Permalänk

en "säker" mjukvaru brandvägg?

har haft nått pucko som startat en ftp server på min lilla server, router igen, använder blackice brandvägg nu men den verkar inte funka nå vidare. vad ska jag slänga in istället? nortons senaste passar den till win 2000 server? eller måste jag använda norton 2002?
vad finns det för andra alternativ? ett är ju att slänga ihop en liten burk och köra som router/brandvägg men det känns onödigt men ännu en burk i min lilla etta...

Permalänk
Medlem

Varför funkar inte BlackIce?
Har kört blackice i över ett år tror jag, vad är problemet?

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av budbrain
Varför funkar inte BlackIce?
Har kört blackice i över ett år tror jag, vad är problemet?

har oxå använt den i över ett år, men tydligen va den inte så säker iom att någon lyckades ta sig in och ta bort allt på d disken och starta en ftp där!

Permalänk
Medlem

vet itne vilken version ni kör men blackICE har inte fått så väldigt högt betyg innan av testare.

Citat:

As far as I could tell, BlackICE Defender had ABSOLUTELY NO EFFECT WHATSOEVER on the dialogs being held by the Zombies and Trojans running inside the poor "Sitting Duck" laptop. I knew that BlackICE Defender was a lame personal firewall, but this even surprised me.

http://grc.com/dos/grcdos.htm

Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk
Medlem

ZoneAlarm? ska väl funka fint har ja för mig....

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Jag kör ZoneAlarm och det funkar bra... inga intrång alls och den stoppar det den ska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Packe
Jag kör ZoneAlarm och det funkar bra... inga intrång alls och den stoppar det den ska.

Ja, så vitt du vet.

Permalänk
Avstängd

zonealarm är typ ett skämt

Visa signatur

Hemsida: www.galencpu.nu || http://berit.homelinux.net
Abit nf7s |twinmos pc3200 512Mb|POV GF4 ti4200|XP2500+ @ 2100Mhz
|Debian gnu/linux|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sweclocker
zonealarm är typ ett skämt

Exakt Sweclocker

Visa signatur

HADE EN SKITBRA SIGNATUR, MEN SWECLOCKERS HADE NÅTT EMOT DEN!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sweclocker
zonealarm är typ ett skämt

Ingen mjukvarubrandvägg är ju speciellt bra. Men man får ju se till behovet, hur säkert måste det vara och hur mycket pengar är det värt att lägga ner på det?

Visa signatur

Väskan: Apple PowerBook 12" 1,33GHz 768Mb RAM 80GB HDD
Skrivbordet: P4 2,4GHz, 768 Mb RAM, 120GB HDD, Radeon 9600
Jeansfickan: iPod Mini - SonyEricsson T68i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sweclocker
zonealarm är typ ett skämt

Varför?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Det var som fan, man får väl se till att inte ha några trojans på disken då jag är iaf nöjd och kommer inte sluta med BI

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

Nortons firewall funkar perfekt för mig, dock spärrar det min ventrilo server av någon anledning (måste stänga av firewallen för att folk ska komma in, sen kan jag aktivera den igen :/).

Permalänk
Medlem

kerio personal fw.

Permalänk
Medlem

ZoneAlarm är lätt det säkraste man kan hitta

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

OpenBSD's pf.
Använd nån gamal pc och 2 PCI 3com kort så har du en brandvägg som håller ett tag... min 166mhz'are maxar ut vid 1 2.5M/sec ström... dock kör jag freebsd och ipfw+natd.

Permalänk
Hedersmedlem

Sygate personal firewall är rätt behändig. Jag har (vad jag vet ) inte haft några problem med den.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Man kan nog säga att Zone Alarm pro är den bästa, i sin prisklass..

Visa signatur

"Människan kan uppenbarligen inte stava rätt."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sweclocker
zonealarm är typ ett skämt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [ABC]-=__!__=-
Exakt Sweclocker

beavis och butthead?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
OpenBSD's pf.
Använd nån gamal pc och 2 PCI 3com kort så har du en brandvägg som håller ett tag... min 166mhz'are maxar ut vid 1 2.5M/sec ström... dock kör jag freebsd och ipfw+natd.

som sagt...

"ett är ju att slänga ihop en liten burk och köra som router/brandvägg men det känns onödigt men ännu en burk i min lilla etta..."

annars är nog det det säkraste i sin prisklass!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av martiin
beavis och butthead?

Japp så måste det vara, nu står dom på ett hustak & spottar på förbipasserande det är därför dom inte kan vara här & utveckla sina påstående

Kör själv med Norton internet security 2003. Fungerar verkar det som, det är ingen som fjärrstyr min dator inte något som märks iallafall

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

nu när jag kör norton security 2003
kan jag ju inte ha 2003:ans antivirus...
blir det knas om jag kör 2002:ans antivirus?

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

kör kerio den funkar kanon

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Kerio kan krascha vissa datorer. (BSOD)
Själv så kör jag med Sygate, verkar funka ganska bra.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Sygate är rolig med tanke på den "inbyggda" testen man kan köra. Kollar alla portar osv.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

någon som testat Kaspersky Anti-Virus Personal Pro??