Permalänk

@MultiMan:

Hallå hallå det är jag som har problemet, det stora frågetecknet här är att cdon frågar en när man gör en reklamation av en vara om man vill ha ny vara eller pengarna tillbaka, då jag svarade ny vara tänkte jag inte ens på att informera dom om kontobytet.....

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av bdea:

Jag börjar bli redigt trött på CDON nu, jag beställde ett grafikkort från fyndhörnan den 23 januari i år. Det visade sig att grafikkortet var trasigt då jag inte lyckades att få det att fungera som det skulle... jag reklamerade mitt grafikkort den 29 januari efter en hel del tester, köpte även ett nytt nätagg då det skulle kunna vara det som spökade.
På felanmälan skrev jag:
"Får ingen bild på grafikkortet, det startar med fläktar och lysdioder men får ingen bild, inte ens så jag kommer in i bios. Har testat kortet i tre av varandra oberoende datorer som alla uppfyller de krav som ställs för att driva kortet. Jag misstänker att personen innan haft samma problem då jag köpte de som fyndvara?"

31 januari får jag svar från kundtjänst:
"Hej,

Tack för ditt mail.
Du har inte möjlighet att testa med annan kabel?"

Redan här börjar jag bli lite irriterad över det svar jag fick. Jag svarade i alla fall att det med största sannolikhet inte var det som är felet.

Den 2 februari återkommer CDON med att deras leverantör inte hittar mitt serienummer på grafikkortet och ber mig ta ett kort på serienumret, jag åker hem från jobbet på min lunch för att skicka iväg ett svar så snabbt som möjligt. Tar kort på både grafikkortet samt kartongen skickar svar direkt.

Efter lite mail fram och tillbaka om varför det drar ut på tiden så säger CDON att mitt ärende är under behandling, tillslut tröttnar jag då det verkar som dom endast försöker dra ut på tiden så mina 14 dagars ångerrätt skall förverkas.

Den 7 februari säger jag att jag istället för att vänta på deras leverantör ska hitta mitt serienummer att jag vill skicka tillbaka grafikkortet med hjälp av ångerrätten. Jag får en fraktsedel den 8 februari och jag postar mitt paket samma dag efter jobbet.

Dock så såg jag på fraktsedeln jag fått från CDON att det inte var mitt namn på den, men tänkte inte mer på det utan skickade iväg mitt paket så snabbt som möjligt.

Den 10 februari kommer mitt paket fram till CDON´s lager och är mottaget.
Samma dag ser jag att en annan person skickar iväg post från samma fraktsedel till CDON förmodligen den person som fraktsedeln egentligen var avsedd för.

Jag kontakt CDON och frågar hur lång tid det skall ta att registrera min retur för återbetalning och får till svar att det ska ta 5-10 dagar.

Jag väntar några dagar sen hör av mig till CDON igen för att följa upp vad som händer med min retur, då säger CDON att min retur inkom den 15 februari, kollar på försändelse förloppet hos posten och ser då att den person som skickade iväg sitt paket efter mig inkom till CDON den 15 februari.

Efter lite mail-växling fram och tillbaka insåg CDON att mitt grafikkort inkom den 10 istället för den 15 februari, och ska då ha kontaktat lagret om hur det går med min retur. Detta var den 19 februari.

Den 25 februari får jag ett mail från CDON:
"Hej,

Tack för ditt mail.
Returen är mottagen och håller på att kontrolleras av vår returavdelning. Så fort denna har godkänts så kommer en återbetalning att ske till det kort som du använde till beställningen.

Notera att en återbetalning tar mellan 2-5 bankdagar."

Skrattretande eller hur? Jag svarar:
"Hej,

ja den mottogs den 10/2."

Det är här jag är idag.. väntar fortfarande på svar om vad som händer med min retur.. Riktigt dåligt hanterat ärende tycker jag i alla fall från CDON´s sida.

Tack till er som orkade läsa hela inlägget i alla fall, men va tvungen att skriva ur min ilska lite någonstans och vart passar det bättre än här?

Hej!

Tråkigt att se att du upplevt så stora problem med denna reklamation. Har aldrig varit med om att en fraktsedel skickats dubbelt på det här viset, det borde då inte fungera för PostNord att hantera båda försändelserna utan den person som lämnar in andra paketet borde inte få det godkänt hos ombudet.

Vi är mycket medvetna om att vi har många problem som behöver åtgärdas. En konkret sak jag kan nämna är att vi håller på att byta ärendehanteringssystem, vilket kommer förbättra hanteringen avsevärt både ur kunders och handläggares perspektiv. Som läget ser ut nu hamnar dessvärre många ärenden mellan stolarna och väldigt mycket ansvar läggs på kunden att driva det framåt - så vill vi givetvis inte ha det.

Har du inte mottagit din återbetalning ännu - skicka gärna ordernummer i PM så kollar jag upp det!

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Johnnymann:

CDON är skit, dom har inte tillräckligt koll på sina kunder och dom SKITER i sina kunder.

Dom gjorde ett medvetet bedrägari när dom utannonserad "äkta" oral-B" tandborstar i sin jukalender:
http://cdon.se/hem-tradgard/16-pack-oral-b-kompatibla-och-utb...
Annonsen är nu ändrad, så här såg originalet ut:
https://i.gyazo.com/3d531cd1e2ac805d890a46674f288c0e.png

Först tog det evigheter och en mängd mail att bara få en returadress, nu efter jag har skickat tillbaka skräpet påstår dom att "KD-international" inte har fått tillbaka varorna(jag har fotat när jag stoppar ned skräpet i en mailbag, fotat retursedeln och när jag postar den).
Trots detta VÄGRAR detta skitföretag att återbetala mina pengar, dom gör hela tiden en skuldförskjuting och hänvisar till KD, trots att det är från CDONS hemsida jag har beställt och betalat och därmed är tvisten med dem och inte KD.

