EVGA presenterar Geforce GTX 980 Ti för virtuell verklighet

Permalänk
Medlem

Trodde först att denna 5.25" var en PCI-externtkort först.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

För luftflödet så har det absolut 0 betydelse ifall det finns 2-3st 5,25" platser eller inte, där dom är placerad så är de inte ivägen för flödet över huvud taget.
Anledningen till varför de finns 2-3st 5,25" platser är enkel, det finns massor av människor som fortfarande har nytta utav en optisk läsare, sen kanske man har en fläktkontroller som kräver det utrymmet, vidare så finns det kortläsare på 5,25" eller så kanske man använder den här eller den här till sitt ljudkort, men du kanske tycker det är "estetiskt snyggare" att lägga dem lösa ovanpå burken, vad vet jag?!
8+ platser för HDD är inte heller svårt att fylla.

Skrivet av Kaine_Uro:

Behöver man 5.25"-platser köper man ett sådant chassi... om inte väljer man ett annat.

Vad bjäbbar ni om egentligen?

Nej. Det är verkligen inte estetiskt snyggare att "lägga dem lösa ovanpå burken". Varför i hela friden skulle det vara snyggare? Tvungen att vara lustig? Det är en tråd för diskussion, och jag framförde bara mitt tycke. Vill ni/människor fylla framsidan med optiska läsare, fläktkontrollers, kortläsare m.m. så go ahead! Samt ne, det är nog inte svårt att fylla 8 platser men åter igen tycker jag det helt klart vore ett smartare val från tillverkare att göra alla "burar" löstagbara/monterbara, då skulle ju alla målgrupper träffas i en produkt, eller?

Men I see your point. Olika folk, olika ändamål. Val bör alltid finnas.

Bjäbbar? Aldrig hört uttrycket förr :). Diskussion är det, eller ja. Åsikter.

On topic så ser jag verkligen fram emot VR och vill gärna lägga vantarna på det så att säga. Blir nog ett köp, när tillfälle ges.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Nej. Det är verkligen inte estetiskt snyggare att "lägga dem lösa ovanpå burken". Varför i hela friden skulle det vara snyggare? Tvungen att vara lustig? Det är en tråd för diskussion, och jag framförde bara mitt tycke. Vill ni/människor fylla framsidan med optiska läsare, fläktkontrollers, kortläsare m.m. så go ahead! Samt ne, det är nog inte svårt att fylla 8 platser men åter igen tycker jag det helt klart vore ett smartare val från tillverkare att göra alla "burar" löstagbara/monterbara, då skulle ju alla målgrupper träffas i en produkt, eller?

Men I see your point. Olika folk, olika ändamål. Val bör alltid finnas.

Bjäbbar? Aldrig hört uttrycket förr . Diskussion är det, eller ja. Åsikter.

On topic så ser jag verkligen fram emot VR och vill gärna lägga vantarna på det så att säga. Blir nog ett köp, när tillfälle ges.

Dialektalt uttryck antar jag. http://www.synonymer.se/?query=bj%E4bba

Inget illa menat iallafall.

Permalänk
Medlem

Vad vet vi om Pascal? Är det inte värt att vänta på man kommer ändå få vänta på både OR och Htc

Hur mycket bättre kommer det bli tro?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Hur kan någon vara i vägen om man väljer att inte använda dem? Det är ju bara tomt där då.

Det ser extremt fult ut med hål med "placeholders" i fronten. De bleks dessutom annorlunda än resten av fronten i solsken.

Se det så här: såna hål kostade mig ungefär 4kkr förra gången jag gjorde ett bygge eftersom jag var tvungen att laserskära en ny frontpanel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cardeci:

Det ser extremt fult ut med hål med "placeholders" i fronten. De bleks dessutom annorlunda än resten av fronten i solsken.

Se det så här: såna hål kostade mig ungefär 4kkr förra gången jag gjorde ett bygge eftersom jag var tvungen att laserskära en ny frontpanel.

Tvungen å tvungen, det är självvalt och ett i-landsproblem jag inte ägnar mycket verksamhet åt.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b3h4ppyn0w:

Fast det är ju inte nödvändigt, räcker med att chassitillverkarna implementerar en hdmi eller displayport kontakt i chassits IO-panel som ansluts till grafikkortet med en intern kabel på samma sätt som usb-portarna i IO-panelen ansluts till moderkortet

EDIT: De flesta moderna chassin har ju även usb 3.* portar som kan förse VR-headsetet med ström

Jo det är ju sant. DUH!
Känns dock lite om VR blir extremt populärt och denna interna kontakt hamnar på fler grafikkort. Inte före det.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Ozzed:

Trenden går ju mot att inte ha 5.25"-platser längre och det hatar jag, så om detta tillbehöret kan "tvinga" tillverkare att köra med 5.25"-platser igen är det högst välkommet. Hoppas fler följer efter och att det blir standard som inte går att vara utan

Den trenden är en av de bästa på chassimarknaden de senaste åren. 5,25″-platser är ingenting som de flesta behöver, även om det finns specialfall. Jag hoppas att trenden tvingar EVGA att släppa en "dosa" med HDMI* och USB som man kan placera var man vill, till exempel på skrivbordet. Inte alla har datorn med frontpanelen enkelt tillgänglig.

* Varför har ens VR-headseten detta förbannade HDMI och inte DisplayPort?!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Nu får jag erkänna att jag inte har så bra koll, men är inte 3.0 något overkill för en handkontroll? Räcker verkligen inte bandbredden till för 2.0 och en handkontroll?

dubbla USB 3.0 var ju till VR, ska du ansluta handkontroll och/eller VR Touch kräver det ytterligare USB 2.0. Läste du inte hela artikeln?

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

dubbla USB 3.0 var ju till VR, ska du ansluta handkontroll och/eller VR Touch kräver det ytterligare USB 2.0. Läste du inte hela artikeln?

Nämnvärt är att EVGA:s lösning endast till viss del matchar rekommendationerna för Oculus Rift. Förutom två USB 3.0 för själva huvudbonaden rekommenderas ytterligare två USB, den ena för en Xbox One-spelkontroller och den andra för framtida speldonet Touch.

Står inget om att de andra två är 2.0, tolkar det som att de menade att man behövde två till 3.0.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Varför skulle tex Xbox-kontrollen kräva USB3 bara för att man använder den till VR?

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB