Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Hjälp och råd till överklockning

Tja, har en i5-2500k processor och precis införskaffat mig en cooler master 212 evo kylare. Jag har då tänkt mig att överklocka processorn.

Vilka frekvenser kan jag nå och vilka gradtal bör jag hålla mig till när jag spelar? Vad behöver jag mer ändra än frekvensen när jag överklockar för att det ska flyta på som bäst? Mvh Alexander

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Kollade igenom guiden och är ändå inte nöjd med mina gradantal vid 4,0 ghz (67 'c) i prime95

Permalänk
Medlem

+

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexhelgesson:

Kollade igenom guiden och är ändå inte nöjd med mina gradantal vid 4,0 ghz (67 'c) i prime95

Inget fel på den temperaturen. Det är framförallt volten som avgör hur varm CPUn blir. Vad kör du med för volt?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

@alteam:

Tror 1.35 var standarden i bios so la till +0.06 i något fält

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexhelgesson:

@alteam:

Tror 1.35 var standarden i bios so la till +0.06 i något fält

"I något fält". Läs igenom guiden, skriv inte in något i "något fält" bara sådär utan att veta vad du sysslar med.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

@Pamudas: Läste guiden och justerade det som guiden visade då jag hade guiden uppe på mobilen samtidigt som jag var inne i bios. Kan dock inte komma ihåg vad det stod över

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexhelgesson:

@Pamudas: Läste guiden och justerade det som guiden visade då jag hade guiden uppe på mobilen samtidigt som jag var inne i bios. Kan dock inte komma ihåg vad det stod över

1.3 v låter riktigt mycket för den kylaren men jag har bara klockat på Haswell...

Visa signatur

Citera för svar.