Problem med lagg i hela datorn ovs spel och sådant

Permalänk
Medlem

Problem med lagg i hela datorn ovs spel och sådant

Mina specs Är i-7 4790k ssd 1 tb 2x sli Evga 980ti hybrid 32 gb ram

Ingen anning vad det kan vara? Någon som har erfarenheter?

Permalänk

Du får nog specificera vad det är för lagg. Fryser allt eller blir det segt? Händer det hela tiden eller bara ibland?

Visa signatur

Citera om du vill få svar!

Permalänk
Medlem

Det är hela tiden i webbläsaren och spel osv, Det är allmänt segt och hackigt

Permalänk
Skrivet av Mouldy:

Det är hela tiden i webbläsaren och spel osv, Det är allmänt segt och hackigt

Har det alltid varit så eller har det blivit efter hand? Har du uppgraderat datorn nyligen?

Visa signatur

Citera om du vill få svar!

Permalänk
Medlem

@Dreadwood: Kom igår när jag startade den nej funkat felfritt innan Inget uppgraderat

Permalänk
Skrivet av Mouldy:

@Dreadwood: Kom igår när jag startade den nej funkat felfritt innan Inget uppgraderat

Låter som ett mjukvarufel men man vet ju inte. Jag skulle kolla windows update och geforce drivrutiner för att se om det finns någon uppdatering.

Har du kollat så det inte ligger något och drar en massa kraft? Kolla aktivitetshanteraren.

Visa signatur

Citera om du vill få svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreadwood:

Låter som ett mjukvarufel men man vet ju inte. Jag skulle kolla windows update och geforce drivrutiner för att se om det finns någon uppdatering.

Har du kollat så det inte ligger något och drar en massa kraft? Kolla aktivitetshanteraren.

Kollat det drar inte speciellt mycket runt 5% på det mesta kollat alla uppdateringar om installerat dom till kortet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har du uppgraderat till windows 10 från 7 ??? hade exakt samma problem datorn fryser till tar ett par min typ sen funkar de.. jag installera om win 10 så vart de bra igen... antar någon bugg

Min mor har exakt samma problem från win 7 till 10... sa får väll installera om hennes oxå

Visa signatur

/3900x/i7 4790k/3400g/xeon 5670 x2 32gb ram...EVGA GeForce GTX 1070ti/3070 8GB SC ACX...evga supernova 850w g2
Corsair 200r...noctuna ub9

Permalänk
Medlem
Skrivet av octa:

Har du uppgraderat till windows 10 från 7 ??? hade exakt samma problem datorn fryser till tar ett par min typ sen funkar de.. jag installera om win 10 så vart de bra igen... antar någon bugg

Nej haft win 10 hela tiden den fryser ej den hackar och är seg

Skickades från m.sweclockers.com