Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Är det värt att köpa Asus VIII Hero moderkort?

Permalänk

Är det värt att köpa Asus VIII Hero moderkort?

Hej som rubriken säger är det värt att köpa Asus VIII hero?
Tänker på att bygga en gaming dator som har Asus VIII Hero med Intel Core I7-6700k och har tänkt överclocka den. Så vad tror ni? är det värt eller ska man satsa på billigare moderkort? 🙂

Stavfel
Visa signatur

Corsair 400C (-) Asus Maximus VIII HERO
Intel I7-6700k 4,6Ghz (-) Corsair H110
Asus Strix Gtx 960 4GB (Tillfäligt) (-) Corsair RM750x
Corsair LPX 2666mhz DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGvifox:

Hej som rubriken säger är det värt att köpa Asus VIII hero?
Tänker på att bygga en gaming dator som har Asus VIII Hero med Intel Core I7-6700k och har tänkt överclocka den. Så vad tror ni? är det värt eller aka man satsa på billigare moderkort? 🙂

Brukar personligen tycka att det absolut är lönt att skaffa ett mer påkostat moderkort. Speciellt eftersom de ofta har bättre kylning på själva moderkortet.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

En varningens ord bara då jag har byggt totalt tre datorer med samma symptom. Den är VÄLDIGT grinig när det kommer till val av minnen. Rekommenderar är att köpa 2 stycken 8 GB om du ska ha 16 Gb minne och INTE 4x4 GB. även minnen som är med på QVL har visats att den blåskärmar/hänger sig i BIOS, startar långsamt m.m. Bäst lycka hade jag med Kingston 2x8 Gb.

Permalänk

Har hört att Asus VIII Hero ska vara bra för att överclocka processorn,är det sant? eller är det ingen skillnad från alla andra moderkort?

Visa signatur

Corsair 400C (-) Asus Maximus VIII HERO
Intel I7-6700k 4,6Ghz (-) Corsair H110
Asus Strix Gtx 960 4GB (Tillfäligt) (-) Corsair RM750x
Corsair LPX 2666mhz DDR4

Permalänk
Skrivet av TheGvifox:

Har hört att Asus VIII Hero ska vara bra för att överclocka processorn,är det sant? eller är det ingen skillnad från alla andra moderkort?

Ja det verkar vara ett moderkort som lämpar sig väl för överklockning, samtidigt som det har en hel del andra trevliga funktioner. Ett bra moderkort överlag alltså.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Okej blir väl och beställa en sån i veckan 😀med intel core i7-6700k

Visa signatur

Corsair 400C (-) Asus Maximus VIII HERO
Intel I7-6700k 4,6Ghz (-) Corsair H110
Asus Strix Gtx 960 4GB (Tillfäligt) (-) Corsair RM750x
Corsair LPX 2666mhz DDR4

Permalänk
Hedersmedlem

Behöver du alla funktioner som finns på det? Om ja så är det väl värt det, om nej finns det moderkort för nästan halva proset som också klarar överklockning utan problem.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Bra för överklockning och har allmänt bra kvalite. Jag kör 4 stickor RAM också utan några som helst problem (4x8GB @ 3000Mhz), men ja, kan du köra på 2 stickor så är det rekommenderat, särskilt om du vill klocka dom.

DOCK så är den stora nackdelen det inbyggda ljudkortet, som sällan har fungerande drivrutiner. Jag hade massor av problem med det, vilket många andra också har om man söker på google, även på äldre ROG-kort, vilket ASUS inte verkar bry sig ett dugg om. Så jag rekommenderar starkt att komplettera med ett separat ljudkort om du inte redan har ett.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGvifox:

Hej som rubriken säger är det värt att köpa Asus VIII hero?
Tänker på att bygga en gaming dator som har Asus VIII Hero med Intel Core I7-6700k och har tänkt överclocka den. Så vad tror ni? är det värt eller ska man satsa på billigare moderkort? 🙂

Definitivt värt!

Ska du överklocka, och inte är så haj på hur allt funkar, så är det ett väldigt lätt kort att få till en bra överklockning på. Sedan finns möjligheterna, när du fått mera kött på benen, att fin-lira lite extra med alla dess funktioner! Men just att det blir så lätt, även utan massa pill, tycker jag är en styrka väl värd.

Jag köpte dessa minnen till min burk: http://www.inet.se/produkt/6110148/corsair-16gb-2x8gb-ddr4-26...
Funkar jättebra i Hero, förrutom att Inet inte skrivit rätt spec på dem. Det är 16-18-18-35 i XMP 2666MHz.

Permalänk

Tack för bra svar alla ni!

Visa signatur

Corsair 400C (-) Asus Maximus VIII HERO
Intel I7-6700k 4,6Ghz (-) Corsair H110
Asus Strix Gtx 960 4GB (Tillfäligt) (-) Corsair RM750x
Corsair LPX 2666mhz DDR4