Misco.se erfarenheter?

Permalänk
Medlem

Misco.se erfarenheter?

Hej!

Jag beställde lite prylar från Misco häromdagen. Samtliga hade lagerstatus 1-3 dagars leveranstid.

Nu efter beställningen så har statusen på. En av prylarna ändrats till om två veckor. Resterande står som "pågående". Detta kan ju vara ett systemfel hos deras leverantör. Som jag förstått så lagerför de inte produkterna själva.

Men efter att ha läst runt på prisjakt och lite googlande så har jag sett skräckexempel på deras leveranser och bemötande av kund.

Börjar ångra mig att jag handlade där. Borde jag det?

Vad har ni för erfarenheter?

Mvh

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Har handlat några gånger därifrån när de varit betydligt billigare än konkurrenterna.
De har som sagt inget eget lager sedan ett par år, utan det skickas direkt från distributör.

Har inte haft några problem med varorna, så har inte stött på problem med kundservice.

Att någon artikel tar ett par veckor beror förmodligen på ett saldofel eller att uppskattad leveranstid inte stämmer, vilket inte är helt ovanligt.

Har du inte bråttom skulle jag inte oroa mig.

Permalänk
Medlem

@SUMITOMO: Ok. Låter bra. Uppskattar om företag håller leveranstider, men kan leva med att det blir fel någon gång.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft problem där.
Visst de siktar inte på att vara lika snabba som exempelvis Dustin men de är inga rövare.

Permalänk

Köpte ett GTX 670 där, lite billigare en hos alla andra, fick vänta en eller knappt 2 veckor, sedan var kortet levererat. Inget att anmärka.

Visa signatur

Main/Laptop: MSI GS30; CPU i7 4870HQ, RAM 1600 Mhz a 16Gb, GPU Radeon AMD RX 470 Sapphire/Intel Iris Pro Graphics 5200, Storage Primary; Intel 256 Gb x 2 Raid 0, Secondary: Samsung 512 Gb

Permalänk
Medlem

misco är bra och seriöst företag handlat där flertal gånger. Problem är ju unundvikligt. Nu i helgen hade problem med webhallen då min beställning inte registrerades överhuvudtaget dock tog de pengar från mitt konto. Men problem händer alltid nångång. Tänker inte göra p14 tråd och säga att webhallen är sämsta skit företaget för det.

Permalänk
Medlem

Tack allihopa för svar! Blev rädd efter omdömen på bla prisjakt. Men efter era svar så låter allt grönt.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Riktig mardröm att ha att göra med vid reklamationsärenden, enligt min erfarenhet. Jag handlade av dom en gång, och det var både första och sista gången tyvärr.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Riktig mardröm att ha att göra med vid reklamationsärenden, enligt min erfarenhet. Jag handlade av dom en gång, och det var både första och sista gången tyvärr.

Det har jag läst flera inlägg om. Hoppas mina grejer funkar när jag får dem.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig köpa av Misco pga. hur de hanterar reklamationer/ångerrätt. Hjälpte en kompis att bygga en dator och han hade beställt bl.a från Misco. Grafikkortet som de levererade hade en kylare som satt löst. De vägrade att ta tillbaka kortet under ångerrätten i distansavtalslagen, kortet var endast upptaget ur kartong och inspekterat. Istället ville de ta in det på reparation, vilket säkerligen skulle ta några veckor. Min kompis frågade om de hellre ville att han skulle skicka tillbaka allt han köpt hos dom och det tyckte hon var en bättre lösning...

Jag vet att vissa debatterar för att ångerrätten inte ska användas vid trasiga varor. Men får man ett helt nytt grafikkort där det uppenbarligen inte gått rätt till i fabriken så bör man kunna utnyttja ångerrätten. Kortet motsvarande inte förväntningarna helt enkelt.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

En uppdatering till er som bryr er.

Fick hem 3 av 4 saker totalt. Inte inom lovad tid men i alla fall. Den fjärde produkten sköt dom upp leveransen på 3 grr, tills jag till slut ringde och annulerade ordern (först drog tjejen i luren en visa om att det kanske inte gick att annulera, varpå jag skärpte tonläget, sen gick det). Tog en vecka att få tillbaka mina pengar. Och jag fick ringa och tjata. Dagen efter tjatet fick jag pengarna insatta. Kanske slump.

Kommer nog handla där igen om det handlar om någon liten pryl. Men aldrig många saker samtidigt, eller under tidspress.

Tack för era svar.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

@serverfel: låter ungefär som mina erfarenheter. Jag har handlat där två gånger och nu står de på min personliga svarta lista. Jag beställde några prylar som alla stod som "i lager, 1-3 dagar" men leveranstiden sköts upp gång på gång. Efter ett tag ringde jag och undrade hur det gick, de lovade då att återkomma vilket de naturligtvis inte gjorde så efter ett tag ringde jag och bad dem avbeställa min order. Ytterligare en månad (!) senare får jag ett mail om att min order inte levererats pga ett tekniskt fel och får frågan om jag vill ha den levererad nu. Jag svarade att jag beställt från en annan butik och redan bett dem avbeställa min order, sedan hörde jag inget mer. Som tur var hade jag valt faktura så jag behövde aldrig ligga ute med några pengar.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

@zarkov: Jepp. Har en känsla utav att de inte riktigt brinner för sitt rykte. Finns en hel del seriösa butiker där ute som tur är. Misco lockar ju med låga priser, men frågan är om man ens får varan.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Jag har bara använt Misco en gång och det var när jag köpte en MX200 256GB mSata SSD till laptopen. Det var inte jättesnabba på att levera men annars det hade bra pris.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Avstängd

Kan man beställa saker där i från säkerhet och sånt och om det skulle vara något fel på något så går det enkelt att lämna tillbaka det och en ny?

Snabba svar tack såg att dom hade ett superpris som jag måste köpa idag om jag kan lita på dom!

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Kan man beställa saker där i från säkerhet och sånt och om det skulle vara något fel på något så går det enkelt att lämna tillbaka det och en ny?

Snabba svar tack såg att dom hade ett superpris som jag måste köpa idag om jag kan lita på dom!

Vad hade dom superpris på?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Avstängd
Skrivet av muSashi:

Vad hade dom superpris på?

Hårddiskar dom kostar 3,2k och på inet kostar dom 4,5k.

Men kan man lita på dom?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

@superegg: ja du kan lita på dom. Vårt bolag använder dom som huvudleverantör och vi har nästan alltid ordern dagen efter.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Hårddiskar dom kostar 3,2k och på inet kostar dom 4,5k.

Men kan man lita på dom?

Säker att du inte bara glömt att slå på inklusive moms uppe i högra hörnet?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hymer:

@superegg: ja du kan lita på dom. Vårt bolag använder dom som huvudleverantör och vi har nästan alltid ordern dagen efter.

Tack.

Skrivet av muSashi:

Säker att du inte bara glömt att slå på inklusive moms uppe i högra hörnet?

Jag den är ikryssad.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666