Permalänk

Stationär dator fryser randomly.

Tjenare! Har något skumt problem som jag inte vet exakt vad det är. Det är ingen bluescreen.
satt och spelade Battlefield Hardline på Borderless windowed mode och så frös hela burken. Musen, ljudet försvann och kunde inte göra något annat än att starta om datorn med strömknappen.

När datorn startade om så hade alla mappar å filer från min högra skärm flyttats till "main" skärmen, så jag undrade om det kan ha något med att jag har 2 skärmar att göra? Detta har hänt ett par gånger tidigare.

Har skapligt så bra prylar i datorn.

Moderkort: Gigabyte: GA-970A-UD3 (Ända i datorn jag inte har bytt ut)
Grafikkort: Nvidia WindForce GTX 770 4Gb V-Minne.
Ram: 16gb
CPU: AMD FX-8350 8core cpu (Nerstrypt från 4.0 till 3.6 pga värme, funkar fint på 3.6)

Samsun skärm som är inkopplad med DVI och en ASUS skärm med HDMI.

Permalänk

Du har inget felmeddelande ifrån blåskärmen? Om inte kan du se dem med det här programmet http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

Permalänk

@kagstrom2100: Tjenare Kag! jag har kört bluescreen viewer men den påstår att ingen bluescreen hände. Har haft bluescreen förr och det beter sig inte likadant. inget ljud som upprepar sig å datorn blir bara lugn och allt fryst.

Permalänk
Skrivet av martin921210:

@kagstrom2100: Tjenare Kag! jag har kört bluescreen viewer men den påstår att ingen bluescreen hände. Har haft bluescreen förr och det beter sig inte likadant. inget ljud som upprepar sig å datorn blir bara lugn och allt fryst.

Ursäkta, läste inte ditt inlägg så noga :/

Du har inte gjort några ändringar i drivrutiner, hårdvara, program eller liknande på senaste tiden?
Har det bara hänt när du belastat datorn?

Permalänk
Medlem

Kolla att pci kablarna som är inkopplade till grafikkortet sitter fast. Hade exakt samma problem idag.

Permalänk

Det har fungerat kanon förut å jag har inte rört något :/
dock så händer det typ bara 1 gång om dagen om det händer alls. fast det är ju en gång för mkt.

ska trycka in kablarna senare när jag städar ur burken