Permalänk

Retro kamera pimpning CHINON CE-4s

En av mina gamla kameror har stått och känt sig ensam på en hylla, konstlädret på framsidan hade börjat släppa och den såg allmänt trist ut. Så när jag var och handlade så passerade jag förbi panduro som råkade ha rea på konstläder i A4 format så jag köpte en av varje färg och tänkte se vad som passade bäst eller såg roligast ut.

Uppdatering:
Jag har nu beställt en gul "soft shutter release button" från Hongkong och ska köpa tunt skumgummi efterssom min Akasa ljudisoleringsmatta, som blivit över från datorn, är för tjockt.

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Vart riktigt shysst!

Visa signatur

Awsomness

Permalänk

Skitsnyggt!

Permalänk

Mycket fin

Permalänk
Medlem

Jäkligt fint, lär ju inte vara ngn annan som har en sådan med turkost fuskskin Personligt och najs "modd"

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

Riktigt nice!
Jag har själv en Chinon CG-5 och tror jag ska sno din ide lite faktiskt.
Men som sagt, riktigt nice!

Visa signatur

"Ost är svaret på det mesta här i livet."
- Sigmund Kristus Nietzche, eller något.

Permalänk

Kul att det inspirerar

Jag tyckte det var ett väldigt kul kvällprojekt. Men ett tips är mät gärna 2-3 gånger för mkt, skär man till det fel är det bara att börja om

Permalänk
Medlem

Har funderat på att göra detta med min Konica som har sett bättre dagar. Tänkte dock rött eller brunt (original är svart). Vet inte om jag är cool nog för en sådan uppmärksammande färg som turkos.

Var köpte du, och vad fick du ge?

Visa signatur

Fractal Design North
Ryzen 5600X
RX 6700 XT

Permalänk

Jag köpte på panduro, de har/hade rea på dem så ett ark kostade 10kr

Men annars går det att beställa färdigskurna i äkta läder från t.ex http://aki-asahi.com för runt 80kr

Permalänk
Medlem

Tycker den i terminator versionen är snyggare, all metall...