Min PSU fläkt snabbar upp och saktar ner hela tiden

Permalänk
Medlem

Min PSU fläkt snabbar upp och saktar ner hela tiden

Hejsan! Jag har en Corsair CX600 power supply, och på senaste tiden har den börjat balla ur lite grann
Jag hade lämnat datorn på ett par dagar (Jag var hos en kompis och sov över osv) och när jag kom tillbaka och satte igång CS:GO så började PSUn göra en väldigt udda ljud var 5e sekund, typ som en motor som revvar, och sen saktar ner. Det visade sig vara PSU fläkten som snabbar upp och saktar ner hela tiden. Ända sen dess har den fortsatt så, den låter ca var 5e sekund och det är väldigt irriterande.
Kan detta vara ett fel på PSU'n? Känns inte som att Corsair riktigt skulle göra sånt fel..
Vill gärna också veta om detta är farligt/skadligt för datorns övriga delar!
(PSUn är inte för svag, min dator tar ca 347w enligt en PSU calculator sak)
Menmen, har nån en lösning eller nån hypotes var problemet är är det väldigt uppskattat

Permalänk
Medlem

Du verka ha missat att Corsair sänkt kvaliten på vissa serier. Ditt nätagg är ökänt för att ge typiska budget nätaggs fel efter en tid så det skulle inte förvåna mig om det var nätagget.

Siffrorna i kalkylatorer (och grafikkort tester) bruka gäller med bra nätagg. Inte budget och ännu sämre.

Permalänk
Medlem

Nu har du dubbelanledning att köpa nytt nätagg.
1. Cx är en ökänd serie för att dräpa datorer när de havererar
2. Den väsnas på ett onaturligt sätt
Slutsats: byt nätaggregat!

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.