Hockey kanske?

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

online cricket ^^

Visa signatur

"jag tycker att du verkar ha en något klurig men SUND linsällning till livet!"

Permalänk
Medlem

fotboll är för vanligt, men hokey låter kul.
har aldrig sett ngt handboll spel.

Visa signatur
Permalänk

Znark: Har du ICQ? du kan ju adda mig på 17584765 om du har så kanske vi kan skapa nåt tillsammans?

förövrigt vet jag inte riktigt. Fotboll tyckte jag skulle vara soft i och med att sporten innehåller så många olika moment, typ hörnor, frisparkar offensivt, defensivt, inkast osv osv..

jag tänkte ett spel där man utvecklar sitt egna lag med egna namn på spelarna. sedan får man träna sitt lag. ju mer man tränar dessto bättre blir det givetvis.

Sedan får man gå till match eller turnering. Vinna prispengar. Köpa spelare som folk har satt tillsalu!

men det kanske redan finns? jag vet inte..

hockey innehåller inte så mycket mer än typ match och träning och kanske byta lite spelare.. man vill ha något omständigt så att det finns många valmöjligheter..

Permalänk

det blir lite svårt att konkurera ut managerzone.com

Men jag är intresserad ifall det hade varit PHP

Visa signatur

-forum!

Permalänk
Medlem

Det finns ett fotbolls spel som går ut på dom sakerna,
vet ej adressen, men kan kolla upp den senare,,,

btw. ska oxå försöka göra ngt online spel, men inte sport spel. (Har några idér)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tror Handboll spel med Flash så man ser matcherna, eller Ett Innebandy spel skulle vara mkt bra

Visa signatur

php/asp & Design Kunskap

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkrebel

hockey innehåller inte så mycket mer än typ match och träning och kanske byta lite spelare.. man vill ha något omständigt så att det finns många valmöjligheter..

satsa på ett hockeyspel, finns mer möjlighter än vad föregående talare tror........powerplay, boxplay, offensiva tekningar, deffensiva tekningar, toppa laget (byta femma), spela offensivt, spela defensivt, ta ut målvakten + alla vanliga funktioner som sportspel har som tex köpa/sälja spelare, cuper, slutspel mm

Visa signatur

Det blir alltid värre framåt natten.....

Permalänk
Medlem

textbaserat cs skulle jag vilja ha. vet att det funnits vet inte om det finns kvar. vet någon om det finns kvar hooka mig adressen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [icehole]
det blir lite svårt att konkurera ut managerzone.com

Men jag är intresserad ifall det hade varit PHP

Ja, PHP > ASP

Visa signatur

// Quack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbey
textbaserat cs skulle jag vilja ha. vet att det funnits vet inte om det finns kvar. vet någon om det finns kvar hooka mig adressen.

Kanske http://www.cs-manager.com/