Detta har nu pågått sedan december förra året, och dom undviker i det längsta att svara på mail, telefon nr har dom inte, ganska förståeligt med tanke på hur många dom har lurat som är asförbannade på dem.

Så nu återstår det följande:
1, göra en polisanmälan på allt jag kan, dvs bedrägeri, falsk marknadsföring samt brott mot upphovsrätten(tror jag det blir).
2, Göra en anmälan till ARN
3, lägga en civilrättslig stämning om summan
4, lägga upp alla handlingar, foton samt anmälningar offentligt på alla forum jag kan.

Och till er andra, UNDVIK detta SKITFÖRETAG

Ha detta som regel, är dom så skumma att dom inte ens har ett telefon nr: UNDVIK dem

Hej!

Beklagar att du haft en så dålig köpupplevelse hos oss. Tyvärr blir det i nuläget problem med reklamationer som berör produkter från andra leverantörer, när vi inte får svar då vi försöker kontakta dem - detta är inte en ursäkt men en förklaring till varför det dröjer med svar och lösning från vårt håll. Vi letar efter ett bättre sätt att sköta samarbetet så att det inte går ut över våra kunder på det här sättet.

Har det inte löst sig ännu får du gärna skicka order- eller ärendenummer i PM så tittar vi närmare på det.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MinscS2:

"Då vi återbetalat allt till det kontot du hade vid betalningstillfället kan vi inte göra mer" är det senaste svaret min kompis har fått från CDON, och för mig låter det som rent lurendrejeri. Att folk byter konton är inget märkligt.

Han har även kontaktat banken där det gamla kontot fanns, och dom hävdar att där inte har varit någon betalning eller att den har studsat (vilket den borde ha gjort om där hade varit någon betalning).

@CDON.COM lust att bemöta detta ärendet? Det luktar rutten fisk lång väg. Ni har en kund nu som har varken hörlurar eller pengar.

Skrivet av Alexonian:

@MultiMan:

Hallå hallå det är jag som har problemet, det stora frågetecknet här är att cdon frågar en när man gör en reklamation av en vara om man vill ha ny vara eller pengarna tillbaka, då jag svarade ny vara tänkte jag inte ens på att informera dom om kontobytet.....

Hej,

Skicka gärna order- eller ärendenummer till oss i PM så tittar vi närmare på vad som kan göras i detta fall.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Vi är mycket medvetna om att vi har många problem som behöver åtgärdas. En konkret sak jag kan nämna är att vi håller på att byta ärendehanteringssystem, vilket kommer förbättra hanteringen avsevärt både ur kunders och handläggares perspektiv. Som läget ser ut nu hamnar dessvärre många ärenden mellan stolarna och väldigt mycket ansvar läggs på kunden att driva det framåt - så vill vi givetvis inte ha det.

Hej.

Uppskattar att ni har självinsikt. Återkom gärna när ni har en fungerande verksamhet så att man kan börja handla hos er igen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CDON.COM:

Vi är mycket medvetna om att vi har många problem som behöver åtgärdas. En konkret sak jag kan nämna är att vi håller på att byta ärendehanteringssystem, vilket kommer förbättra hanteringen avsevärt både ur kunders och handläggares perspektiv. Som läget ser ut nu hamnar dessvärre många ärenden mellan stolarna och väldigt mycket ansvar läggs på kunden att driva det framåt - så vill vi givetvis inte ha det.

Ni hade ett bra ärendesystem tidigare som ni slopade, det där man skapade ärendet via "Mina sidor", vilket fick ett ärendenummer och besvarades så det enkelt kunde följas upp.

Att CDON skrotade det ärendesystemet, och helt gå över till att endast skicka mail (med usel hantering, uteblivna svar osv) är helt oförståeligt.

Blir högst intressant att se bokslutet för 2015, och även 2016 och framåt, speciellt efter 2015 andra halvas mycket problem, och även problem under 2016 som är grova, hur mycket det påverkar omsättningen (vilket visar på om kunderna är trogna eller "flyende").

Tror att de flesta på Sweclockers håller med mig om att CDON endast kan användas på sådana beställningar där man garanterat inte behöver kontakta CDON för RMA/garantiärende/retur utan vid behov endast kontakta tillverkare direkt, eller på sådana beställningar som inte behöver garanti/reklameras, främst spel, dvd mm som (oftast) levereras hela och håller, om PostNord som sköter ert lager paketerar varorna korrekt för leverans.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Inaktiv

Någon som vet vad som hände med ATH-M50X lurarna som kostade 1111 kronor igår, trodde dom var med i 17 årskalaset men idag är det fullpris igen?

Permalänk
Medlem

Hej CDON.

Har ni slutat svara på PM?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Beställde från cdon i helgen. Hade paketet i min brevlåda 2 dagar senare (bor i Luleå). Imponerad av den snabba leveransen. Tack cdon!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Kiane:

Beställde från cdon i helgen. Hade paketet i min brevlåda 2 dagar senare (bor i Luleå). Imponerad av den snabba leveransen. Tack cdon!

Skickades från m.sweclockers.com

Det är standard med Max 2 dagar till Kiruna från typ Webhallen för större paket , tror jag fått i brevlådan dagen efter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugbyspelaren:

Det är standard med Max 2 dagar till Kiruna från typ Webhallen för större paket , tror jag fått i brevlådan dagen efter

Tror mer att inlägget menade att Cdon lyckades skicka inom en månad eller så.

Permalänk
Medlem

Visste inte om jag skulle ta detta i blocket-tråden....
http://cdon.se/diverse/afox-gtx-980ti-6gb-gddr5-triple-fan-p3...

Citat:

AFOX GTX 980Ti 6GB är marknadens starkaste grafikkort. Utrustad med en tre-fläkts kyllösning garanterar AFOX att ditt kort är både svalt och tyst. Med 6GB grafikminne kan denna best driva spel i maximal upplösning och på högsta inställningar.

