World of tanks-tråden

Permalänk
Skrivet av Alakai:

http://www.worldoftanksguide.com/cgi-bin/tank_analyzer.cgi

AP/APCR/HEAT är det som gäller om du är ute efter att critta enskild modul, _speciellt_ om du har Deadeye. I första hand fuel tank i andra hand motor, om du enbart är intresserad av att sätta eld på tanken, då motor har egen roll för fire som är lägre chans än för fuel tank.

Tycker att WG kan fixa så att tanks som går på Diesel ej kan börja brinna av skott i bränsletanken, vore en trevlig feature.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Tycker att WG kan fixa så att tanks som går på Diesel ej kan börja brinna av skott i bränsletanken, vore en trevlig feature.

Nu är det ju inte helt orealistiskt med brinnande dieseltank pga penetration. Det sker lite väl enkelt bara. T.ex. så borde lågkalibrigt, HE och HEAT innebära en mindre brandrisk än vanlig AP, vilket är något ickeintuitivt. APCR vettifasen.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Nu är det inte långt ifrån att näven åker igenom skärmen.

Japanska heavy-trädet borde ta mig fan inte få finnas med och om folk nu absolut ska spela skiten så borde det finnas ett krav på att man har kört minst 5k matcher först. Var och varannan förare är ju totalt jävla dum i huvudet!

Ursäkta ni som kör dessa tanks, mig veterligen så verkar de flesta av er veta vad ni håller på med i alla fall.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Ursäkta ni som kör dessa tanks, mig veterligen så verkar de flesta av er veta vad ni håller på med i alla fall.

Jag kör Expressen och jag har inte den blekaste vad jag håller på med. 60/2000. Hur kan man ens misslyckas med de tanksen?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

@Alakai:

Att stå och campa i basen är ett sätt att (miss)lyckas i alla fall

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

@scienta
Jag skyller på samhället.

------------------

Även;
6,7 normal experience blev 17k. Crew i IS-7an gick up 3%. Boosts är najs.
Hur kör man IS-7an?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Sitter varje kväll och spelar, normalt sett. Lägg till mig så kör vi pluton!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Skrivet av scienta:

Nu är det inte långt ifrån att näven åker igenom skärmen.

Japanska heavy-trädet borde ta mig fan inte få finnas med och om folk nu absolut ska spela skiten så borde det finnas ett krav på att man har kört minst 5k matcher först. Var och varannan förare är ju totalt jävla dum i huvudet!

Ursäkta ni som kör dessa tanks, mig veterligen så verkar de flesta av er veta vad ni håller på med i alla fall.

Jag har Japp-tian och den är helt okej, problemet är bara att när folk öppnar sina fickor så är jag bara en stor lada, till och med för vissa tier 8-tanks.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

@Slaktardej: Själv använder jag väldigt sällan guld, så jag har lite problem med dem. Men mest är det att förarna är totalt tomma i bollen. Värsta som finns är att ha en sån där stor klump i laget som inte gör annat än förstör för andra.

Förövrigt: Vad tycker ni om nya patchen? Jag är på-nytt kär i IS-6an. HD-modellen har fått bättre pansar och färre weakspots och de som finns är svårare att träffa.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

Förövrigt: Vad tycker ni om nya patchen? Jag är på-nytt kär i IS-6an. HD-modellen har fått bättre pansar och färre weakspots och de som finns är svårare att träffa.

Tycker att spelet nu känns som ett riktigt, färdigutvecklat spel! Ljuden och reverbet känns riktigt, och fysiken känns trovärdig. Mycket bra åsikt om denna patch, generellt sett.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

@Slaktardej: Jag gillar fysiken och ljudet bättre än tidigare, men tycker inte det är fulländat. Mindre tanks låter som små gräsklippare och ibland när man "välter" så kan man studsa på konstiga sätt.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

@Slaktardej: Jag gillar fysiken och ljudet bättre än tidigare, men tycker inte det är fulländat. Mindre tanks låter som små gräsklippare och ibland när man "välter" så kan man studsa på konstiga sätt.

Jo, lite buggar finns det dock.

Förstår inte vad du menar med gräsklippare? I mina lurar låter motorerna iallafall som riktiga motorer, man kan nästan höra individuella cylindrar bränna av, känns det som. Mycket bra kvalitet på inspelningarna iallafall.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Jo, lite buggar finns det dock.

Förstår inte vad du menar med gräsklippare? I mina lurar låter motorerna iallafall som riktiga motorer, man kan nästan höra individuella cylindrar bränna av, känns det som. Mycket bra kvalitet på inspelningarna iallafall.

Just mindre tanks tänkte jag då. Körde Cometen precis, den låter verkligen som en gräsklippare. Jag tycker det är gräsligt.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

Just mindre tanks tänkte jag då. Körde Cometen precis, den låter verkligen som en gräsklippare. Jag tycker det är gräsligt.

