Permalänk
Medlem

Tog den här bilden på slaktar'n, som lyckats trycka sig upp på en bunker.

http://i.imgur.com/f8nJZaL.jpg

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Med lite sms-lån så går det nog

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk

Lite sugen på en Jap Tiger, behöver något att träna min Type 4 Heavy crew i, värt?

Nu 2 MoE hell yeah!

Dold text

Min första Kolobanovs, nu med extra mycket tur.
http://wotreplays.eu/site/2566326#stats

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem

Jag fick min första och enda Kolobanov (med 19k battles) relativt nyligen, någon månad eller två sedan kanske, men på ett ganska lamt sätt. Det var jag och en kille till som överlevde på ena flanken, andra flanken vanns lätt av fienden, så vi rushade cap och satt och tryckte, i sista stund hann en fiendetank tillbaka och han dödade min ally och sekunden senare cappade jag. Aja, det räknas..

Permalänk
Skrivet av PHJ:

Jag fick min första och enda Kolobanov (med 19k battles) relativt nyligen, någon månad eller två sedan kanske, men på ett ganska lamt sätt. Det var jag och en kille till som överlevde på ena flanken, andra flanken vanns lätt av fienden, så vi rushade cap och satt och tryckte, i sista stund hann en fiendetank tillbaka och han dödade min ally och sekunden senare cappade jag. Aja, det räknas..

Vänta tills du får den i arty

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Jag har nu ansökt om att vara med i klanen (jonatanset)

Är det någon mer än jag som kör AMD kort som fått knepig prestanda på sista tiden? spelar jag i mina vanliga inställningar (det mesta på max i 3840x2160 ) hamnar jag på 22-32 FPS istället för 60 som den brukade hålla, jag ställde ner allt på minimum utan rendreringsavståndet och då fick jag stabila 60 (har låst till max 60)
Men jag funderar på om det är någon inställning som blivit skit med sista drivrutinen? Har redan installerat om drivrutinen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Det måste ju vara något med drivrutinen eftersom du kör ju på så pass hög upplösning att cpu inte blir någon flaskhals. Sedan har du ju R9 Fury, visserligen fungerar inte crossfire i WOT, men ändå. Kolla din cpu använding och gpu använding med afterburner när du spelar. Jag vet att de flesta anser att nvidia ger högre fps i wot av någon anledning.

Permalänk
Medlem

Det här är ta mig fan löjligt. Spotting-systemet i det här jävla spelet är så trasigt så det finns inte.

Ska spotta 4 tanks utan att själv bli upptäckt, men vad man än gör så upptäcker fienden en i alla fall. Lyckas man mot förmodan hitta en bra position, så tro på fan att det kommer en idiot ifrån andra laget och självmords-spottar så att mitt uppdrag går åt helvete i alla fall!

EDIT: Och vart går egentligen gränsen för "inte spottad själv"? Är det tills den spottade fienden dör, eller är det en viss tid efter att man har sett fienden som man ska vara osynlig?

Får fienden inte vara spottad sedan tidigare i matchen?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Det här är ta mig fan löjligt. Spotting-systemet i det här jävla spelet är så trasigt så det finns inte.

Ska spotta 4 tanks utan att själv bli upptäckt, men vad man än gör så upptäcker fienden en i alla fall. Lyckas man mot förmodan hitta en bra position, så tro på fan att det kommer en idiot ifrån andra laget och självmords-spottar så att mitt uppdrag går åt helvete i alla fall!

EDIT: Och vart går egentligen gränsen för "inte spottad själv"? Är det tills den spottade fienden dör, eller är det en viss tid efter att man har sett fienden som man ska vara osynlig?

Får fienden inte vara spottad sedan tidigare i matchen?

Jag tror det är så att du måste spotta fyra tanks, som inte blivit spottade tidigare av någon annan friendly, och du måste spotta dessa fyra innan du själv blivit spottad överhuvudtaget i matchen. Det handlar väl väldigt mycket om att hitta en bra buske någonstans tidigt i matchen och kampa med camonät och binos.

