Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Köpa nya trådlösa Noise-Cancelling hörlurar, rekommendation?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naslin:

Hoppar in här mitt i tråden. Det som har nämns hittills är i princip det som har gått genom mina tankar de senaste veckorna.
Efter det att jag läst M3s test så var jag helt inställd på att köpa Philips lurarna. Har spanat länge nu på något fysisk affär där jag kunnat testa dom men det är tunt på den fronten.

Har även jag läst på flera ställen folk som upplever surr i Philips lurar. Så dessa går bort på grund utav det, tråkigt!!

Så nu står jag på ruta ett igen och är inte alls säker på vilka jag ska välja..

För er som går i tankarna på att använda en Bluetooth dongel till qc25 så finns även Samsung bhs3000 som har Apt-x.
Vet inte om det är bättre än Sonys men det är ett alternativ.

Jag hoppas att tråden lever kvar och uppdateras. Intressant läsning måste jag säga!

Skickades från m.sweclockers.com

Kul att du gillar tråden! Kändes riktigt roligt att den fick så mycket respons faktiskt! Verkar som fler än jag är inne på den här typen av lurar

Angående Samsung bhs3000, så har den fått rätt kassa betyg på prisjakt. Speciellt verkar det som att dess "Svara" knapp ringer upp senast ringda numret om man kommer åt den, vilket tydligen är otroligt lätt hänt. Sen kostar den mer än dubbla jämfört med Sony SBH20. Så jag tror nog den går bort för mig, men andra alternativ är helt klart intressanta. Börjar vi dock komma upp i dessa prisklasser (5-600 med kablar) så kan man nästan sträcka sig till 1000 och köpa BTunes lika gärna.

Förslag åt dig: Kolla Denon AH-GC20. Finns på Hi-Fi klubben för 1995:- till jul. Bästa jag testade, men tyvärr så var dom inte helt 100% i komforten för mina öron, men jag tror att det kan funka för andra. Sen så kan man ju vara kylig och vänta och se om Bose släpper QC25 i trådlös variant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foffi:

Kul att du gillar tråden! Kändes riktigt roligt att den fick så mycket respons faktiskt! Verkar som fler än jag är inne på den här typen av lurar

Angående Samsung bhs3000, så har den fått rätt kassa betyg på prisjakt. Speciellt verkar det som att dess "Svara" knapp ringer upp senast ringda numret om man kommer åt den, vilket tydligen är otroligt lätt hänt. Sen kostar den mer än dubbla jämfört med Sony SBH20. Så jag tror nog den går bort för mig, men andra alternativ är helt klart intressanta. Börjar vi dock komma upp i dessa prisklasser (5-600 med kablar) så kan man nästan sträcka sig till 1000 och köpa BTunes lika gärna.

Förslag åt dig: Kolla Denon AH-GC20. Finns på Hi-Fi klubben för 1995:- till jul. Bästa jag testade, men tyvärr så var dom inte helt 100% i komforten för mina öron, men jag tror att det kan funka för andra. Sen så kan man ju vara kylig och vänta och se om Bose släpper QC25 i trådlös variant

Jag ska ta och testa Denon, tack för tipset!

Det verkar som att många som har haft problem med Philips SHB9850NC har bytt mot ett par nya lurar och då varit nöjda.
Kanske kan vara så att vissa lurar är påverkade men inte andra. Eller så har Philips fixat problemet på nyare lurar.
Kommer att ha ögonen öppna nu under mellandagarna för att se om jag kan hitta ett par passande lurar med ANC.

Permalänk
Medlem

Så, har beställt 2 QT 25 lurar på mellandagagsrean nu. Får väl se var det slutar. Hade mer än gärna sett ett par trådlösa (har jag insett) men vill ju ha det bästa....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Foffi, Testat Plantronics Backbeat Pro btw?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så, plockat hem Philips lurarna samt beställt Plantronics.