Nu får ni väl ta och skärpa er?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av ClintBeastwood:

Visste inte om jag skulle ta detta i blocket-tråden....
http://cdon.se/diverse/afox-gtx-980ti-6gb-gddr5-triple-fan-p3...
Nu får ni väl ta och skärpa er?

Hej,

Jag har skickat vidare din kritik till PC-konsulten som säljer grafikkortet.

Tack för din feedback,
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej CDON
Skriver här istället för att jag får inte något vettigt svar av eran kundsupport och att ni inte svarar på PM längre här på sweclockers ( som ni alltid gjort tidigare).

Jag fick hem följande skärm av er för ett tag sen:
http://cdon.se/hemelektronik/asus-rog-swift-pg348q-ips-34-p36...

Nu är det så att skärmen lider av coilwhine (hög frekvent ljud), och jag skrev till eran kundsupport när jag upptäckte felet, och dom sa att dom var villiga att göra ett prisavdrag PGA detta fel, efter jag föreslog att jag var villig att behålla skärmen om vi kunde nå någon form av kompromiss.
Men nu har killen på supporten (Hampus) bara börjat snacka i cirklar och vi kommer ingenstans, han säger bara nu att jag ska höra av mig till Asus, men det är inte Asus ansvaret, skärmen är köpt av er CDON alltså är det erat ansvar, jag ska inte behöva kontakta Asus.

Killen på supporten verkar ha glömt bort vad som sas i början. Så nu hoppas jag att jag kan få ett vettigare svar från er här.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Får ta och tacka CDON för att ni är så extremt långsamma och har urusel service..
Jag köper självklart att det tar tid att skicka ut varor vid Black-Friday när många handlar.
Men.. Att det kan vara så jäkla veligt och gå så jäkla långsamt vid en service är under all kritik.

Jag köpte en Samsung S6 under Black Friday rean, som jag tyvärr lyckades tappa och spräcka skärmen i början av mars.
Den 5e mars mailade jag CDON om olyckan och begärde fraktsedel och följesedel utav dom så jag kunde skicka in den.
10 mars fick jag BARA servicekvittot men ingen fraktsedel eller följesedel utav CDON. Svarade såklart direkt att jag inte har fått det men insåg dagen efter att CDON inte är dom snabbaste på att svara så jag kontaktade Mobylife som jag skulle skicka mobilen till och dom fixade det snabbt åt mig.

15e Mars var mobilen framme hos Mobylife och 16e Mars hade dom skickat kostnadsförslag till CDON (Som dom skulle ha skickat till försäkringsbolaget) vilket dom gjorde direkt efter att dom fick svar från CDON.

Sedan dess har jag inte hört något ifrån CDON om mobilen men kontaktade igår morse försäkringsbolaget som sa att dom hade skickat ett mail till CDON ca den 17-18onde mars att det kostade för mycket att laga den och att CDON skulle skicka en ny mobil till mig.

Tror ni jag har fått någon ny mobil? Nej.
Har jag kontaktat deras kundservice? Ja.
Har jag fått ett bra svar ifrån kundservice? Nej.
Har kundservice bett mig maila hemelektronikavdelningen? Ja.
Har jag fått svar på mail dom senaste 11 dagarna? Nej.

Permalänk
Inaktiv

För att fatta mig kort som möjligt går.

Jag köpte en Steelseries QcK musmatta för kampanjpris under ert 17-årsfirande.

När jag packade upp den upptäckte jag att det inte la sig platt (kan för övrigt nämna att jag köpte en likadan ifrån er förut och den hade inte alls samma problem). Jag kontaktade chatten och killen sa att den komma lägga sig platt under tiden och att jag skulle lägga något tungt på den. Det har tyvärr inte hjälpt och precis pratade jag med en annan på chatten en vecka senare som skrev att det omöjligt går att ersätta den då den försvunnit ur sortimentet. Den finns dock kvar med ett annat artikelnummer men med originalpriset.

Han gav mig en returfraktsedel och rabattkod på 50kr. Problemet är att jag måste köpa något för 200kr minst och musmattan kostade under 100kr med kampanjpriset.

Jag tyckte ni kunde kört en goodwill även om det inte handlar om så mycket pengar men istället stängde han ner chattfönstret utan att svara på att jag bara ville ha den utbytt mot en ny såvida jag skickar in den felande musmattan.

Jag har alltid vänt mig till er när det kommer att köpa datorprodukter och ni har varit både hjälpsamma med mycket trevligt bemötande under de gånger jag tidigare varit tvungen att göra reklamation eller utnyttja garantin.

Men inte denna gången tyvärr!

Tråkigt!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av muSashi:

Hej CDON
Skriver här istället för att jag får inte något vettigt svar av eran kundsupport och att ni inte svarar på PM längre här på sweclockers ( som ni alltid gjort tidigare).

Jag fick hem följande skärm av er för ett tag sen:
http://cdon.se/hemelektronik/asus-rog-swift-pg348q-ips-34-p36...

Nu är det så att skärmen lider av coilwhine (hög frekvent ljud), och jag skrev till eran kundsupport när jag upptäckte felet, och dom sa att dom var villiga att göra ett prisavdrag PGA detta fel, efter jag föreslog att jag var villig att behålla skärmen om vi kunde nå någon form av kompromiss.
Men nu har killen på supporten (Hampus) bara börjat snacka i cirklar och vi kommer ingenstans, han säger bara nu att jag ska höra av mig till Asus, men det är inte Asus ansvaret, skärmen är köpt av er CDON alltså är det erat ansvar, jag ska inte behöva kontakta Asus.

Killen på supporten verkar ha glömt bort vad som sas i början. Så nu hoppas jag att jag kan få ett vettigare svar från er här.

