Permalänk
Medlem

@mull76: Om man tittar på minimumkraven så räcker processorn inte till. Grafikkortet är heller ingen höjdare längre. Dags att köpa en ny dator. Rekommenderar en i5 processor och ett grafikkort för allra minst 1500+ kr.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Kör dirt rally i över 100h nu. I början tyckte jag det var superkul men stört mig på att bilarna väger som en fjäder ibland av någon anledning. Speciellt märkbart i Finland. Någon som känner samma sak?

Ska egentligen inte klaga, då det inte finns så mycket att välja på när det kommer till bra rallyspel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fridge8:

Kör dirt rally i över 100h nu. I början tyckte jag det var superkul men stört mig på att bilarna väger som en fjäder ibland av någon anledning. Speciellt märkbart i Finland. Någon som känner samma sak?

Ska egentligen inte klaga, då det inte finns så mycket att välja på när det kommer till bra rallyspel...

Den känslan har inte jag fått i spelet än. Har du några exempel på bilar? Menar du att dom flyger väldigt lätt så reflekterar det verkligheten rätt bra:

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Underbar video Oftast känns det bra (aldrig kört en rallybil så kan ju inte direkt säga hur det ska kännas ), men ibland i väldigt låga hastigheter så flyger bilen bara iväg extremt högt utan att vilja komma ner som en glidflygare. Eller kanske jag som måste släppa gasen och börja bromsa mer...

Permalänk
Medlem

Hur man tar en kurva "Ken Block edition"

Visa signatur
Permalänk

Alltså detta spelet! Fyfan första dagen med PC sen 2år tillbaka 3timmar played redan! Kör med en Thrustmaster TX. Lätt är det då inte! Men känslan när man sätter en stage utan några stora missar!!

Permalänk
Medlem

Nyss byggt ihop en riktig speldator för första gången och slog även till på en g920. Testade Dirt Rally för första gången igår och jäklar vad kul det var

Första bilen jag testade var BMW E3 och det var minst sagt svårt att hålla bilen på banan.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad jag kan tänkas ha för problem med min ratt (g920)? När jag spelat ett tag så blir ratten felkalibrerad med ca 45 grader åt höger. Riktigt störande och det går inte heller att kalibrera den i spelet för om jag gör som de säger blir det antingen 5% åt höger eller vänster beroende på att vilket håll jag kalibrerar den och det enda som fungerar är att koppla ur ratten från datorn och sedan koppla in den igen.

Kan det vara något hårdvarufel? För det är alltid åt just höger och ca 45 grader...

Permalänk

Woho, så långt upp har jag aldrig varit mot communityt. Visst bara en sträcka, men ändå. (Månadseventet, Grupp B AWD)

Får lov att redigera inlägget.. Nu är jag bra mallig i mig själv ^^

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Woho, så långt upp har jag aldrig varit mot communityt. Visst bara en sträcka, men ändå. (Månadseventet, Grupp B AWD)

http://i.imgur.com/ZkWL1UL.jpg

Får lov att redigera inlägget.. Nu är jag bra mallig i mig själv ^^

http://i.imgur.com/4dSbX7R.jpg

Kör du med ratt? Hursom grym tid tycker själv att grupp b bilarna är omöjliga!

Permalänk
Medlem

Till de som kanske har missat detta...

Permalänk
Skrivet av Eggi8finger:

Kör du med ratt? Hursom grym tid tycker själv att grupp b bilarna är omöjliga!

Nope, 360-controller Ett steg på stability control och två steg på ABS.

Skrivet av Skroxs:

Till de som kanske har missat detta...

Trevligt!

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Nope, 360-controller Ett steg på stability control och två steg på ABS.

Okej, såpass! Jag kör utan assist och ratt så det kan ju förklara en del haha

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Svenska noter

Någon som vet om det finns Svenska noter till spelet?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alfsvåg:

Första bilen jag testade var BMW E3 och det var minst sagt svårt att hålla bilen på banan.

BMW M3 menar du nog...eller E30, om du syftar på den modellgeneration som bilen tillhör.
/Vän av ordning, framför allt när det gäller BMW

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av Ulf Carlsson:

Någon som vet om det finns Svenska noter till spelet?

Menar du som mod eller officiellt? Inget officiellt iaf och kan inte söka mig fram till någon mod så.. nja. Då får du gå tillbaka till RBR, där vet jag att det finns.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Menar du som mod eller officiellt? Inget officiellt iaf och kan inte söka mig fram till någon mod så.. nja. Då får du gå tillbaka till RBR, där vet jag att det finns.

Jo vet att det fans i RBR körde det många år, Men hoppas på att någon kan göra det även till detta,

Permalänk
Skrivet av Ulf Carlsson:

Jo vet att det fans i RBR körde det många år, Men hoppas på att någon kan göra det även till detta,

Hoppas jag också, gärna en stressig skåning för total immersion!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kassgrafik:

Hoppas jag också, gärna en stressig skåning för total immersion!