(obs jag kan ha fel om uppdraget, jag tror inte jag har gjort varianten med fyra spottade tanks)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PHJ:

Jag tror det är så att du måste spotta fyra tanks, som inte blivit spottade tidigare av någon annan friendly, och du måste spotta dessa fyra innan du själv blivit spottad överhuvudtaget i matchen. Det handlar väl väldigt mycket om att hitta en bra buske någonstans tidigt i matchen och kampa med camonät och binos.

(obs jag kan ha fel om uppdraget, jag tror inte jag har gjort varianten med fyra spottade tanks)

Enligt den här sidan så gör det inget om man själv blivit spottad: http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/415780-cgs-per...

"Load up a scout tank with binocs. Find a forward position quickly on a larger map, stop near a bush, let your binocs kick in, and you should get this right away. If you get spotted, don't fret, just relocate, and spot two tanks before those two spot you."

Har testat med T71, AMX ELC och Type 64. Camo och binoc, inget funkar

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Det måste ju vara något med drivrutinen eftersom du kör ju på så pass hög upplösning att cpu inte blir någon flaskhals. Sedan har du ju R9 Fury, visserligen fungerar inte crossfire i WOT, men ändå. Kolla din cpu använding och gpu använding med afterburner när du spelar. Jag vet att de flesta anser att nvidia ger högre fps i wot av någon anledning.

Jo jag vet att Nvidia är att föredra för World of tanks men det konstiga är att jag hade mer än dubbelt många gånger så bra prestanda för någon vecka sedan och det ända jag kan komma på är att jag dragit in en drivrutin så ska nog avinstallera den och köra in en äldre för att se.

Crossfire har jag avaktiverat för World of tanks.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Testa med det, går det inte så beror det på patch 9.14 vilken enligt vissa har givit dem lägre fps trots att patchen skulle ge högre fps i teorin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Testa med det, går det inte så beror det på patch 9.14 vilken enligt vissa har givit dem lägre fps trots att patchen skulle ge högre fps i teorin.

Blev samma sak med äldre drivrutiner (från dec 2015) När kom 9,14 var det nyligen? Om det är nyligen kan det mycket väl vara den. Jag antar det inte finns något sätt att testa en äldre variant av Spelet? Jag tror dock det har något med crossfire att göra för bockar jag ur det i drivrutinen så blir jag av med grafikbuggarna som jag fått i menyerna. De kommer dock inte i några andra spel så tror ej det är hårdvaran.
Edit nu är jag säker på det, startade spelet med Crossfire i drivrutinen aktiverad och crossfire avaktiverad i spelprofilen då fick jag ca 24 fps ingame och artefakter i menyerna. Tabbade ur stängde ned spelet och bockade ur crossfire och startade spelet då var det inga artefakter och jag fick 46-60 fps. Så något är galet med senaste versionen av spelet.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Hade slut på roliga mediums att spela, Indien Pz. och Centurion 1 blev alldeles för tråkiga i längden för att jag ska orka grinda mig vidare. Så jag började köra på det kinesiska light-trädet istället och fy satan vad kul det är! Är visserligen bara på 131 nu, längtar tills jag grindat upp mig till 132, den verkar riktigt nice!

Permalänk
Medlem

Vill någon ha en till spelare att lira med lite då o då så lägg till mig!
Är iofs inte på TS lr motsvarande, då jag oftast spelar när kidsen sover. (men jag är kan ju skriva iaf, haha)

http://www.noobmeter.com/player/eu/Penixen/500727312/

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

Har någon annan problem med att köpa en ny tank? "köp" knappen är helt blank i mitt spel och det händer inget när jag trycker på den ;X

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av azezl:

Har någon annan problem med att köpa en ny tank? "köp" knappen är helt blank i mitt spel och det händer inget när jag trycker på den ;X

Moddar? Hur ser det ut? Garageplatser? Credits? Uppdaterat?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Moddar? Hur ser det ut? Garageplatser? Credits? Uppdaterat?

