Utmärkt signalstyrka men långsam hastighet

Permalänk

Utmärkt signalstyrka men långsam hastighet

Jag har ett problem när det kommer till min trådlösa uppkoppling. Jag har utmärkt signalstyrka men själva överföringshastigheten är så låg att det tar flera minuter att öppna en vanlig sida på nätet. Jag har kört bredbandskollen och får upp att hastigheten ner är 0,30 mbit /sek och hastigheten upp ligger på 7 mbit /sek. Routern fungerar felfritt med alla andra enheter i huset utan minsta problem. Jag har även testat datorn mot en annan router och felet kvarstår. Vad kan vara fel och går det att lösa?

Permalänk

Ominstallera drivrutinen till ditt trådlösa nätverkskort. Du kan göra det från enhetshanteraren, där ser du också vilken modell det är om det är så att du behöver ladda ner ny drivrutin separat från deras hemsida. Annars är Windows Update rätt duktig på att plocka den senaste versionen.

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Rekordmedlem

Signalnivå och hastighet har inget direkt samband utan signal/brusförhållandet och den tid du kan kommunicera är det som bestämmer.
Men det verkar som du har nått annat fel typ en felinställd mjukvaruspärr som stryper bandbredden ner.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Hög signalstyrka innebär inte tvunget hög hastighet.

som mrqaffe sa...

Permalänk
Medlem

Vilken hastighet har Du med sladd undrar man ju? Finns det andra nätverk som stör? Installera inSSIDer så ser Du vad som finns i närheten. Du kanske bara behöver byta kanal på routern.