Permalänk

sshd.

Jag tänkte uppgradera min sshd (och ssh resp. scp, men dom är inte problemet) så glatt tankar jag hem openssh-3.6.1.tar.gz, packar upp den och kompilerar och hela baletten. så ska jag glad i hågen logga in på burken jag uppgraderat på. Och till min stora fasa så accepterar den inte mina lösenord längre. Mycket frustrerande, någon som vet vad som kan vara felet?

Visa signatur

nu har jag oxo en signatur!

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad problemet är exakt, men jag har stött på det förr och det verkar ha med pam support att göra om jag inte minns helt fel. Det är ett väldigt vanligt fel iaf när man uppdaterar ssh tycks det som.

Permalänk

Jusste. något om pam stod det. Ska jag fixa pam support eller ska jag inte ha pam support?

Visa signatur

nu har jag oxo en signatur!

Permalänk
Medlem

Det klarar du dig utan, hoppas jag iaf för jag har inget sådant

Permalänk

Hmm.. hade lite gammal version av openssl, uppgraderar nu till senaste. önska mig lycka till.

En konstig grej var ju att openssh inte klagade det minsta på att jag hade en fulversion av openssl. trots att det klart och tydligt står att jag skulle ha en nyare.

Ännu konstigare var att jag missade det.

Visa signatur

nu har jag oxo en signatur!

Permalänk
Medlem

Vilket protokoll använder du med klienten?
Vilken version hade du förut?

OT: Twinky? Jag antar att någon i Linux.se har talat med dig, om inte så ber jag dig komma in på Freenode så vi kan prata.

Visa signatur

http://www.catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html
"Tot kto samoiltushi infarmator tot kto sam ne ponjal sto on rasskasoval"