Hej muSashi,

Jag ser till att någon hör av sig till dig under morgondagen gällande ditt ärende.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av bertbw:

Får ta och tacka CDON för att ni är så extremt långsamma och har urusel service..
Jag köper självklart att det tar tid att skicka ut varor vid Black-Friday när många handlar.
Men.. Att det kan vara så jäkla veligt och gå så jäkla långsamt vid en service är under all kritik.

Jag köpte en Samsung S6 under Black Friday rean, som jag tyvärr lyckades tappa och spräcka skärmen i början av mars.
Den 5e mars mailade jag CDON om olyckan och begärde fraktsedel och följesedel utav dom så jag kunde skicka in den.
10 mars fick jag BARA servicekvittot men ingen fraktsedel eller följesedel utav CDON. Svarade såklart direkt att jag inte har fått det men insåg dagen efter att CDON inte är dom snabbaste på att svara så jag kontaktade Mobylife som jag skulle skicka mobilen till och dom fixade det snabbt åt mig.

15e Mars var mobilen framme hos Mobylife och 16e Mars hade dom skickat kostnadsförslag till CDON (Som dom skulle ha skickat till försäkringsbolaget) vilket dom gjorde direkt efter att dom fick svar från CDON.

Sedan dess har jag inte hört något ifrån CDON om mobilen men kontaktade igår morse försäkringsbolaget som sa att dom hade skickat ett mail till CDON ca den 17-18onde mars att det kostade för mycket att laga den och att CDON skulle skicka en ny mobil till mig.

Tror ni jag har fått någon ny mobil? Nej.
Har jag kontaktat deras kundservice? Ja.
Har jag fått ett bra svar ifrån kundservice? Nej.
Har kundservice bett mig maila hemelektronikavdelningen? Ja.
Har jag fått svar på mail dom senaste 11 dagarna? Nej.

Hej Bertbw,

Vi kommer undersöka uppgifterna och vi återkommer med en lösning till dig under morgondagen!

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av anon114264:

För att fatta mig kort som möjligt går.

Jag köpte en Steelseries QcK musmatta för kampanjpris under ert 17-årsfirande.

När jag packade upp den upptäckte jag att det inte la sig platt (kan för övrigt nämna att jag köpte en likadan ifrån er förut och den hade inte alls samma problem). Jag kontaktade chatten och killen sa att den komma lägga sig platt under tiden och att jag skulle lägga något tungt på den. Det har tyvärr inte hjälpt och precis pratade jag med en annan på chatten en vecka senare som skrev att det omöjligt går att ersätta den då den försvunnit ur sortimentet. Den finns dock kvar med ett annat artikelnummer men med originalpriset.

Han gav mig en returfraktsedel och rabattkod på 50kr. Problemet är att jag måste köpa något för 200kr minst och musmattan kostade under 100kr med kampanjpriset.

Jag tyckte ni kunde kört en goodwill även om det inte handlar om så mycket pengar men istället stängde han ner chattfönstret utan att svara på att jag bara ville ha den utbytt mot en ny såvida jag skickar in den felande musmattan.

Jag har alltid vänt mig till er när det kommer att köpa datorprodukter och ni har varit både hjälpsamma med mycket trevligt bemötande under de gånger jag tidigare varit tvungen att göra reklamation eller utnyttja garantin.

Men inte denna gången tyvärr!

Tråkigt!

Hej Klappis,

Kan du återkomma med ditt ordernummer i PM till oss? Om produkten finns på lager fast med ett annat pris så skall vi självfallet leverera den till det pris du köpte den för. Vi måste bara kontrollera lagerstatus och artikeln innan så allt stämmer.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av anon114264:

För att fatta mig kort som möjligt går.

Jag köpte en Steelseries QcK musmatta för kampanjpris under ert 17-årsfirande.

När jag packade upp den upptäckte jag att det inte la sig platt (kan för övrigt nämna att jag köpte en likadan ifrån er förut och den hade inte alls samma problem). Jag kontaktade chatten och killen sa att den komma lägga sig platt under tiden och att jag skulle lägga något tungt på den. Det har tyvärr inte hjälpt och precis pratade jag med en annan på chatten en vecka senare som skrev att det omöjligt går att ersätta den då den försvunnit ur sortimentet. Den finns dock kvar med ett annat artikelnummer men med originalpriset.

Han gav mig en returfraktsedel och rabattkod på 50kr. Problemet är att jag måste köpa något för 200kr minst och musmattan kostade under 100kr med kampanjpriset.

Jag tyckte ni kunde kört en goodwill även om det inte handlar om så mycket pengar men istället stängde han ner chattfönstret utan att svara på att jag bara ville ha den utbytt mot en ny såvida jag skickar in den felande musmattan.

Jag har alltid vänt mig till er när det kommer att köpa datorprodukter och ni har varit både hjälpsamma med mycket trevligt bemötande under de gånger jag tidigare varit tvungen att göra reklamation eller utnyttja garantin.

Men inte denna gången tyvärr!

Tråkigt!

Hej Klappis,

Tack för att du återkom så snabbt med ordernummer.

Det är nu på väg ett ex av http://cdon.se/hemelektronik/steelseries-qck-musmatta-svart-p... till dig.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

CDON är den sämsta butiken jag har varit med om, har beställt kanske 4 gånger från dom i mitt liv och varje gång har jag haft problem, varje gång är problemet större än förra gången.
Men denna gången slår det fan rekord.

