Permalänk

Biljettnu.se, åsikter?

Hej

Jag skulle hjälpa tjejen att köpa biljetter till Kent som kör live här i Stockholm. Som ni säkert hört så sket det sig då biljetterna tog slut fort som attans.
Eftersom att jag vill att hon ska vara glad så sitter jag nu på blocket och undrar lite över ett par saker.

- Hur nervös ska man vara när man köper evenemangsbiljetter ifrån "blocket företag" eller privatpersoner? Blir man ofta lurad?
- Är det någon som har några erfarenheter utav biljettnu.se?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Hedersmedlem

Mmm.. Här kommer en erfarenhet från Biljettnu.se. Jag och exet köpte biljetter till Rammstein i Stockholm för ett par år sedan. Blev lovade biljetter. Dagarna gick. Fortfarande inga biljetter trots samtal till dem. Det slutade med att jag fick åka in till ett obskyrt litet hotell mitt i centrala Stockholm 1 timme innan konserten och fråga efter ett kuvert med mitt namn från postfacket bakom receptionisten. Kändes jävligt fishy.. men visst, vi fick ju se showen. Men det var å andra sidan första och enda gången jag använde mig utav dessa gamar.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Bara namnet låter ju konstigt. Biljettnu.se? Varför inte Biljett.nu? Eller om man ska tro på ovanstående kommentar, Biljett.aldrig

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Rekordmedlem

Jag tycker generellt att man inte ska gynna parasitföretagen, den dag då det blir krav på att man ska ha personliga biljetter så slipper vi dessa onödiga mellanhänder som enbart trissar upp priserna utan att artisterna själva får del av det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Jag tycker generellt att man inte ska gynna parasitföretagen, den dag då det blir krav på att man ska ha personliga biljetter så slipper vi dessa onödiga mellanhänder som enbart trissar upp priserna utan att artisterna själva får del av det.

Håller egentligen fullständigt med. Men vad gör man inte när tjejen är ledsen..
Men intressant, då kanske jag ska försöka hålla mig lite ifrån biljettnu.se i alla fall..

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Vad jag hört så ska dom vara rena skojföretaget och inte vidare seriösa. Finns mängder med klagomål på bla Trustpilot och flertalet trådar på bla flashback med klagomål.
Ska man handla biljetter från någon andrahandskedja och inte från de stora aktörerna som Live Nation/Ticnet osv så rekommenderar jag biljettshop.se om inget annat alternativ finns.
Tyvärr är det ju överpris man får betala, men har använt det några gånger när man varit tvungen att få tag i biljetter till arrangemang som varit slutsålda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@TroNi: köp inget från biljettnu, har stått spaltmeter om dom i tidningarna genom åren där folk betalat men inte fått biljetter. Skulle aldrig köpa därifrån

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Har köpt biljetter från dem vid tre olika tillfällen när jag varit så illa tvungen. Undviker dock så långt det går, de har bland annat gjort för vana att sälja biljetter som inte finns med förhoppningen att de dyker upp någon gång under månaderna till spelningen.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk

Tack för alla svar! Jag väljer att undvika biljettnu.se.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..