Permalänk
Avstängd

Seagate Archive 8TB

Hallå, tänkte se om det finns intresse för disken, köpte den för några månader sedan av en annan SWEC medlem då jag tänkte mig behöva mer lagring i servern, men slutade med att den inte direkt används trots allt.. Ville kolla om någon är intresserad av att köpa den för exakt samma pris som jag fick den för, eventuellt plus frakt om ni inte vill träffas här i Helsingborg - 1500kr är det som gäller exkl frakt, får jag inte detta så behåller jag den hellre.

Finns inget kvitto, men har kört diverse hdd tester utan problem, bland annat crystaldiskmark.

Har även ett passivt GT210 liggandes som kanske är intressant för någon för en mindre summa

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

köper eller bjuder på disken altså xD

Permalänk

Bjuder 1525kr plus frakt.

Permalänk
Medlem

1550 + frakt

Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk

Ett par frågor:
1. Har du/han kört den i RAID innan?
2. Kan du göra ett speedtest med en större fil och se vad det blir i överföringshastighet?

Permalänk
Permalänk

@Clint Eastwood:

Tar mig friheten att svara.

1. Rekommenderas EJ att köra dessa i RAID
2. Finns många reviews du kan kolla på för att få en uppfattning kring hur den presterar. Kan väl säga så här att jag kommer använda den till lagring av blu-ray MKV:er och streaming av dessa. Rekommenderas inte att göra något mer prestandakrävande än så om man ska ha aktiv data på dom.

Permalänk

Jajo, jag är medveten om det du säger, jag har två st. själv med bara Bluray på som du.. Det jag efterfrågade var OM de hade blivit körda i RAID vilket sänker dem hyggligt fort. Det finns också en del som fått kassa diskar från start vilket uttalar sig i en filöverföringshastighet en bra bit under spec. Får du inte över 80MB/s vid överföring av större filer så är den inte frisk, oavsett ny eller beg..

(snygg avatar)

Skrivet av Dirty Harry:

@Clint Eastwood:

Tar mig friheten att svara.

1. Rekommenderas EJ att köra dessa i RAID
2. Finns många reviews du kan kolla på för att få en uppfattning kring hur den presterar. Kan väl säga så här att jag kommer använda den till lagring av blu-ray MKV:er och streaming av dessa. Rekommenderas inte att göra något mer prestandakrävande än så om man ska ha aktiv data på dom.

Permalänk

@Clint Eastwood:

Ah, sorry, då förstår jag. Bra info, hade varit bra att få svar från säljaren.

Detsamma!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Såld till Dirty Harry