Måste jag köpa nytt nätaggregat till mitt Radeon R9 390 Nitro 8GB?

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Verkligen? Vad jag kommer ihåg skrevs det lika positivt om de gamla i tester medans folks erfarenhet av dom inte var lika bra.

Skillnad på tester och tester, CX V1 har jag inte läst något om.
Men bara att googla, CX V2 har överlag bra betyg och det är ju V2 som TS har.
Sedan att du och de flesta andra, ligger kvar med sin tro från CX-serien åla före 2011, är ju en helt annan femma.
Men sluta sprid osanningar om dagens CX-agg.

Jonnyguru är riktigt seriös.

Men jag håller med dig om tester, man kan/ska inte bara gå på reviews, användarbetyg är också av intresse.
Men då endast om det är många lämnade betyg, folk kan ge dåligt betyg p.g.a att en fläkt går sönder eller att en ÅF var seg på leveransen.

Permalänk
Medlem

@mambans:
I princip alla grafikkort finns testade här på Sweclockers, bara att kolla:
http://www.sweclockers.com/test/21190-sapphire-radeon-r9-390-...
500w räcker alltså

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mambans:

@fermia: Jag köpte detta nättagg för snart 4 år sedan.

Ja då hade jag nog köpt ett nytt

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Har en vän vars CX agg just brann upp haha.. 1,5 år gammalt. Började lukta bränt och så slocknade datorn bara. Agget luktade faan.
CX serien = skräp. När det gäller komponenten som ger liv till alla dina andra komponenter så råder jag dig att inte snåla

Mvh Timmy

Permalänk
Medlem
Skrivet av syrdi:

Det jag snackar om är att jag hade själv ett sådant nätagg och bytte till samma grafikkort och det pallade inte med. sen är rek. 750w. varför råder du honom att köpa nytt då om det duger gott o väl som du själv säger??

Skrivet av RealPower:

Det kan omöjligt vara nätaggets fel, 390 drar ej så mycket.

Om du använder din förmåga att läsa skrev jag att cx aggen är dålig kvalité och jag skulle råda han att byta ut det ändå. Dock kan det mycket väl vara så som aeig säger att de har blivit bättre nu, men det är fortfarande en budgetserie.

Det löste sig iaf genom att byta nätagg, så något fel var det ju med nätagget. även om det kanske bara va fel på just mitt.

Jag använde min förmåga att läsa även om jag har dyslexi, men hade du använt din förmåga att läsa TS inlägg så hade du aldrig behövt skriva att 600w räcker, och sedan helt plötsligt skriva att han bör byta ändå. Ser inte vart han frågar om något random nätagg på 600w räcker, utan endast fråga om det han har räcker.

Permalänk

Sitter i samma situation just nu, dock har jag ett Corsair GS600 och en stock i5 3570k. Någon som vet ifall det är någon skillnad kvalitetsmässigt på CX och GS-serierna och ifall jag behöver skaffa nytt agg?