Snabbtest av Philipslurarna bara, utbyggnaden i vänster kåpa känns men skaver inte. Ett lågt brus i bakgrunden när man har NC igång och ingen musik, men stör eg inte. Micen till headsetet funkar dåligt, frun hörde mig väldigt dåligt ä, trots att det var tyst runt omkring.

Ytterligare tester följer. Ljudet var bra och de var små och smidiga. Grymt skönt utan sladd!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har fått hem backbeat lurarna nu.

Snabbtest.

Bra ljud, som kan spela högre än ex bose
Grymma funktioner
Något tunga och otympliga samt att de glider runt lite på huvudet.
Handsfree verkar fungera bra
NC verkar fungera bra men har inte testat den direkt mycket än.
Går inte att vika ihop vilket gör att de tar plats i väskan

Vissa reviews säger att ljudet blir markant sämre med NC på. Visst ändras ljudbilden men det är fortfarande väldigt bra. Dock är jag ingen ljudkännare.

Sammanfattningsvis så ligger de i poolposition jämfört med bose QC25 och philipsen(som är helt bortspelade nu).

Uppskattar reglagen, trådlösheten, ljudet mycket. Komforten är inte lika bra som Bose, säkerligen inte NC heller. Men ljud och trådlös väger upp det lätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vänte tills du hart haft på lurarna i 7 timmar på raken(en resa Stockholm till Blekinge), jag lovar dig att du uppskattar komforten bra mycket mer än trådlösheten

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Orkar du ha is i magen så jag kan testa min kina kopia av QC25-sladden + kortningsmod till SHB20'n så kan jag fixa en sådan kabel åt dig med. Då får du revision "2.0" - som bör vara snyggare än min, eftersom jag gör den för andra gången:
Vi kan PM'a om det längre fram isåfall.

Hur går det med detta då?

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Johnnymann:

Hur går det med detta då?

Kul att någon frågar

Jag fick hem kabeln i tisdags eftermiddag (alltså den 5'e januari) och har inte hunnit med det ännu.
Så leveransen tog lite längre tid än vad jag trodde, men kanske sätter mig med det ikväll.

Återkommer med info, bilder och resultat!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

lånar tråden. Köpte ett par qc25 igår och väntar på dom. Men frågan är om dom fungerar med sony xperia z2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Kul att någon frågar

Jag fick hem kabeln i tisdags eftermiddag (alltså den 5'e januari) och har inte hunnit med det ännu.
Så leveransen tog lite längre tid än vad jag trodde, men kanske sätter mig med det ikväll.

Återkommer med info, bilder och resultat!

Kanon, är sjukt nyfiken, håller själv o meckar med SB20 och stripes för att sätta fast BT på lurarna, men ser så fult ut

Skrivet av Foxmaner:

lånar tråden. Köpte ett par qc25 igår och väntar på dom. Men frågan är om dom fungerar med sony xperia z2?

Jag har en Sony z3c och har qs25i(för iPhones), där allt funkar utom ljudreglaget.

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Livsnjutare 😎

Gjorde moddden på kabeln tidigare ikväll, men är för trött nu för att göra en längre guide/förklaring... så tillsvidare får ni nöja er med en teaser -bild

@Johnnymann @Foffi

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

@andreas_dock:
Ser kanon ut.
Själv funderade jag på att stripa fast BT på insidan av hörlurens bygel.
Men när jag testade det så sa min flickvän(i andra änden av samtalet) att hon knappt hörde mig. Synd för då hade det vart väldigt kompakt.
Men din sladd ser ju ganska smutt ut.
Nått du vill sälja?
Jag köper gärna en av dig

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Vänte tills du hart haft på lurarna i 7 timmar på raken(en resa Stockholm till Blekinge), jag lovar dig att du uppskattar komforten bra mycket mer än trådlösheten

