Problem med inloggning till gmail

Permalänk

Problem med inloggning till gmail

Jag har tvåstegsinloggning aktiverad till mitt gmailkonto men när jag får koden till mobilen så är oftast inte Google utan nåt telefonnummer. Det kommer oftast från mobiler +45123456789 eller nummer som börjar med 99, det är hela tiden olika nummer. Jag byter lösenordet rätt ofta men det hjälper inte, avsändaren blir Google några dagar men sen är telefonnumren tillbaka. Numera använder jag säkerhetskoderna istället och skiter i dom som kommer på mobilen, men om någon skulle vara på min mail (fan vet varför för den är sjukt trist) så kanske det inte gör någon skillnad. Kan det här vara ingenting att bry sig om eller? Vet inte riktigt vad jag ska ta till för åtgärder för att få ordning på det permanent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteLilltroll:

Jag har tvåstegsinloggning aktiverad till mitt gmailkonto men när jag får koden till mobilen så är oftast inte Google utan nåt telefonnummer. Det kommer oftast från mobiler +45123456789 eller nummer som börjar med 99, det är hela tiden olika nummer. Jag byter lösenordet rätt ofta men det hjälper inte, avsändaren blir Google några dagar men sen är telefonnumren tillbaka. Numera använder jag säkerhetskoderna istället och skiter i dom som kommer på mobilen, men om någon skulle vara på min mail (fan vet varför för den är sjukt trist) så kanske det inte gör någon skillnad. Kan det här vara ingenting att bry sig om eller? Vet inte riktigt vad jag ska ta till för åtgärder för att få ordning på det permanent.

Bara så jag förstår frågeställningen...

Allting fungerar, du får SMS-koder när du ska logga in men det oroar/stör/förvirrar dig att avsändaren varierar?

Jag använder inte själv SMS-lösningen (använder en sådan OTP-app på mobilen istället) men jag tycker inte att det låter så farligt. Kan tänka mig att de fått sprida trafiken över några olika leverantörer för att klara volymerna de behöver.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Tack, du har förstått frågan alldeles korrekt. På grund av problem med händerna får jag hålla mig till mobiltelefon á la Old School och därmed inga appar. Har problem med ett hackat nätverk och objudna gäster på min FB och börjar bli paranoid nu, har gjort en hatt av aluminiumfolie så att FRA inte ska kunna läsa mina tankar.