Permalänk

Max FPS med Gtx 970

Hej har nyligen köpt en ny dator och byggt ihop den själv. När jag spelar CS GO ligger min fps på runt 120. Jag vill att den ska ligga på stadiga 300 men vet inte hur jag får det. Jag vill helst spela med högsta grafikinställningarna. Kan jag få högre fps med högsta grafikinställningarna?
Systemet är:
INTEL CORE i5 4690K 3.5 GHz 6MB
GIGABYTE GA-Z97P-D3
ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 CL9 1600MHz XPG
GIGABYTE GeForce GTX 970 4GB G1
Fractal Design Integra M 650W
CORSAIR HYDRO H75
SAMSUNG 850-Series EVO 250GB
Corsair CARBIDE 200R BLACK
WINDOWS 10

Permalänk
Medlem

Är VSync på?

Permalänk

Var stänger jag av det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nvidias kontrollpanel manage 3d settings och scrolla ner till v-sync

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wSpy:

Var stänger jag av det?

Skickades från m.sweclockers.com

I inställningarna. Visa gärna en bild på Video-settings i spelet.

Har du kopplat in skärmen till moderkortet? Sätt det i grafikkortet.
Har du Multicore-rendering på "Off" i spelet? Sätt det till On.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk

v-sync var redan avstängt. Skärmen är inkopplad i grafikkortet, dock finns det två dvi portar. Spelar det någon roll vilken man använder?
så här ser min video-settings ut
https://gyazo.com/b8248ac70dde1ebe666bd21a7006f5dd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wSpy:

v-sync var redan avstängt. Skärmen är inkopplad i grafikkortet, dock finns det två dvi portar. Spelar det någon roll vilken man använder?
så här ser min video-settings ut
https://gyazo.com/b8248ac70dde1ebe666bd21a7006f5dd

Har du satt alla start commands? Detta kör jag med, pröva och se om det blir skillnad. -novid -threads 4 -high +cl_updaterate 128 +cl_cmdrate 128 +cl_interp 0 +cl_interp_ratio 1 +rate 128000-tickrate 128 -freq 144 -gl mm_dedicated_search_maxping 50 -high

Satt max_fps på typ 999?

Permalänk

Var skriver jag in det? @RealPower:

Permalänk
Medlem

har du stängt av vsync i cs då ? och får du 120 i en match ? för fps är cappad till 120 i menyerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wSpy:

Var skriver jag in det? @RealPower:

Högerklicka på cs i steam ta egenskaper sen allmänt sen längst ner ser du startalternativ typ och då kopierar och klistrar du in det jag skrev bara!

Permalänk

Skrev in det och den blev högre men den hoppar mellan runt 200 och runt 300 @RealPower:

Permalänk

Ah det ska vara avstängt. i menyn sår är den ju 120 men ingame är det betydligt högre@Vuzuul:

Permalänk
Medlem

Själv har jag cirka 300-400 i comp på Mirage, har dock klockat min till 4,4Ghz. Testa klocka din lite och se om de blir nå bättre!

Permalänk
Medlem

Sen tycker jag det är helkasst med de settings du kör själv kör ja allt på low o avstängt utom shadows som e på high. Kör även 720p upplösning, tycker det är mycket skönare och man ser fiender lite lättare.

Permalänk

Klarar min dator av att bli överklockad då? Isåfall kan du länka någon bra video för att göra det? @RealPower:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wSpy:

Klarar min dator av att bli överklockad då? Isåfall kan du länka någon bra video för att göra det? @RealPower:

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1138840-overklockningsg...

http://www.sweclockers.com/forum/trad/723298-faq-overklocknin...

Här finns en del att läsa.

Här är en video från LinusTechTips som brukar vara bra! https://www.youtube.com/watch?v=0CHs5_TdpXE

På mitt Asus moderkort fanns en auto oc funktion som överklockade åt mig, ditt moderkort kanske också har en sådan? Annars kan de la va lite coolt att pilla runt med settings i BIOS och man lär sig en hel del!

Permalänk

Ska ta och läsa lite där och kolla. Tack för hjälpen! @RealPower:

Permalänk

Jag har ett program på datorn som heter Gigabyte OC Guru. Kan man överklocka med det? @RealPower:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wSpy:

Jag har ett program på datorn som heter Gigabyte OC Guru. Kan man överklocka med det? @RealPower:

Jag googlade och det verkar som om det är till för grafikkortet, så ja fast inte processorn. Du kanske har nån funktion i BIOS som kan klocka? Testa att gå in i bios genom att trycka F2, Del eller vad det nu är på ditt moderkort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wSpy:

Jag har ett program på datorn som heter Gigabyte OC Guru. Kan man överklocka med det? @RealPower:

Du behöver inte överklocka något. Några 300fps i högsta inställningarna är ingenting du kommer att uppnå, 120fps är troligtvis det högsta du kommer få i högsta & 1080p.
Sänk till lägsta inställningarna och kolla din fps där istället, då har du något att gå efter.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk

Okej får se om jag överklockar i framtiden, Jag har iallafall fått högre fps och jag är nöjd. Tack för hjälpen boys!