Det kommer väldigt sällan hända att jag har de på mig 7 timmar. De enstaka fallen får jag helt enkelt vila lite från dem om jag skulle behöva

Gjorde ett NC test på backbeat och fruns QC25 och insåg (tyvärr) att det var stor skillnad på dämpningen till QC25 fördel. lyssnade av brummandet från vår värmepump hemma. Den tog bort det nästan helt, medan backbeat enbart dämpade det. Har lånat med Bose lurarna för att testa och jämföra på bussen hem nu. Den nya Bose modellen går också att höja ljudet tillräckligt enl min smak. De är inte alls i klass med Backbeat men tillräckligt. Behöver ha de på gul markering för att vara tillfreds med ljudet om jag verkligen skall lyssna på musiken.

fan vad jag uppskattade trådlösa lurar.... men om QC25 är så pass mycket bättre på NC så har jag svårt att motivera det helt..... får helt enkelt fortsätta testa. Ett sätt kan ju vara att köpa QC25 nu, och vänta in trådlösa QC25 och uppdradera då. Men blir ju sura pengar...

Permalänk
Medlem

Sitter på B&W P7 i vanliga fall.
Men vid användande av mina Sony MDR-XB950BT är jag väldigt nöjd.
Bra räckvidd på Bluetooth som aldrig laggar, kopplar upp fort, batteri som håller länge, täcker
hela örat, sitter skönt, riktigt bra ljud för att vara helt trådlösa.

Har bara bra saker att säga om Sonylurarna.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Johnnymann:

@andreas_dock:
Ser kanon ut.
Själv funderade jag på att stripa fast BT på insidan av hörlurens bygel.
Men när jag testade det så sa min flickvän(i andra änden av samtalet) att hon knappt hörde mig. Synd för då hade det vart väldigt kompakt.
Men din sladd ser ju ganska smutt ut.
Nått du vill sälja?
Jag köper gärna en av dig

Jag hade först liknande tankar som dig.
Min ide var att sätta en liten bricka på sidan utav Bose-kåpan och en magnet på BT-modulen för att på så vis kunna ha den ansluten med en minimal kabel mellan hörlur och mottagare.
Alltså ungefär såhär;

Men skippade sedan denna ide pga 3 faktorer;

1. Ljudet som skulle fångas upp vid ev. samtal borde bli för lågt
2. Det skulle se ganska fult ut + att man måste hårdvarumodda Bose-lurarna
3. Att komma åt kontrollerna på BT-modulen (höj/sänk/paus/next/prev) skulle bli väldigt mycket jobbigare.

Dessa moduler vi använder Sony's SBH20 - som de är tänkta, att ha i kragen på skjortan/tröjan etc.
Därav att jag gick vidare med plan b - att ha kvar BT på tänkt plats - men att ha en skräddarsydd kabel.

Det var lite pilligt att fixa till kabeln igår, men kanske skulle kunna göra ett gäng.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag hade först liknande tankar som dig.
Min ide var att sätta en liten bricka på sidan utav Bose-kåpan och en magnet på BT-modulen för att på så vis kunna ha den ansluten med en minimal kabel mellan hörlur och mottagare.
Alltså ungefär såhär;
http://adock.se/users/upload/files/qc25_wireless_concept1.png

Men skippade sedan denna ide pga 3 faktorer;

1. Ljudet som skulle fångas upp vid ev. samtal borde bli för lågt
2. Det skulle se ganska fult ut + att man måste hårdvarumodda Bose-lurarna
3. Att komma åt kontrollerna på BT-modulen (höj/sänk/paus/next/prev) skulle bli väldigt mycket jobbigare.

Dessa moduler vi använder Sony's SBH20 - som de är tänkta, att ha i kragen på skjortan/tröjan etc.
Därav att jag gick vidare med plan b - att ha kvar BT på tänkt plats - men att ha en skräddarsydd kabel.