Har quickybabys mod och en SPG mod, aldrig haft problem med dom innan.. har en garageplats och mer än nog med pengar..
Alltid senaste uppdateringen!

Kan du köpa nya tanks?

"Edit"

Testade att ta bort alla moddar och då funkade det! Tack för tipset!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Guld brukar ju komma inom några sekunder efter betalning men nu har jag väntat 5 minuter utan att jag fått något. Och jag är säker på att jag valde EU och World of tanks.
/edit nu kom de är nog bara mycket belastning på servrarna eller så :).

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Ett tips för er som spelar WoT eller WoWS på en ultrawide skärm: Aspektration 21:9 finns inte som val inne i grafikinställningar på spelen, utan man får fixa det själv genom att ändra en enkel rad i spelens preferences.xml filer, dessa går att öppna med Wordpad eller dylikt.

"Just a heads up, as this information isn't the most obviously available. The actual rendered aspect ratio for these games is easily adjustable via preferences.xml. In World of Warships, this file should be in the game's installation folder. In World of Tanks, it should be in your app data (%appdata%/Wargaming.net). You're looking for this line:
<aspectRatio> 2.360454 </aspectRatio>"

Rätt enkelt att googla sig till detta, men jag tänkte att jag slänger upp det här ändå, fixade detta igår på min dator och nu ser inte tanksen jättekonstiga ut på min skärm längre, ser förjävligt ut på en 21:9 skärm i 16:9 format eller vad det nu står på från början

Permalänk
Medlem

@azezl: WG meddelade att det var ett problem igår att köpa tanks.

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Testa med det, går det inte så beror det på patch 9.14 vilken enligt vissa har givit dem lägre fps trots att patchen skulle ge högre fps i teorin.

Kan tycka rent generellt att det går upp och ner med sista patchen.. Det "hackar" från o till, lite lagg o sen så är det bra, o sen fortsätter det så...

Har ingen "monsterdator" här, en gammal i7 860 o ett GTX 570 så iofs kanske den börjar sjunga på sista versen (har iaf sagt det till sambon;-)) så man kan få börja titta på en ny...

Permalänk

@TheYardbird: WZ -132 är hysteriskt rolig. Jag bara älskar den.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

@Surgubben: Ja den verkar rätt fantastisk! Satt och hade småtråkigt i flera dagar då jag inte hittade några tanks som jag var intresserad av, kollade på en enda video av WZ-132 och köpte genast tillbaka min 59-16 och började grinda!

Permalänk
Medlem

Alla i hela världen (som spelar WoT iaf) har väl redan sett den, men om någon enda har missat den så vore det rent kriminellt att inte posta den.. Han har gjort liknande för de andra tanktyperna också, men det här är guldkornet.

Permalänk

Helt ok första match.

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem

Någon här som kört T20? Köpte tillbaka min Easy 8 och sitter och nöter nu, Patton vagnarna verkar ju rätt sjyssta, dock har jag ingen aning om vad jag måste genomlida innan dess

Permalänk
Medlem

Jag älskade min T20, det är fortfarande en av de tanks jag har bäst snittstatistik i. Den är som resten av linjen: OK på allt utan att vara kass på något. Gillar du E8 lär du inte ha några problem med T20.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheYardbird:

Någon här som kört T20? Köpte tillbaka min Easy 8 och sitter och nöter nu, Patton vagnarna verkar ju rätt sjyssta, dock har jag ingen aning om vad jag måste genomlida innan dess

Blir riktigt rolig när du låst upp 90mm kanonen. Är väldigt snabb också. Dock så spelar man den lite annorlunda till skillnad från e8, så det finns en liten inlärningskurva.