Skånska Möbelhuset, ett alternativ till IKEA-skrivbordsstolar?

Permalänk
Medlem

Skånska Möbelhuset, ett alternativ till IKEA-skrivbordsstolar?

http://www.trendrum.se/snurrstol-duluth-brun

ser ju onekligen skön ut. Någon som vet hur kvaliteten kring företagets produkter är? Deras skrivbordsstolar något att ha?

Visa signatur

I’ll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself…
"Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!”

Permalänk

Jag är också nyfiken på att höra ifall någon har erfarenheter av denna tillverkare. De har snygga stolar till riktigt bra priser...

Permalänk
Medlem

Ohhh, jag som tänkt köpa en ny IKEA Markus. Detta var klart intressant! Undrar om någon provat deras Brooke stol också. Den ser med go ut!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hallon:

Ohhh, jag som tänkt köpa en ny IKEA Markus. Detta var klart intressant! Undrar om någon provat deras Brooke stol också. Den ser med go ut!

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker att det ser riktigt fint ut! Hittar dock inte en enda åsikt som verkar genuin.. Företaget har gott om positiva omdömen på andra varor så som tyg osv, men för skrivbordsstolarna ser omdömena misstänkt planterade ut!
Jag lär inom ett par veckor köpa en och kan då dela med mig om vad jag tycker.

Ingen annan som testat skånska möbelhuset?!

Markus har jag testat flitigt, och den är verkligen ingen höjdare efter första timmens sittande. Då hade jag satsat på begagnat istället i den prisklassen!

Visa signatur

I’ll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself…
"Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!”

Permalänk
Medlem
Skrivet av devulf:

Tycker att det ser riktigt fint ut! Hittar dock inte en enda åsikt som verkar genuin.. Företaget har gott om positiva omdömen på andra varor så som tyg osv, men för skrivbordsstolarna ser omdömena misstänkt planterade ut!
Jag lär inom ett par veckor köpa en och kan då dela med mig om vad jag tycker.

Ingen annan som testat skånska möbelhuset?!

Markus har jag testat flitigt, och den är verkligen ingen höjdare efter första timmens sittande. Då hade jag satsat på begagnat istället i den prisklassen!

Ja berätta gärna vad du tycker, om det blir köp!

Har en Markus just nu, men den börjar bli jävligt lös i höj&sänk-cylindern. Den går att vicka åt sidorna och då sitter man lite snett. I övrigt tycker jag den har varit jävligt bra! Men vi har alla olika ryggar

Permalänk
Medlem

Det viktigaste när man köper skrivbordsstol är att den går och justera ordentligt, och det gör verkligen inte den där (eller Markus från Ikea för den delen). Satsa på en begagnad Kinnarps-stol eller "Volmar" från Ikea iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Det viktigaste när man köper skrivbordsstol är att den går och justera ordentligt, och det gör verkligen inte den där (eller Markus från Ikea för den delen). Satsa på en begagnad Kinnarps-stol eller "Volmar" från Ikea iaf!

Ponera att man hittar en där standardläget är komfortabelt nog, så länge ryggen går att justera givetvis. Tar hellre en sådan som erbjuder tillräcklig komfort och som inte ser ut som stryk, vilket de stolarna i mitt tycke gör

Visa signatur

I’ll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself…
"Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!”

Permalänk
Medlem
Skrivet av devulf:

Ponera att man hittar en där standardläget är komfortabelt nog, så länge ryggen går att justera givetvis. Tar hellre en sådan som erbjuder tillräcklig komfort och som inte ser ut som stryk, vilket de stolarna i mitt tycke gör

Each to their own!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Each to their own!

Absolut! Just stolen jag länkade till har ju multiblock-funktion vilket betyder ytterligare justeringsmöjligheter.. Vad jag förstått

Visa signatur

I’ll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself…
"Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!”

Permalänk
Medlem
Skrivet av devulf:

Absolut! Just stolen jag länkade till har ju multiblock-funktion vilket betyder ytterligare justeringsmöjligheter.. Vad jag förstått

Typisk sak jag skulle sakna på den du länkade är att armstöden inte går att justera i höjdled. Det tycker jag är viktigt för att kunna sitta "rätt".

Permalänk
Medlem

Vet inte om ni har sett det eller bara inte vet vad det betyder. Men PU-läder, vilket klädseln på dessa stolar består av, är alltså inte äkta skinn. PU är läderimitation och kommer att slitas ned betydligt snabbare än äkta läder. Mörka läderimitationer blir i min mening något oerhört fult inom ett år när det slits och börjar spricka. Markus från IKEA å andra sidan är äkta skinn i samma prisklass. 10 års garanti dessutom.

Man kan dock inte jämför dessa stolar med en ergonomisk stol, typ Kinnarp, som kostar uppåt 10kkr. Men med Markus tycker jag definitivt du får vad du betalar för. Självklart kan du dock hitta något bra begagnat till en billig peng.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

...
Markus från IKEA å andra sidan är äkta skinn i samma prisklass. 10 års garanti dessutom.
...

Min gamla Markus var då inte äkta skinn.. Det är möjligt IKEA har ändrat på detta nu. Har en reva i sitsen och "skinnet" ser mer ut som pressat tyg med en tunn yta av skinn-textur på. Förutom revan så har ytan dock hållt väldigt bra med tanke på hur mycket jag suttit i den

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Vet inte om ni har sett det eller bara inte vet vad det betyder. Men PU-läder, vilket klädseln på dessa stolar består av, är alltså inte äkta skinn. PU är läderimitation och kommer att slitas ned betydligt snabbare än äkta läder. Mörka läderimitationer blir i min mening något oerhört fult inom ett år när det slits och börjar spricka. Markus från IKEA å andra sidan är äkta skinn i samma prisklass. 10 års garanti dessutom.

Man kan dock inte jämför dessa stolar med en ergonomisk stol, typ Kinnarp, som kostar uppåt 10kkr. Men med Markus tycker jag definitivt du får vad du betalar för. Självklart kan du dock hitta något bra begagnat till en billig peng.

Markus känns som klassiskt PU-läder tycker jag efter att ha använt den ett antal timmar hos god vän. Den ser dessutom ut som stryk som fått stryk.. Men visst, en sådan begagnad är mycket stol för pengarna!

Visa signatur

I’ll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself…
"Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!”

Permalänk
Medlem
Skrivet av devulf:

Tycker att det ser riktigt fint ut! Hittar dock inte en enda åsikt som verkar genuin.. Företaget har gott om positiva omdömen på andra varor så som tyg osv, men för skrivbordsstolarna ser omdömena misstänkt planterade ut!
Jag lär inom ett par veckor köpa en och kan då dela med mig om vad jag tycker.

Ingen annan som testat skånska möbelhuset?!

Markus har jag testat flitigt, och den är verkligen ingen höjdare efter första timmens sittande. Då hade jag satsat på begagnat istället i den prisklassen!

Blev det något stol-köp?