Permalänk
Skrivet av tanion82:

Har du kopplat i båda strömkablarna på moderkortet? Det ska vara en bred kontakt och en kvadratisk kontakt, kopplar man bara i den breda kan man få problem som liknar ditt.

Redigerat typo

Både 24pin och cpu kopplade.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 6700K @4.6Ghz - MSI Z170A M7 - Corsair LPX 2133mhz 2x8Gb - 2X MSI GTX 980ti (SLI) - 2X Samsung 850 Pro 256Gb SSD - Crucial BX100 500Gb SSD - Corsair H110i GTX - EVGA Supernova 850G2 - NZXT H440 New Edition Black

Permalänk
Skrivet av Ushandur:

har du grejer som drivs av grejer som inte är psun, typ extern hdd, usb hubb och annat liknande.
jag tror jag fick liknande error när jag byggde om mitt system i början, mitt moderkort fick spel av en usbhub i min skärm samt en extern hdd, men jag hade extra problem där båda mina ddr4 minnen var ostabila samt att ena var pajj.
du har säkert kört med minimalt antal usb enheter i datorn redan, men värt att nämna.

Jag läste det någonstans så jag koppla ur allt utom ström och skärm, men det hjälpte inte det heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 6700K @4.6Ghz - MSI Z170A M7 - Corsair LPX 2133mhz 2x8Gb - 2X MSI GTX 980ti (SLI) - 2X Samsung 850 Pro 256Gb SSD - Crucial BX100 500Gb SSD - Corsair H110i GTX - EVGA Supernova 850G2 - NZXT H440 New Edition Black

Permalänk
Skrivet av Ushandur:

kan det vara att din psu inte orkar driva allt, det ser ju ut som du har sli:ade MSI GTX 980ti, men ditt nya system bör ju vara något lättare drivet än vad du använde innan.

*edit*
du hade prövat med annat nätagg men vet inte hur många W det är på den, men pröva att köra med 1 gpu igång o se ifall det funkar, lätt att pröva.

Ursäktar lite felaktig information där, kör bara ett grafikkort nu. Den andra psu,n är på 750 så det ska vara mer än tillräckligt att få bild tycker jag.

Tack för svar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 6700K @4.6Ghz - MSI Z170A M7 - Corsair LPX 2133mhz 2x8Gb - 2X MSI GTX 980ti (SLI) - 2X Samsung 850 Pro 256Gb SSD - Crucial BX100 500Gb SSD - Corsair H110i GTX - EVGA Supernova 850G2 - NZXT H440 New Edition Black

Permalänk

Jag föreslår att du prövar så avskalat som möjligt, dvs. moderkort, CPU, ett minne och ser om du kan komma längre än "felkod 32" utan något inkopplat.
Kommer du förbi den punkten så kan du försöka med en del i taget tills du hittar vad som felar.
Om du inte kommer förbi är det troligast moderkort eller CPU som inte fungerar som tänkt. Minnen är ganska otroligt att båda är så skadade att du inte kommer till post.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Skrivet av Mattsingen:

Jag föreslår att du prövar så avskalat som möjligt, dvs. moderkort, CPU, ett minne och ser om du kan komma längre än "felkod 32" utan något inkopplat.
Kommer du förbi den punkten så kan du försöka med en del i taget tills du hittar vad som felar.
Om du inte kommer förbi är det troligast moderkort eller CPU som inte fungerar som tänkt. Minnen är ganska otroligt att båda är så skadade att du inte kommer till post.

Skickades från m.sweclockers.com

Har provat att köra med endast moderkortet, processorn och ett minne, då låg moderkortet på en låda. Flyttade runt minnet i dom olika platserna, provade även med minne nr två, men jag kommer inte förbi felkod 32 iallafall. Tack för svar

Visa signatur

Core i7 6700K @4.6Ghz - MSI Z170A M7 - Corsair LPX 2133mhz 2x8Gb - 2X MSI GTX 980ti (SLI) - 2X Samsung 850 Pro 256Gb SSD - Crucial BX100 500Gb SSD - Corsair H110i GTX - EVGA Supernova 850G2 - NZXT H440 New Edition Black

Permalänk

Blev tillslut att skicka tillbaka moderkort, cpu och minnen för en felsökning. Fick samtal från Inet idag, ett fabrikationsfel hade hittats i moderkortet och jag kommer få ett nytt hemskickat. Skönt att det blir ordning på grejerna tillslut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 6700K @4.6Ghz - MSI Z170A M7 - Corsair LPX 2133mhz 2x8Gb - 2X MSI GTX 980ti (SLI) - 2X Samsung 850 Pro 256Gb SSD - Crucial BX100 500Gb SSD - Corsair H110i GTX - EVGA Supernova 850G2 - NZXT H440 New Edition Black