Kan förstå att många hatar CDON och att CDON nog aldrig kommer vinna ett pris på Sweclockers.
Jag kommer aldrig rekommendera CDON till någon, inte ens min värsta fiende, så värdelösa är CDON

Kan snabbt börja med förklara sitvationen.
Den 28 Feb så beställde jag varor för att det var billigt och tänkte att jag vill ha dom.
La en beställning, surfade runt och hittade sedan samma varor fast för 300kr lägre, tog och skickade ett mail till CDON om att jag vill avboka detta.
Mailet skickades den 29 Feb.
1 Mars får jag i svar att dom behandlar ärendet och återkommer med ett svar så fort dom kan.
Senare så får jag ett mail till, dom bekräftar ärendet och att min order är avbeställd.
Skönt tänker jag, nu behöver jag ej tänka på det mer.
Ack så fel jag hade, när alla räkningar som vanligt kommer så får jag en räkning på en faktura från Qliro, tänker vafan är detta.
Öppnar ser att det är från CDON från en order jag har avbeställd och på varor jag ej har fått.
Kontaktar CDON om detta direkt, pratar med en på chatten den 29 Mars och får i svar att något har blivit fel.
Nu idag 1 April får jag ett SMS att mina varor jag avbokade den och fick i mail att dom var avbokade 1 mars, har kommit till mig.
1 Månad senare ungefär och efter jag varit i kontakt om en faktura på varor jag ej fått.
Så CDON skickar allså ut varorna endå även att jag avbokat dessa för att tvinga mig betala en faktura eller?
Kontaktar dom igen och dom ber om ursäkt och säger att något brustit i kontakten, no shit sherlock, ni har fan misslyckas hårt, om ni på 1 månad ej lyckas göra en avbokning som ni har sagt ni gjort eller få iväg varor.

Bifogar all kontakt jag har haft med CDON här under, så får ni själva se.

Avboknings mailet:

CDON.COM - Original message
Errand: #1172594
From: XXXX@xxx.com (XXXX@xxx.com)
Sent: 2016/02/28 23:38
To: Spec Merchant
Subject: Avbeställning övrigt 2_ 9_

Förnamn: Andreas

Efternamn: XXXXX

E-post: XXXX@xxx.com

Ordernummer: 52373681

Vilken/Vilka artiklar önskar du att avbeställa?: Alla

Meddelande: Hejsan,

Jag vill avbeställa hela min order.
Jag ångrar min beställning.

Med vänliga hälsningar,
Andreas

--------------------------------------

Första svaret

Kundservice <kundservice@cdon.com>
29 feb.

till mig
Hej,

Jag har nu kontaktat Netprylar i Sorunda i detta ärende och återkommer till dig med svar så fort som möjligt.

Med vänliga hälsningar

Clara

---------------------------------------------

Bekräftelsen på avbeställningen

Kundservice <kundservice@cdon.com>
1 mars

till mig
Hej,

Din order är nu avbeställd. Återkom gärna om du har några frågor!

CDON.COM - Original message
Errand: #1173381
From: XXXX@xxx.com (XXXX@xxx.com)
Sent: 2016/02/29 11:35

---------------------------------------------------------

Chatten jag öppnade med dom efter jag fått räkningen från Qliro

Your chat dialog with us
It was nice talking with you. Here's the chat history of the dialog you had with the customer service agent that you requested to be sent to you. Have a nice day!
/ Customer service

Please note that you cannot reply to this e-mail. If you have any further queries, please contact customer service anew.

Customer service
Välkommen till kundservice! Du pratar med Anna. Hur kan jag hjälpa dig? Om din fråga gäller en specifik order, vänlig ange ditt ordernummer i ditt svar till oss.

You
hejsan, jag fick en räkning från Qliro på ett köp jag avbeställde från er. Fick räkningen av dom förra veckan och köpet avbeställde jag förra månaden

Customer service
Har du ditt ordernummer?

You
1 sec

You
Ordernummer: 52373681

Customer service
Ett ögonblick

Customer service
Denna avbeställning har ej gått igenom dessvärre

You
öö okej?

You
jag har inte fått några varor heller

You
hur har den inte gått genom då?

You
sedan fick jag detta mailet av er: Kundservice <kundservice@cdon.com> 1 mars till mig Hej, Din order är nu avbeställd. Återkom gärna om du har några frågor! CDON.COM - Original message Errand: #1173381 From: XXXX@xxx.com (XXXX@xxx.com) Sent: 2016/02/29 11:35

Customer service
Stämmer XXXX@xxx.com ? Jag får då be min leverantör undersöka saken och återkomma till dig

You
japp stämmer

You
men ni skickade ju mail till mig att den var avbeställd

You
så ni har allså ljugit om avbeställningen? känns ju som en bra sak att göra till kunder

Customer service
Jag får be dem undersöka saken åt dig och återkomma till dig

You
aa och snabbt, för vill inte få en påminnelse eller anmärkning från Qliro för något ni har gjort, sedan får ni kontakta Qliro ang. detta. Tänker inte få problem för att ni har klantat er hårt

Customer service
Jag har meddelat Qliro nu ang detta

You
bra, tack

You
hur långt tid tar det tills ni kollat upp och löst detta? för känns sjukt skumt att ni skickar ett mail till mig och säger att ärendet är löst och varan avbeställd, sedan får jag en räkning på något som inte finns, sedan när jag loggar in på mitt konto står det, Postad också på ordern

Customer service
De svarar inom 24 timmar

You
oki, då återkommer jag imorgon om det inte är löst, tack för hjälpen

------------------------------------------------------

Bekräftelse på mailen om att ett ärrende skapats

CDON.COM - Original message
Errand: #1229508
From: XXXX@xxx.com (XXXX@xxx.com)
Sent: 2016/03/29 12:27
To: Spec Merchant
Subject: Ärende skapat ifrån Chatten Merchants 487_ 370_ 197_

E-post: XXXX@xxx.com
Vilken kö skall ärendet till i Cention?: Ärende skapat ifrån Chatten Merchants 487_ 370_ 197_
Serienummer:
Typ av ärende: Ärende från chatten/status
Meddelande: Order 5237368 kd har fått fakturan men ej varorna?
Signatur: Mvh AB
Skapat ifrån Chatten: Skapat ifrån Chatten

--------------------------------------------------------------

noreply@cdon.se
29 mars (3 dagar sedan)

till mig
Ärende referensnummer: 1229508

Hej,

Tack för att du kontaktade oss.

