Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Moddare bygger dator i Star Wars-chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av dubisoft:

@THB: Och jag som Star Wars fan blir väldigt ledsen av såna inlägg då du klankar ner på alla oss som verkligen älskar detta universum. Det är något speciellt med Star Wars som vi tycker är fantastiskt. Och andra som inte gillar det ska hela tiden påminna oss om att dom "aldrig förstår varför".

Jag respekterar din åsikt, men jag håller inte med dig. Och vi kan sitta här och diskutera i flera timmar om något som inte kommer komma en lösning på men det är ingen idé att ta detta vidare då det enda jag har är att säga:

ADJÖ

Jag skulle bara läsa lite snabbt på Starwars Wikia om Venator-class Star Destroyer och vips där försvann en timme som vanligt då den ena länken leder till den andra.

Jag är med dig! Star Wars universet är fantastiskt!

Permalänk
Avstängd

Fräsigt, men inget jag skulle vilja förfula mitt hem med.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Vänta nu...kallar du dig Star Wars nörd och inte vet vad en Venator stjärnkryssare är utan att googla det?! Det är nästan lika illa som att behöva googla på Death Star.

Han skrev att detta var något för STAR WARS-nördar. Inte att han själv var en.

Permalänk

sånt här gillar jag! kom på ja såg Borg kuben i star trek

https://www.techpowerup.com/gallery/3407.html

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Kostnad

HUr mycket ska du ha för att bygga och sälja en sån?

Permalänk
Medlem

Var är alla "jag vill inte ha ett chassi som ser ut som ett djävla rymdskepp" kommentarerna?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

Termen destroyer ska ju inte översättas till kryssare, det är felaktig terminologi. Rätt term ska såklart vara jagare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kaine_Uro:

Han skrev att detta var något för STAR WARS-nördar. Inte att han själv var en.

Fortsätt läs det han skriver EFTER smileyn och läs sedan mellan raderna...eller fortsätt vara Siewert Öholm för all del, men belasta inte mig med det

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

Var är alla "jag vill inte ha ett chassi som ser ut som ett djävla rymdskepp" kommentarerna?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vill inte ha ett chassi som ser ut som ett "d"jävla rymdskepp!

Känns det bättre nu?

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Skrivet av THB:

Du har missuppfattat mig helt nu känns det som.
Hantverket på chassit är top notch, verkligen och som fd cnc-operatör uppskattar jag det.

Det är just Star Wars jag aldrig kommer att uppskatta eller förstå, jag respekterar det fullt ut, som den scifi-nörd jag är.
Men jag kommer aldrig att förstå varför just Star Wars.

Att du och många fler älskar det är bra, då det förhoppningsvis ger mer filmer och tv-serier inom genren.

Anledningen till att du inte gillar Star Wars kanske är för att det är rymdfantasy? Det är bra om man har koll på genren innan man uttalar sig om det, just saying

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

Var är alla "jag vill inte ha ett chassi som ser ut som ett djävla rymdskepp" kommentarerna?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är skillnad på ett chassi med lampor som nästan ger dig ett epilepsi anfall och ett chassi som detta. Detta ser ju mer ut som en prydnadssak än ett faktiskt chassi.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Zelements:

Anledningen till att du inte gillar Star Wars kanske är för att det är rymdfantasy? Det är bra om man har koll på genren innan man uttalar sig om det, just saying

Vad har herrn rökt på?
Känns lite väl dumt att hitta på vad jag gillar eller ogillar, som tex det flummiga "rymdfantasy".
Det är nog snarare du som bör ha lite koll innan du slänger dig med osanningar och lögner.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

snyggt jobbat

Visa signatur

[Chassi] Corsair Obsidian 650D [Moderkort] ASUS MAXIMUS VI EXTREME
[Processor] Intel Core i7-4770K [Grafikkort] ASUS GeForce GTX 980 4GB x2 SLI
[Ram] Corsair Vengeance Pro Red 32GB 2400MHz [SSD] Intel 520 240GB x2 Raid 0
[Nätaggregat] Corsair AX 1200i

Permalänk
Medlem

Varje dag visas här byggen som ser så fina ut att man bara inte kan titta på sin gamla sketna datalåda gjord av plywood längre.

Permalänk
Medlem

Wow, sjukt coolt! Skulle nog vara lite svårt att övertyga damen om att ha ett sånt chassi här hemma dock...