Hjälp, kontorsdator. Budget runt 5000:-

Permalänk
Medlem

Hjälp, kontorsdator. Budget runt 5000:-

Hej! Äntligen närmar det sig en uppstart utav mitt företag , och då var det ju det att en bra kontorsdator är på sin plats för att förverkliga detta projekt , den skall mest användas för att surfa,skriva dokument och sånt enkelt. Skall kunna koppla upp mig via wi-fi , hoppas ni kan ge mig många bra förslag till att hitta min perfekta kontors dator!. Budgeten är 5000:- tänkte jag .

Tack !

§3.1 /moderator
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Enthoo Evolv Mini Tower, AMD Ryzen 5 2600X, GIGABYTE GeForce RTX 2060 GAMING OC 6, Corsair RGB PRO 16 GB DDR4 @3200MHz, Gigabyte B450 I AORUS PRO WIFI, Corsair RM650x.

Asus ROG Swift PG279Q 2560x1440 @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

@EC87:

Tack för svar , och inget dåligt svar heller tycker den verkar perfekt !! Är den bra för mitt endamål tror du? Är det nödvändigt med cd-disk nu för tiden?

Permalänk
Medlem

@XciTeR Det finns just alltid bättre datorer om man sträcker lite på budgeten. Det är alltid bra och ha en cd-rom spelare.

Visa signatur

Enthoo Evolv Mini Tower, AMD Ryzen 5 2600X, GIGABYTE GeForce RTX 2060 GAMING OC 6, Corsair RGB PRO 16 GB DDR4 @3200MHz, Gigabyte B450 I AORUS PRO WIFI, Corsair RM650x.

Asus ROG Swift PG279Q 2560x1440 @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

@EC87:

Absolute så är det med allt ju mer desto mer får man , men vill köra så enkelt och funktionellt som möjligt funkar denna dator bra då för detta ändamål ?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Asus all-in-one

Kontorsdator på G , budget 5000:- plus minus 1000:-

Är denna funktionsduglig? Skall enbart surfa, skriva fakturor , Word dokument inget jätte avancerat , var länge sen jag köpte dator nu så är inte jätte duktig längre så tar gärna hjälp utav någon expertis!

https://www.netonnet.se/art/dator/stationardator/allinone/asu...

Permalänk
Medlem

Det är svårt att tänka sig något bättre för 5.000 kr.
- Windows 10
- Bildskärm
- Allt monterat och klart

Vad du kanske behöver för kontoret är
en laserprinter eller multifunktions kopiator.
En svart-vit laserskrivare är i nuläget billig:
https://www.inet.se/produkt/3901604/canon-i-sensys-lbp6030w
https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/dator/fyndvaror-skrivar...

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Medlem

@XciTeR

Ja då det gör den.

Visa signatur

Enthoo Evolv Mini Tower, AMD Ryzen 5 2600X, GIGABYTE GeForce RTX 2060 GAMING OC 6, Corsair RGB PRO 16 GB DDR4 @3200MHz, Gigabyte B450 I AORUS PRO WIFI, Corsair RM650x.

Asus ROG Swift PG279Q 2560x1440 @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Ska skärm vara inräknat i det priset? Tycker att skärmen på den förslagna datorn med inbyggd skärm är i minsta laget. Sitter man vid en dator och jobbar i flera timmar dagligen så är 27 tum att föredra.

Permalänk
Hedersmedlem

@XciTeR *Trådar sammanfogade*

Tänk på att vi inte tillåter flera trådar om samma ämne, se §3.3:

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...