Haha, skulle bli jobbigt för oss som inte bor så långt neråt i landet. Hade ju krävts en textremsa längst ner på skärmen där det var 'översatt'.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Någon som vet om man kan radera ratt inställningar man har laddat ner från Steam till spelet,?? Eller måste man alltid ha kvar dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eggi8finger:

Kör du med ratt? Hursom grym tid tycker själv att grupp b bilarna är omöjliga!

Gör ett försök med lite olika setups från Workshop, känslan på bilarna kan ändras drastiskt. Dom kan t.o.m bli körbara, Grupp B-bilarna.

Skrivet av Ulf Carlsson:

Någon som vet om man kan radera ratt inställningar man har laddat ner från Steam till spelet,?? Eller måste man alltid ha kvar dom.

Du kan ju alltid ställa tillbaka till default tror jag väl? Borde gå att radera nedladdade settings i Save/Load-menyn, annars är det en bugg.

Hej förresten 840 timmar i spelet här och njuter fortfarande av nästan varje timme. Har försökt leta på nåt aktivt ställe där dom pratar Dirt Rally här i moder Svea, tydligen verkar detta vara ett av dom få ställena. Tacksamt att hitta er. Cheers!

Visa signatur

Streamar Dirt Rally - Start 21.00 (+3-8tim) Sön-Fre på www.twitch.tv/vajbTV
Gaming rig: i7-3770k, 16GB, Dual 680 Custom-Loop WC, Corsair 900D
Streaming rig: i7-6700k, 16GB - SC-512N-L/DVI - HAF XB EVO
Tillbehör: Quad screens, WSGF Screenstand, Maxnomic chair, Obutto R3volution, T500RS, TH8RS, Fanatec E-brake.

Permalänk
Medlem

Får väl bidra tråden lite jag med, ett test på pikes peak

Visa signatur

Spel-|i7 2600k| Hydro H110 | P8Z68V-pro | MSI r9 280x/ 7970 Crossfire | DDR3 8GB 1600MHZ | 840 EVO | RM 850 |
TV-|i5 2500k| Hydro H100 | P8Z68V-pro | tx650w | DDR3 8GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gebart:

Får väl bidra tråden lite jag med, ett test på pikes peak

Har en bekant som skickade en inspelning han gjorde på PP (han bor nedanför), spelet ser ordentligt likt ut måste jag säga fastän det inte är min favoritgren. Väntar nog tills vi slipper asfalten där, då blir det nog lite roligare.

Visa signatur

Streamar Dirt Rally - Start 21.00 (+3-8tim) Sön-Fre på www.twitch.tv/vajbTV
Gaming rig: i7-3770k, 16GB, Dual 680 Custom-Loop WC, Corsair 900D
Streaming rig: i7-6700k, 16GB - SC-512N-L/DVI - HAF XB EVO
Tillbehör: Quad screens, WSGF Screenstand, Maxnomic chair, Obutto R3volution, T500RS, TH8RS, Fanatec E-brake.

Permalänk
Skrivet av Gebart:

Får väl bidra tråden lite jag med, ett test på pikes peak

Haha, full attack där snyggt.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

Min sista inspelning (från december nån gång) som jag hade med min G25'a som gav upp idag

Nu blir det en Thrustmaster T300 599XX EVO med T3PA

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk

Dirt startar inte

Någon som har haft samma fel att Dirt inte startar, Har kört det sen det kom ut men i går så startade det inte helt plötsligt, Körde på förmidagen men senare på dagen startar det inte,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ulf Carlsson:

Någon som har haft samma fel att Dirt inte startar, Har kört det sen det kom ut men i går så startade det inte helt plötsligt, Körde på förmidagen men senare på dagen startar det inte,

Något felmeddelande? Hade själv Error 41 får nån vecka sedan å det berodde på setups från workshop och/eller custom skins.....tog bort en massa workshopgrejs å verifierade filerna å då funka det igen

Visa signatur
Permalänk

Börjar bli sugen på detta spel, ska man vänta på en PS4 version eller köpa nu till PC?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det har LAN support så man kan göra en lopbby och så utan att gå in på online delen av spelet ?

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Nope, 360-controller Ett steg på stability control och två steg på ABS.

Det låter ju lovande att det verkar gå bra med 360/Xbone-kontroll, har inte lust att spendera hundratals euro på en ratt men 60-70e för en kontroll går nog bra Ännu bättre om PS3-kontrollen fungerar.
Har för tillfället gett upp på Dirt Rally då jag har 840M och någon inställning (kanske upplösning, fösröker ställa in på 1024x768 men ser skarpt ut i fullskärmsfönster på en 1080p-skärm) inte vill ställas ner och medeltal på 16 ms med spikar på närmare 400-600 ms var 15-20 sekund är inte så roligt. FPS-mätare visar att det går jämnt från 60 fps till 37 upp igen i 60, men frame time håller inte med. Dessutom har jag bara en Logitech Dual Action.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?