Dator för blocket och surf/streming under 4000:- (chromebooks bra?)

Permalänk
Medlem

Dator för blocket och surf/streming under 4000:- (chromebooks bra?)

Hej

Söker en dator till farsan som vill ha en dator för att kolla blocket med och streama tv och youtube online. Jag vill ogärna spendera för mycket. Det ska gärna vara snabbt i uppstart etc.

Vi köpte en lenovo på Media markt E1-6010 som har kraschat flera gånger på en dag för att inte nämna att den är jätte seg (osäker på om det beror på att all bloatware)

Men jag kollade på en toshiba chromebook också.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3018945

Är chromebook bra eller är det för tidigt nu?

Tacksam för svar.

Visa signatur

| Q6600 @ 2,4Ghz, Tuniq tower | Geforce 250GTS | Corsair 6x1024MB @ 800Mhz | Gigabyte DS3 | Corsair Powersuply 520W | Samsung 500GB HDD | Antec P182 | Win7 64bit |

Permalänk
Medlem

Har också en sådan Lenovo, trodde verkligen inte en CPU år 2015 kunde vara så seg.. efter en uppgradering till SSD så blev det knappt någon märkbar skillnad! min 8 år gamla laptop med Core 2 Duo T8200 är snabbare med en gammal 60gb SSD och 2gb ram..

Har själv haft en chromebook också och de fungerar perfekt om du håller dig inom ramarna av google chrome för det finns i princip inga program mer än googles egna extensions.

Min chromebook 2013 är hemma hos mamma där den används för surf och streaming med chromecast men användes av mig en kort stund som skoldator där jag körde google docs när jag antecknade på lektionerna och batteritiden är imponerande 10 timmar på nästan alla modeller och OS't är otroligt rappt och 100% buggfritt än så länge av vad jag har upptäckt.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

En Raspberry pi!
Klarar allt som du kräver, billigt o bra.