Permalänk

laptopen får inget nätverk

Har nu försökt rätta till problemet i över 2 timmar, problemet är kort och gott att laptopen skriker som en stucken gris och klagar på alla min nätverk.
Trådlöst (wifi) fungerar förutom att den säger att det är offentligt nätverk och håller på att vara orolig över det. Den syns dock i nätverket med alla andra sakerna.
Kabel fungerar inte alls, då säger den "oidentifierat nätverk", offentligt och nätverksåtkomst saknas. Är direkt kopplad till modemet.

dhcp är aktiverat.

Visa signatur

Microsoft är inte dumma.
De mer eller mindre tvingar på en ett dåligt operativsystem för att de sen ska kunna suga ut ännu mer pengar ifrån ens fickor genom att en "tekniker" ska kolla på problemet som de själva har skapat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skånsksnapphane:

Har nu försökt rätta till problemet i över 2 timmar, problemet är kort och gott att laptopen skriker som en stucken gris och klagar på alla min nätverk.
Trådlöst (wifi) fungerar förutom att den säger att det är offentligt nätverk och håller på att vara orolig över det. Den syns dock i nätverket med alla andra sakerna.
Kabel fungerar inte alls, då säger den "oidentifierat nätverk", offentligt och nätverksåtkomst saknas. Är direkt kopplad till modemet.

dhcp är aktiverat.

Börja med att avinstallera alla program som kan påverka detta, gör en virusskann, anti-malware-skann, ladda ned nya fräscha drivrutiner för trådlöst och ethernet, ta sedan bort drivrutinerna för att installera dem igen.

Testa radera profilen du har sparat för ditt Wifi om problemet kvarstår.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk

@freddyfresh: fick ordning på det till slut, var avast antivirus som gått i taket och av någon märklig anledning ansåg att mitt hemmanätverk inte räknades som privat och säkert.

Visa signatur

Microsoft är inte dumma.
De mer eller mindre tvingar på en ett dåligt operativsystem för att de sen ska kunna suga ut ännu mer pengar ifrån ens fickor genom att en "tekniker" ska kolla på problemet som de själva har skapat...