Inom kort kommer du att få svar från oss skickat till denna e-postadress: XXX@xxx.com
Vi svarar så fort vi kan.

Med vänliga hälsningar

Kundservice

-------------------------------------------

Chatten från idag, när ännu ett problem dyker upp.

Your chat dialog with us
It was nice talking with you. Here's the chat history of the dialog you had with the customer service agent that you requested to be sent to you. Have a nice day!
/ Customer service

Please note that you cannot reply to this e-mail. If you have any further queries, please contact customer service anew.

Customer service
Välkommen till kundservice! Du pratar med Viktor. Hur kan jag hjälpa dig? Om din fråga gäller en specifik order, vänlig ange ditt ordernummer i ditt svar till oss.

You
hejsan,

You
jag avbokade en vara hos er för flera veckor sedan, fick sedan en faktura från er på varor jag ej fått

You
kontaktade er ang. detta och om att jag har avbokat varorna

You
nu 3 dagar senare, sedan jag pratade med er, så dyker varorna ner

You
allså 3 veckor efter jag avbokat dom och fått ett mail om att avbokningen är genomförd

You
är det så här ni gör för att tvinga på folk varor eller?

Customer service
Beklagar! Vilket ordernummer gäller det?

You
52373681

You
ni får gärna ringa till mitt postombud och be dom skicka tillbaka varorna till er, sedan markulera order, börjar snart bli orolig att Qliro skickar en påminnelse till mig och att jag får massa problem, för något ni har gjort

You
menar, den 1 mars fick jag ett mail från er att ordern var avbeställd, vafan har ni gjort sedan dess? och hur fan har ni misslyckas med något så simpelt så hårt? detta mailet fick jag den 1 mars: Kundservice <kundservice@cdon.com> 1 mars till mig Hej, Din order är nu avbeställd. Återkom gärna om du har några frågor

Customer service
Jag kan se att varorna levererades av en samarbetspartner till oss, Netprylar i Sorunda. Uppenbarligen har något brustit i kommunikationen i detta ärendet. Dessvärre hanterar vi inte order eller ärenden som levereras av samarbetspartner här via chatten utan vi har en enskild avdelning av vår kundtjänst som gör detta, troligtvis de du har haft kontakt med tidigare! Jag skapar upp ett nytt ärende åt dig, så kommer en handläggare ansvarig för området att återkomma till dig så fort som möjligt. Jag misstänker att det räcker att du nekar uthämtningen från ombudet eller att de automatiskt går i retur, men de behöver undersöka fakturan och även kontrollera med fakturingsbolaget så att det inte tillkommer några extra avgifter för outlöst paket vilket naturligtvis vore felaktigt. Önskar du att få kommande svar från handläggare till e-postadressen registrerad för ordern, det vill säga XXXX@xxx.com?

Customer service
Har du möjligtvis ditt ärendenummer tillgängligt där vi bekräftat din avbeställning? Ärendenumret är den referens som angetts i kontakt med vår kundtjänst.

You
1 sec

You
CDON.COM - Original message Errand: #1173381 From: XXXX@xxx.com (XXXX@xxx.com) Sent: 2016/02/29 11:35

You
det?

Customer service
Ja, tack för det. Jag kommer att hänvisa till detta ärende i det nya, där vi redan har bekräftat att din order blivit avbeställd och inte skulle levereras till dig.

Customer service
Önskar du att få kommande svar från ansvarig handläggare till e-postadressen XXXX@xxx.com?

You
tackar, förstår fortfarande inte hur man på 1 månadstid kan misslyckas och klanta sig så här hårt, på en order som blivit avbeställd och bekräftad. Ja tack, skicka till min mail adress

Customer service
Jag förstår din frustration och besvikelse. Jag har nu skapat upp ärendet och kontaktat handläggare ansvarig för området som kommer att återkomma till dig så fort som möjligt om hur ärendet löses. Får önska dig en bra dag så länge!

Customer service
Återigen beklagar vi den situation som uppstått .

You
Inte ditt fel, mer ditt företags fel och dom jag är arg på, ha en fortsatt trevlig dag och helg

Customer service
Detsamma!

-----------------------------------------------------

Ännu ett ärrende skapas

noreply@cdon.se
13:54 (11 minuter sedan)

till mig
Ärende referensnummer: 1236975

Hej,

Tack för att du kontaktade oss.

Inom kort kommer du att få svar från oss skickat till denna e-postadress: XXXX@xxx.com
Vi svarar så fort vi kan.

Med vänliga hälsningar

Kundservice

CDON.COM - Original message
Errand: #1236975
From: XXXX@xxx.com (XXXX@xxx.com)
Sent: 2016/04/01 13:54
To: Spec Merchant
Subject: Ärende skapat ifrån Chatten Merchants 487_ 370_ 197_

E-post: XXXX@xxx.com
Vilken kö skall ärendet till i Cention?: Ärende skapat ifrån Chatten Merchants 487_ 370_ 197_
Serienummer:
Typ av ärende: Avbeställning
Meddelande: Kund avbeställde order 52373681. Vi bekräftade avbeställningen i ärendereferens #1173381.

Kund har nu fått ordern levererad till ett ombud och önskar alltså inte denna order. Varorna levererades av Netprylar i Sorunda.
Signatur: Viktor
Skapat ifrån Chatten: Skapat ifrån Chatten

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Tricitum:

CDON är den sämsta butiken jag har varit med om, har beställt kanske 4 gånger från dom i mitt liv och varje gång har jag haft problem, varje gång är problemet större än förra gången.
Men denna gången slår det fan rekord.

