Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Köpråd nätagg 750w+

Hej behöver köpa ett nytt Nätagg på minst 750w gärna 800/850. Ska iväg och köpa ett i butik imorgon hade jag tänkt, affärerna jag har tillgång till:

Netonnet
Siba
Elgiganten

Budget ca 1000kr.

Vilket skulle ni rekommendera?

Permalänk

@syrdi:

EVGA SuperNOVA 750 G2. Min fungerar kalasbra! Den har även en "eco" knapp vilket gör att fläkten stänger av sig vid låga belastningar. Plus att du får 10 års garanti... Vad mer ska man säga?

Visa signatur

Citera för in i helvete.

Permalänk
Medlem

EVGA SuperNova G2 är ett kanonagg Det är både prisvärt och bland de absolut bäst presterande rent elektriskt. Och tillverkat av SuperFlower, en av de tillverkare med högst kvalitet

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Endohmassato:

@syrdi:

EVGA SuperNOVA 750 G2. Min fungerar kalasbra! Den har även en "eco" knapp vilket gör att fläkten stänger av sig vid låga belastningar. Plus att du får 10 års garanti... Vad mer ska man säga?

Satt precis och kollade på den kör du med ego läge på hela tiden?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

EVGA Supernova 750W G2, Corsair RM750X, Fractal Design Edison M 750W

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Skrivet av syrdi:

Satt precis och kollade på den kör du med ego läge på hela tiden?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja i princip. Har inte fått någon problem med värme eller så

Visa signatur

Citera för in i helvete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av syrdi:

Satt precis och kollade på den kör du med ego läge på hela tiden?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ett vanligt semi-passivt läge. Fläkten står still när agget bara belastas till tex 20%, sen när det börjar få arbeta lite så kör fläkten igång automatiskt. Nästan alla agg idag förutom budgetalternativen har detta, men det gör det inte mindre trevligt

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Lägger också in en röst för EVGA Supernova 750W G2. Eco knappen är helt underbar. Med fläkten på så låter den en hel del dock måste sägas, de var jag lite besviken på. Men man måste inte ha fläkten på.

Möjligvis under sommaren om man spelar i flera timmar och det är 26-27 grader i rummet så kan det nog vara en bra idée att slå på fläkten, men ditt grafikkort kommer änd garanterat att överrösta nätagget så de spelar inte så stor roll om den är på.

Synd att man inte får med någon mjukvara och kan ta kontroll och skapa en fläkt kurva själv.

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk

har ett corsair rm850 som funkar skitbra och är tyst.

Dock lite över din budget

Visa signatur

Landator: Q6600 @ 4ghz | 4gb Ballstix pc8500 | ASUS p5k-vm Matx | Asus 8800GT 512 | 150gb raptor | WD 250gb | 2x500gb seagate | Tagan 480w | Aplus micro-atx chassi | Samsung 226BW | Audigy ZX 5.1 |