Permalänk
Medlem

Behöver en mus med tålig scroll-knapp.

Tjenare.

Lång historia kort så har alla jävla möss jag haft alltid lidit av en förfärligt dålig scrollknapp. I och med att jag spelar mycket Dota så drar jag runt på kartan med scrollknappen så att denna konstant är ur funktion sätter käppar i hjulen så att säga.

Någon som har en rekommendation om en mus med bra scrollknapp? Den får gärna ha de två knapparna på vänstersidan också.

Mvh Gustav

Permalänk

@geson95:
Föredrar du mus med en massa knappar eftersom du spelar strategi spel?
annars kan jag varmt rekommendera Steelseries Rival 600 eller kanske den nya 700?
En av dem mest populära musarna för strategispel är ju Razer Naga men den kanske du redan haft?
Kolla in den annars sägs vara väldigt bra.

Visa signatur

Tack på förhand med vänliga hälsningar, Dallas.

Permalänk
Medlem

Steelseries Sensei kanske? Har haft min sen den kom å den fungerar klockrent än.
Scrollar kanske inte lika mycket som du, men mer än svensson iaf.

Annars är den enda jag kommer å tänka på är Logitechs gamla G5a. Tyvärr är den nog ganska svår att hitta i dagsläget. Känns som den är outslitlig, så länge man byter ut glidfötterna på den vid behov

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Medlem

Förr köpte jag bara skitmöss ala billigt trådlös skit från Deltaco. Slutade alltid med att dom krånglade på något vis, ofta även scrollhjulet.

Köpte för ett tag sedan en Mionix naos 7000. Har fungerat klockrent för mig hittills

Permalänk

Har haft en Corsair M60 under en längre tid och det skrollhjulet har alltid känts rejält. Den musen säljs inte längre men är ersatt av M65 som är en mindre uppdaterad variant.

Skulle iofs inte rekommendera den musen om du har ett palmgrepp men om du använder claw eller fingertip kan den sitta som handen i handsken

Permalänk
Medlem

Min Razer Mamba 2015 har ett fenomenalt scrollhjul Lite dyr dock men fick den för 125 dollar på Amazon.

Permalänk

Skulle ju vilja säga logitech g502 är en riktigt fin mus, hade gärna använt den men tycker inte den passar helt rätt i handen. Knapp för att ändra mellan steg/steglös scroll

Permalänk
Medlem

@geson95:

Rival 100, kostar inte en förmögenhet och scrollen är riktigt fin.
Tydliga "steg" och känns riktigt bastant och välgjord.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av SheriffenDallas:

@geson95:
Föredrar du mus med en massa knappar eftersom du spelar strategi spel?
annars kan jag varmt rekommendera Steelseries Rival 600 eller kanske den nya 700?
En av dem mest populära musarna för strategispel är ju Razer Naga men den kanske du redan haft?
Kolla in den annars sägs vara väldigt bra.

Det jag vill ha i min mus är att den ska vara stor (har enorma labbar), ha bra scrollknapp och gärna Mouse 4/5 så man kan browsa internet lätt. I och med att jag har stora händer blir det lätt att jag fatfingrar knappar på t.ex. mmo-mössen.

Skrivet av prozzac:

Steelseries Sensei kanske? Har haft min sen den kom å den fungerar klockrent än.
Scrollar kanske inte lika mycket som du, men mer än svensson iaf.

Annars är den enda jag kommer å tänka på är Logitechs gamla G5a. Tyvärr är den nog ganska svår att hitta i dagsläget. Känns som den är outslitlig, så länge man byter ut glidfötterna på den vid behov

Jag hade en logitech G-någonting i flera år, riktig trotjänare men händerna mina blev för stora.

Skrivet av Acherry:

Förr köpte jag bara skitmöss ala billigt trådlös skit från Deltaco. Slutade alltid med att dom krånglade på något vis, ofta även scrollhjulet.

Köpte för ett tag sedan en Mionix naos 7000. Har fungerat klockrent för mig hittills

Skall ta mig en titt på denna!

Skrivet av TheAnnoyingBambi:

Har haft en Corsair M60 under en längre tid och det skrollhjulet har alltid känts rejält. Den musen säljs inte längre men är ersatt av M65 som är en mindre uppdaterad variant.

Skulle iofs inte rekommendera den musen om du har ett palmgrepp men om du använder claw eller fingertip kan den sitta som handen i handsken

Har testat corsair möss, det var inte riktigt något för mig.

Skrivet av UtterN:

Min Razer Mamba 2015 har ett fenomenalt scrollhjul Lite dyr dock men fick den för 125 dollar på Amazon.

Funderade på en mamba men dom var så jävla dyra, samt att jag bara haft dåliga erfarenheter med razers scrollknappar.

Skrivet av Pellemanify:

Skulle ju vilja säga logitech g502 är en riktigt fin mus, hade gärna använt den men tycker inte den passar helt rätt i handen. Knapp för att ändra mellan steg/steglös scroll

Vet inte riktigt, känns lite för "rymdskepp" för mig men jag ska ta en titt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

@geson95:

Rival 100, kostar inte en förmögenhet och scrollen är riktigt fin.
Tydliga "steg" och känns riktigt bastant och välgjord.

Priset är egentligen inget problem, det är mest passformen samt mina "basic needs" för musen