Kan förstå att många hatar CDON och att CDON nog aldrig kommer vinna ett pris på Sweclockers.
Jag kommer aldrig rekommendera CDON till någon, inte ens min värsta fiende, så värdelösa är CDON

Kan snabbt börja med förklara sitvationen.
Den 28 Feb så beställde jag varor för att det var billigt och tänkte att jag vill ha dom.
La en beställning, surfade runt och hittade sedan samma varor fast för 300kr lägre, tog och skickade ett mail till CDON om att jag vill avboka detta.
Mailet skickades den 29 Feb.
1 Mars får jag i svar att dom behandlar ärendet och återkommer med ett svar så fort dom kan.
Senare så får jag ett mail till, dom bekräftar ärendet och att min order är avbeställd.
Skönt tänker jag, nu behöver jag ej tänka på det mer.
Ack så fel jag hade, när alla räkningar som vanligt kommer så får jag en räkning på en faktura från Qliro, tänker vafan är detta.
Öppnar ser att det är från CDON från en order jag har avbeställd och på varor jag ej har fått.
Kontaktar CDON om detta direkt, pratar med en på chatten den 29 Mars och får i svar att något har blivit fel.
Nu idag 1 April får jag ett SMS att mina varor jag avbokade den och fick i mail att dom var avbokade 1 mars, har kommit till mig.
1 Månad senare ungefär och efter jag varit i kontakt om en faktura på varor jag ej fått.
Så CDON skickar allså ut varorna endå även att jag avbokat dessa för att tvinga mig betala en faktura eller?
Kontaktar dom igen och dom ber om ursäkt och säger att något brustit i kontakten, no shit sherlock, ni har fan misslyckas hårt, om ni på 1 månad ej lyckas göra en avbokning som ni har sagt ni gjort eller få iväg varor.

Bifogar all kontakt jag har haft med CDON här under, så får ni själva se.

Avboknings mailet:

CDON.COM - Original message
Errand: #1172594
From: XXXX@xxx.com (XXXX@xxx.com)
Sent: 2016/02/28 23:38
To: Spec Merchant
Subject: Avbeställning övrigt 2_ 9_

Förnamn: Andreas

Efternamn: XXXXX

E-post: XXXX@xxx.com

Ordernummer: 52373681

Vilken/Vilka artiklar önskar du att avbeställa?: Alla

Meddelande: Hejsan,

Jag vill avbeställa hela min order.
Jag ångrar min beställning.

Med vänliga hälsningar,
Andreas

--------------------------------------

Första svaret

Kundservice <kundservice@cdon.com>
29 feb.

till mig
Hej,

Jag har nu kontaktat Netprylar i Sorunda i detta ärende och återkommer till dig med svar så fort som möjligt.

Med vänliga hälsningar

Clara

---------------------------------------------

Bekräftelsen på avbeställningen

Kundservice <kundservice@cdon.com>
1 mars

till mig
Hej,

Din order är nu avbeställd. Återkom gärna om du har några frågor!

CDON.COM - Original message
Errand: #1173381
From: XXXX@xxx.com (XXXX@xxx.com)
Sent: 2016/02/29 11:35

---------------------------------------------------------

Chatten jag öppnade med dom efter jag fått räkningen från Qliro

Your chat dialog with us
It was nice talking with you. Here's the chat history of the dialog you had with the customer service agent that you requested to be sent to you. Have a nice day!
/ Customer service

Please note that you cannot reply to this e-mail. If you have any further queries, please contact customer service anew.

Customer service
Välkommen till kundservice! Du pratar med Anna. Hur kan jag hjälpa dig? Om din fråga gäller en specifik order, vänlig ange ditt ordernummer i ditt svar till oss.

You
hejsan, jag fick en räkning från Qliro på ett köp jag avbeställde från er. Fick räkningen av dom förra veckan och köpet avbeställde jag förra månaden

Customer service
Har du ditt ordernummer?

You
1 sec

You
Ordernummer: 52373681

Customer service
Ett ögonblick

Customer service
Denna avbeställning har ej gått igenom dessvärre

You
öö okej?

You
jag har inte fått några varor heller

You
hur har den inte gått genom då?

You
sedan fick jag detta mailet av er: Kundservice <kundservice@cdon.com> 1 mars till mig Hej, Din order är nu avbeställd. Återkom gärna om du har några frågor! CDON.COM - Original message Errand: #1173381 From: XXXX@xxx.com (XXXX@xxx.com) Sent: 2016/02/29 11:35

Customer service
Stämmer XXXX@xxx.com ? Jag får då be min leverantör undersöka saken och återkomma till dig

You
japp stämmer

You
men ni skickade ju mail till mig att den var avbeställd

You
så ni har allså ljugit om avbeställningen? känns ju som en bra sak att göra till kunder

Customer service
Jag får be dem undersöka saken åt dig och återkomma till dig

You
aa och snabbt, för vill inte få en påminnelse eller anmärkning från Qliro för något ni har gjort, sedan får ni kontakta Qliro ang. detta. Tänker inte få problem för att ni har klantat er hårt

Customer service
Jag har meddelat Qliro nu ang detta

You
bra, tack

You
hur långt tid tar det tills ni kollat upp och löst detta? för känns sjukt skumt att ni skickar ett mail till mig och säger att ärendet är löst och varan avbeställd, sedan får jag en räkning på något som inte finns, sedan när jag loggar in på mitt konto står det, Postad också på ordern

Customer service
De svarar inom 24 timmar

You
oki, då återkommer jag imorgon om det inte är löst, tack för hjälpen

------------------------------------------------------

Bekräftelse på mailen om att ett ärrende skapats

CDON.COM - Original message
Errand: #1229508
From: XXXX@xxx.com (XXXX@xxx.com)
Sent: 2016/03/29 12:27
To: Spec Merchant
Subject: Ärende skapat ifrån Chatten Merchants 487_ 370_ 197_

E-post: XXXX@xxx.com
Vilken kö skall ärendet till i Cention?: Ärende skapat ifrån Chatten Merchants 487_ 370_ 197_
Serienummer:
Typ av ärende: Ärende från chatten/status
Meddelande: Order 5237368 kd har fått fakturan men ej varorna?
Signatur: Mvh AB
Skapat ifrån Chatten: Skapat ifrån Chatten

--------------------------------------------------------------

noreply@cdon.se
29 mars (3 dagar sedan)

till mig
Ärende referensnummer: 1229508

Hej,

Tack för att du kontaktade oss.