Det var lite pilligt att fixa till kabeln igår, men kanske skulle kunna göra ett gäng.
http://adock.se/users/upload/files/IMG_9925.JPG

Jag köper en direkt av dig.
Är ingen ninja på att löda själv 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Är definitivt intresserad av en kabel ifall jag hamnar på Bose lurarna

Håller Sonys BT i ca 6 timmar vid aktivt bruk? Hur funkar den som headset om man har den på kragen ?

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Hutter:

Är definitivt intresserad av en kabel ifall jag hamnar på Bose lurarna

Håller Sonys BT i ca 6 timmar vid aktivt bruk? Hur funkar den som headset om man har den på kragen ?

Rent generellt så tror jag det är såhär, att om du har telefonen i fickan eller relativt nära BT-mottagaren så får du bättre batteritid, samma sak om du kör på lägre volym på själva BT-enheten.

Mina scenarion är;

Lägger telefonen på mitt skrivbord och sedan springer jag runt i lite närliggande rum ~10m i radie och jobbar med olika saker. Kör då musik hela tiden och svarar i telefon om det ringer för support etc.
Så man skulle nog kunna klassa mig som en "hård användare", helt klart.

Har helt slutat använda mitt Jabra Evolve 65 -headset jag körde med tidigare, förutom om jag glömmer Bose-lurarna hemma.
Såpass bra är headset delen i mitt tycke, och mina kunder har inte klagat eller nämnt något att det skulle vara dåligt.
Har även frågat någon eller några om jag hörs bra, och fått "-Ja, vadå skulle du inte det?" till svar.

Så det är riktigt bra bang for the buck med SBH20

Har egentligen svårt att uttala mig till ren brukstid, men uppskattar det till runt 6h ja, men givetvis kan det skilja mellan användare till användare beroende på avstånd till/från sändare, volym och hur mycket man använder headset -funktionen som sagt.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

@Hutter:
Använder själv ett sbh20, varje dag. Funkar kanon de håller nog 6 timmar.. Ingen som har klagat på ljudet när jag pratar.
Hade tidigare ett par nokia bh-121. Funktionsmässigt var dem identiska till sbh20, men sonys är betydligt krångligare att få i laddkabeln.

Innan det hade jag ett par nokia essence. Dem var grymma betydligt bättre ljud, bättre nc och mycket bättre mikrofon. Man kunde inte byta hörlurar i dem. Nackdel ja visst men då de hade en mikrofon i varje öronpropp. Så förstår jag valet

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Livsnjutare 😎

Bose QC25 Kabel Modifikation - För användning med Sony SBH20

Såhär har jag alltså gjort för att få mina Bose QC25 trådlösa på ett snyggt och effektivt sätt.
Produkter som används här är, förutom Bose QC25 -lurarna såklart;

Sony SBH20 (Bluetooth 3.0 mottagare)
Bose QC25 replacement cable (vill inte klippa sönder orginalet)

Kabeln har anlänt!

Så här ser den ut.. precis som orginalet.
Helt ok kvalitet för priset.

En jämförelse med den gamla adaptern -kabeln jag använde när jag testade SBH-lösningen.

Kapad!... no turning back now!

Innerkablar skalade och framtagna.

Öppnade upp sladd-fjärren för att se hur ledarna fungerade och vad som var vad...

Kabeln ihoplödad för testkörning...

Testet fungerade kanon!
Då sätter vi ihop den lite stadigare med bättre lödningar och krypslang.

En kontakt klar, 2 kvar.

Alla kablar ihopsatta, samtliga har varsin liten krypslangsförsegling.

Då dessa kablar var EXTREMT TUNNA, så behöver de all hjälp de kan få i att bygga upp sin stabilitet.
Krypslang kan vara det bästa sedan skivat bröd!

Första yttre krypningen på och aktiverad.

Andra krypslangen på, blir lite som en kevlarväst över den tidigare blottade kabeln.

