Grafikfel och vilken adapter ska man ha till 144hz skärm?

Permalänk
Medlem

Grafikfel och vilken adapter ska man ha till 144hz skärm?

Tjenare sweclockare, jag har kört med dvi-i eller dvi-d duallink ett tag nu och min kompis kör hdmi på sin 60hz skärm men får mycket skarpare och bättre bild ingame (båda har digital vibrance 100%) jag har tweakat massor men han har mycket skarpare och finare ingame, är det pga hdmi? Jag har kört med hdmi men den jag har stödjer bara 60hz. Vi båda har ASUS GeForce GTX 960 Strix 4GB Graffe. Ska jag köra hdmi till displayport? Jag har inte dp på skärmen. Så om jag kör nån adapter funkar det då? Hjälp gärna till. Bilden är bra utanför spelen.
Tex i h1z1 och csgo är det väldigt dålig bild och ganska ljust. I cs är det bara på 4:3 det blir suddigt men h1z1 hela tiden. Tackar för svar!

Permalänk
Medlem

@Squaredz:

Har ni båda likadana skärmar?

Permalänk
Medlem

@i7sweden: Han har 60hz med hdmi och jag har 144hz dvi-d

Permalänk
Medlem

Kan ju helt enkelt vara så att han bara har en mycket bättre bild på sin skärm.
Googla på skärmen för någon review så brukar dom skriva vad för inställningar dom använt så kanske det blir bättre.

Testa hans sladd och kolla så det inte är något vajsing på din.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
99:e percentilen

Skulle knappt bli förvånad om han kör 1920x1080 och du sitter med 800x600 stretched … Eller så kanske han har en 2560x1440-skärm. Det hade varit bra om en sån här tråd innehöll information om vilka skärmar du och din kompis har.

Nej, du ska inte ha någon adapter och du ska inte köra HDMI. Det är inte där problemet ligger.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: Jag tror att det kan vara för att jag har dvi och han hdmi, därför letar jag efter en adapter som ska fungera bra med bild och 144hz

Permalänk
Medlem

Båda kör 1920x1080. Hans skärm = BenQ GW2450HM Med HDMI, Jag = Acer 24" Predator GN246HL
Dvi pga 144hz. Det är ingame hans är bättre även när jag kör ultra settings. Och min blir suddig på csgo i 4:3 som jag vill köra i

Permalänk

@Squaredz: Din kompis skärm har en VA-panel och du har en TN-panel där är ditt "problem" VA-panelen ger bättre bild på bekostnad av input delay något som du har väldigt mycket mindre av på din TN-panel

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem

@Brightsin: Okej, tack för svar!