Datorn hittar inte mitt gtx 980

Permalänk
Medlem

Datorn hittar inte mitt gtx 980

Hej!

Jag har precis byggt en ny dator, och installerade Windows 8 med skärmen kopplad till det interna Grafikkortet. Men sen när jag väl satte i mitt gtx 980, så får jag ingen bild alls, utan måste koppla skärmen till moderkortet för att få bild. Grafikkortet lyser för att indikera att det får ström, så vad kan det här bero på månntro?

Tack för svar!

Permalänk

@Razmion:

Finns det i enhetshanteraren?

Permalänk
Medlem

har du kopplat in bägge 6/8 pins from nätagg till grafikkortet?

Kolla i bios, tror det går att välja där om man ska använda inbyggda grafiken eller pci kortet

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Jag vet vad du menar, men får erkänna att jag inte vet hur man hittar dit Jag ska leta runt iallafall! Det borde vara på kontrollpanelen någonstans kanske.

Permalänk
Medlem

Yes båda är inkopplade, och det lyser för att indikera att det får ström. Okej jag ska kolla i bios!

Permalänk
Skrivet av Razmion:

Jag vet vad du menar, men får erkänna att jag inte vet hur man hittar dit Jag ska leta runt iallafall! Det borde vara på kontrollpanelen någonstans kanske.

BIOS kommer du åt när du startar datorn, tryck på antingen F2 eller DELETE när du startar datorn!

Permalänk

Du körde med den interna grafiken före du satte i grafikkortet. Då är det inställt på den interna grafiken och då får du bara byta.

Vad har du för moderkort? Bör stå i BIOS någonstans att grafikkortet syn, sen brukar det vara en knapp-kombination på att switcha mellan grafiken men vet inte vilken det är tyvärr.

Går säkert att fixa ganska lätt!

Permalänk
Medlem

Nu är det löst! Jag prövade att sätta in det igen, och då funkade det YES. Tack för all hjälp ändå!