Färdig produkt!, utvecklingsversion 2.0

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

snyggt jobbat med kabeln!

intressant att höra att headset funktionen fungerar bra. 6 H är lite snålt, men går väl att trycka in den i datorn och ladda antar jag.

Bose blev kanske lite av en favorit nu.... attsingen.

Bose NC, komfort och storlek kombinerat med Backbeats ljud, reglage på luren och trådlöshet samt batteritid hade varit ett RIKTIGT intressant NC headset....

Andreas, fundera lite på om du orkar göra kablar och vad du i så fall skulle vilja ha för dem

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Hutter:

snyggt jobbat med kabeln!

intressant att höra att headset funktionen fungerar bra. 6 H är lite snålt, men går väl att trycka in den i datorn och ladda antar jag.

Bose blev kanske lite av en favorit nu.... attsingen.

Bose NC, komfort och storlek kombinerat med Backbeats ljud, reglage på luren och trådlöshet samt batteritid hade varit ett RIKTIGT intressant NC headset....

Andreas, fundera lite på om du orkar göra kablar och vad du i så fall skulle vilja ha för dem

Jag har redan sått fröet och kommer lägga upp en annons, så moderatorerna inte blir ledsna i ögat för att jag har försäljning i en tråd.
Måste bara ordna lite kablar, modda dem, räkna på leveranstider etc.

Återkommer i tråden.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Grymt, bevakar!

Permalänk
Livsnjutare 😎

Har köpt hem 5st kablar nu som jag kommer korta och sedan sälja.

Leveranstiden är upp till 4 veckor, då det tar c:a 2-3 för mig att få dem, och sedan skall jag göra jobbet med dem. Alltså räkna med att få kabeln i mitten utav februari, ev. lite tidigare.

Priset kommer vara 150kr/st och fri frakt.
Jag kommer endast göra dessa 5 st - så det blir först till kvar som gäller.
Förhandsbokningar är att föredra.

Här är annonsen för de som vill ha en
http://www.sweclockers.com/marknad/121790-tradlosa-bose-qc25-...

(Den håller på att aktiveras, så det kan ta en stund innan den syns)

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Har köpt hem 5st kablar nu som jag kommer korta och sedan sälja.

Leveranstiden är upp till 4 veckor, då det tar c:a 2-3 för mig att få dem, och sedan skall jag göra jobbet med dem. Alltså räkna med att få kabeln i mitten utav februari, ev. lite tidigare.

Priset kommer vara 150kr/st och fri frakt.
Jag kommer endast göra dessa 5 st - så det blir först till kvar som gäller.
Förhandsbokningar är att föredra.

Här är annonsen för de som vill ha en
http://www.sweclockers.com/marknad/121790-tradlosa-bose-qc25-...

(Den håller på att aktiveras, så det kan ta en stund innan den syns)

Bra skit. Starkt jobbat!

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Yorgo_:

Bra skit. Starkt jobbat!

Tack

Det gick fort... (!!) Lade upp annosen vid 00:46 inatt och nu vid 09:00 är alla bokade (dock ej betalda ännu..)

Får se hurvida jag ev. orkar göra fler, men det blir kanske lite som ett kickstarter projekt om suget finns.
Dvs. Den första batchen som släpps (dessa fem i mitt fall) är de som är till bäst pris, finns efterfrågan kanske jag höjer det.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Andreas,

återkom i PM hur betalningen går till så sätter jag över idag, antar att det swishas

Permalänk
Medlem

Äger ett par Sennnheiser momentum wireless M2, bästa köpet jag någonsin har gjort. Bra ljud både trådlöst och trådat, 20h + batteritid, utmärkt ljudkanselering, väldigt bekväma kuddar i fint läder som går att byta ut.

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Medlem

@andreas_dock: hur svårt det var att få ordning på lödningen? Normalt brukar ledarna hörlurskablar vara vaxade/lackade så det är svårt att få det bra.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)