Apple bekräftar evenemang den 21 mars

Permalänk
Skrivet av anon159643:

Microsoft Remote Desktop testade jag för ett halvår sedan till iPad Air 2 och mitt betyg var typ obrukbart. Det beror i.o.f.s. på vilka program som man ska fjärrstyra, ren surfning på servern fungerar bättre än att arbeta i Photoshop. (där servern av vissa anledningar måste ha fullhd upplösning och man måste skala.

Nå du har nog rätt i att kass mjukvara är förklaringen på de flesta program, där jag ser fram emot nya iPaden som kan få kass och seg programvara att fungera ännu bättre. Jag har ej testat de snabbaste Androiderna för att se om de är bättre, det är dock samma programvaror så jag skulle gissa på att de är samma.

Detta problem med dålig programvara gäller alla datorsystem, vilket innebär att man måste köpa kraftfullare maskiner än vad man borde ha.

Ja, det är lite sorgligt. Vad jag minns att jag läst så ska iPad Air 2 ha prestanda ungefär motsvarande en något år gammal MacBook Air. På en sådan funkar Microsoft Remote Desktop väl så länge anslutningen är bra. Så man undrar varför det behöver vara så segt på iPad med iOS.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony?:

Du tycker inte det är att ta i att säga att en dator för 10.000 kr är en förbrukningsvara? Som man dessutom endast köper om man är fattig?

10.000 för en laptop är fett mycket och knappast något man köper om man är fattig. Är du fattig köper du en laptop för 2500 kr. MBA är en premium dator, även om MBP är ännu mer premium.

Datorhårdvara är förbrukningsvara, då det hela tiden kommer nytt så äldre datorer/delar sjunker i pris.
Dom riktigt bra bärbara ligger väl fortfarande på runt 20.000kr och uppåt ?

Men visst finns det betydligt billigare också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Datorhårdvara är förbrukningsvara, då det hela tiden kommer nytt så äldre datorer/delar sjunker i pris.
Dom riktigt bra bärbara ligger väl fortfarande på runt 20.000kr och uppåt ?

Men visst finns det betydligt billigare också.

Fast gemene man har numera ingen anledning att uppgradera sin hårdvara efter x antal år. Att surfa/maila/spela solitär är inte speciellt resurskrävande. Alla är inte lika nördiga och har lika hårda krav som sweclockers.