Bränt runt en hel del i både min BT-7 artillery och Walker Bulldog, känner inte alls så. Får väl testa andra mindre tanks, har dock inte så många lågtier-tanks.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Hur var det här med klan? Har vi en officiell wot-klan för swec?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Ingen WoT-klan för Swec. För få som lirar, spannet är för stort i skill och intresse samt de flesta redan uppsugna i befintliga klaner.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

@scienta @Alakai
Jag skulle inte ha något emot att antingen skapa en SweC-klan, eller gå med i någon befintlig klan. Är högsta rank i den klan jag är med i nu, kompis med commandern, men han verkar ha mist intresset för Tanks, så känner mig sugen på något nytt.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

@Alakai: Det förstås.

@Slaktardej: Jag är ledare för en klan med lite bekanta, som dock är på väg att splittras en aning av olika anledningar. Är också ute efter lite förändring på grund av detta.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

@scienta: Skulle inte ha något emot en klan [SWEC] i sådana fall, om vi får ihop ett gäng. Själv har jag slutat lira med XVM och liknande då jag finner spelet roligare då, eftersom jag ändå bara spelar för att det är roligt.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

@Slaktardej: Instämmer, en sådan klan bör inte ha något krav på stats osv.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

@scienta: enbart krav på att man är en trevlig prick!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Låter ju som en förträfflig ide.. Skulle nog kunna hänga med i en sån klan

Permalänk

@Kosmoskatten: Har du någon lust att spela några games ikväll?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Hur går vi till väga, ska vi starta en egen tråd med en poll för att se hur många som kan tänka sig att gå med?

Jag drar väl med mig 2-3 pers, inklusive mig själv, ifrån nuvarande. Tror det billigaste blir att starta ny klan, va? Att byta namn och tag på en befintlig kostar 2.5k guld och ett nyskap kostar 2k om jag inte minns fel.

Är det någon mer erfarenhet som känner sig manad att ta tag i saken och leda detta?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig gå med, men är inte särskilt aktiv eller bra.

Permalänk

Har inte spelat på 2-3 år, så har det blivit några större ändringar? Har WG fixat dual/quad core support än? Vill minnas bla att spelet bara gick på en core.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kuulkatta:

Har inte spelat på 2-3 år, så har det blivit några större ändringar? Har WG fixat dual/quad core support än? Vill minnas bla att spelet bara gick på en core.

Hmm, vet inte hur det blev med multicore-stödet, men det flyter på i 70-90 FPS med allting maxat på en i7 2600k och 780ti. Det kan inte räknas som särskilt tungdrivet, särskilt med dagens hårdvara.

Det är mycket som hänt på 2-3 år. Mer än jag kommer ihåg/orkar skriva...

Om inte annat finns det sjukt mycket fler tanks nu inom alla träd, plus flera nya träd som japsar och tjecker. Sedan kommer väl det svenska trädet i år?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Om inte annat finns det sjukt mycket fler tanks nu inom alla träd, plus flera nya träd som japsar och tjecker. Sedan kommer väl det svenska trädet i år?

/hulle.

Hmm blev det inte sagt att det skulle bli ett "EU tärd" istället för separat svenskt?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av kuulkatta:

Har inte spelat på 2-3 år, så har det blivit några större ändringar? Har WG fixat dual/quad core support än? Vill minnas bla att spelet bara gick på en core.

Spelet i sig rullar på en core, men nya ljudmotorn som introducerades förra veckan med senaste patchen medger att ljudbearbetningen flyttas till andra cores och frigör prestanda för spelmotorn på core0.

Visa signatur

Wannabe-g33k årgång 1970...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Hmm blev det inte sagt att det skulle bli ett "EU tärd" istället för separat svenskt?

Jo, men det senaste jag hörde hos Rita var att det skulle bli ett helsvenskt träd igen. Jag tror inte WG har bestämt sig. Sverige är väl ett av få småländer som faktiskt har konstruerat en stor mängd unika tanks, TDs och artilleri.

Appro på inget, jag har några "100% mer XP i 2 timmar"-reserver att använda och jag hade tänkt välja ut två träd att tokgrinda alternerande medan jag använder dessa, men jag behöver tips om vilka jag ska välja.

Jag är inte så sugen på att börja spela från början på något träd, hittar inget som jag vill köra. Men jag har några jag kan tänka mig att fortsätta på.

Tiger II - E75 - E100
IS3 - T10 - IS7
Walker Bulldog - T49 - T54E1 - T57 Heavy

Jag är ungefär lika långt fram på första tanken som jag angett i de här serierna.

Sedan har jag även OI-Exp, men när man bara tittar på det trädet känns den nästan som sweet spot va?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."