Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Skräppost Mail (?)

Hej!
Fick ett konstigt mail här om dagen. Detta hamnade inte i spam automatiskt som det brukar göra utan kom in i min riktiga inkorg på mailen.
Mailet lyder: [ID:142962] Would you mind updating your billing info in the file attached.‏
This is to let you know that we shall place your payment note to a collection agency if you defy to pay the full amount within the coming 5 business days.

Också följer det med en bifogad .zip fil på 11,1 kb.
Har absolut aldrig beställt något från detta företag (har kollat upp värkar finnas ett företag med detta namn) och aldrig haft någon kontakr what so ever med detta företag förut.

Så jag undrar om jag bara ska skita it å slänga mailen eller vågar man ladda hem .zip filen och kolla vad det är? Kan tillägga att denna mail inte är kopplat direkt till mig. Men har dock beställt grejer och registrerat mig på olika sidor med denna mail.

Tack på förhand!

PS. Detta är mailen det är skickat från "martin@showtimepro.com.br"

Permalänk
Medlem

Släng och ignorera, alla mail du inte vet vart de kommer ifrån eller varför du får dem är det bara att slänga speciellt när de har attachments.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Släng och ignorera, alla mail du inte vet vart de kommer ifrån eller varför du får dem är det bara att slänga speciellt när de har attachments.

Bra, blev bara lite nojjig att kronofogden kommer och knackar på

Permalänk
Medlem

@Jonas Sandström:
Isf får du brev hem och kan betala direkt iaf om det är så eller så kan du bestrida den fakturan då, inget att oroa sig över

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

@Jonas Sandström:
Isf får du brev hem och kan betala direkt iaf om det är så eller så kan du bestrida den fakturan då, inget att oroa sig över

Hehe, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas Sandström:

Hej!
Fick ett konstigt mail här om dagen. .
. . . . .
. . . . .
. . . . .

eller vågar man lad. . .

NEJ

edit:

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Too be fair, så borde mailadressen säga att du inte ska öppna något från mailet, Dom flesta seriösa företag i sverige brukar ha no-replay@företag.com eller info@företag.com och inte något .br(brasilien) i slutet på sin mail.

Visa signatur

.:Cpu:. AMD Ryzen 9 5950x 3.4GHz:. .:Motherbord:. Asus ROG strix X570-I .:Ram:. 32 GB .:SSD M.2 1TB .:Gpu:.ASUS GeForce RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC 2560 x 1440 (144Hz), .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. BitFenix Prodigy M .:Skräm:. Main Acer 24" Predator XB241YU Second Viewsonic VX2268wm 120Hz

Permalänk
Skrivet av Igelkott:

Tänkte de ja också. Blev extra fundersam när det var en .zip fil

Skrivet av DwarF:

Too be fair, så borde mailadressen säga att du inte ska öppna något från mailet, Dom flesta seriösa företag i sverige brukar ha no-replay@företag.com eller info@företag.com och inte något .br(brasilien) i slutet på sin mail.

Precis.