Inom kort kommer du att få svar från oss skickat till denna e-postadress: XXX@xxx.com
Vi svarar så fort vi kan.

Med vänliga hälsningar

Kundservice

-------------------------------------------

Chatten från idag, när ännu ett problem dyker upp.

Your chat dialog with us
It was nice talking with you. Here's the chat history of the dialog you had with the customer service agent that you requested to be sent to you. Have a nice day!
/ Customer service

Please note that you cannot reply to this e-mail. If you have any further queries, please contact customer service anew.

Customer service
Välkommen till kundservice! Du pratar med Viktor. Hur kan jag hjälpa dig? Om din fråga gäller en specifik order, vänlig ange ditt ordernummer i ditt svar till oss.

You
hejsan,

You
jag avbokade en vara hos er för flera veckor sedan, fick sedan en faktura från er på varor jag ej fått

You
kontaktade er ang. detta och om att jag har avbokat varorna

You
nu 3 dagar senare, sedan jag pratade med er, så dyker varorna ner

You
allså 3 veckor efter jag avbokat dom och fått ett mail om att avbokningen är genomförd

You
är det så här ni gör för att tvinga på folk varor eller?

Customer service
Beklagar! Vilket ordernummer gäller det?

You
52373681

You
ni får gärna ringa till mitt postombud och be dom skicka tillbaka varorna till er, sedan markulera order, börjar snart bli orolig att Qliro skickar en påminnelse till mig och att jag får massa problem, för något ni har gjort

You
menar, den 1 mars fick jag ett mail från er att ordern var avbeställd, vafan har ni gjort sedan dess? och hur fan har ni misslyckas med något så simpelt så hårt? detta mailet fick jag den 1 mars: Kundservice <kundservice@cdon.com> 1 mars till mig Hej, Din order är nu avbeställd. Återkom gärna om du har några frågor

Customer service
Jag kan se att varorna levererades av en samarbetspartner till oss, Netprylar i Sorunda. Uppenbarligen har något brustit i kommunikationen i detta ärendet. Dessvärre hanterar vi inte order eller ärenden som levereras av samarbetspartner här via chatten utan vi har en enskild avdelning av vår kundtjänst som gör detta, troligtvis de du har haft kontakt med tidigare! Jag skapar upp ett nytt ärende åt dig, så kommer en handläggare ansvarig för området att återkomma till dig så fort som möjligt. Jag misstänker att det räcker att du nekar uthämtningen från ombudet eller att de automatiskt går i retur, men de behöver undersöka fakturan och även kontrollera med fakturingsbolaget så att det inte tillkommer några extra avgifter för outlöst paket vilket naturligtvis vore felaktigt. Önskar du att få kommande svar från handläggare till e-postadressen registrerad för ordern, det vill säga XXXX@xxx.com?

Customer service
Har du möjligtvis ditt ärendenummer tillgängligt där vi bekräftat din avbeställning? Ärendenumret är den referens som angetts i kontakt med vår kundtjänst.

You
1 sec

You
CDON.COM - Original message Errand: #1173381 From: XXXX@xxx.com (XXXX@xxx.com) Sent: 2016/02/29 11:35

You
det?

Customer service
Ja, tack för det. Jag kommer att hänvisa till detta ärende i det nya, där vi redan har bekräftat att din order blivit avbeställd och inte skulle levereras till dig.

Customer service
Önskar du att få kommande svar från ansvarig handläggare till e-postadressen XXXX@xxx.com?

You
tackar, förstår fortfarande inte hur man på 1 månadstid kan misslyckas och klanta sig så här hårt, på en order som blivit avbeställd och bekräftad. Ja tack, skicka till min mail adress

Customer service
Jag förstår din frustration och besvikelse. Jag har nu skapat upp ärendet och kontaktat handläggare ansvarig för området som kommer att återkomma till dig så fort som möjligt om hur ärendet löses. Får önska dig en bra dag så länge!

Customer service
Återigen beklagar vi den situation som uppstått .

You
Inte ditt fel, mer ditt företags fel och dom jag är arg på, ha en fortsatt trevlig dag och helg

Customer service
Detsamma!

-----------------------------------------------------

Ännu ett ärrende skapas

noreply@cdon.se
13:54 (11 minuter sedan)

till mig
Ärende referensnummer: 1236975

Hej,

Tack för att du kontaktade oss.

Inom kort kommer du att få svar från oss skickat till denna e-postadress: XXXX@xxx.com
Vi svarar så fort vi kan.

Med vänliga hälsningar

Kundservice

CDON.COM - Original message
Errand: #1236975
From: XXXX@xxx.com (XXXX@xxx.com)
Sent: 2016/04/01 13:54
To: Spec Merchant
Subject: Ärende skapat ifrån Chatten Merchants 487_ 370_ 197_

E-post: XXXX@xxx.com
Vilken kö skall ärendet till i Cention?: Ärende skapat ifrån Chatten Merchants 487_ 370_ 197_
Serienummer:
Typ av ärende: Avbeställning
Meddelande: Kund avbeställde order 52373681. Vi bekräftade avbeställningen i ärendereferens #1173381.

Kund har nu fått ordern levererad till ett ombud och önskar alltså inte denna order. Varorna levererades av Netprylar i Sorunda.
Signatur: Viktor
Skapat ifrån Chatten: Skapat ifrån Chatten

Hej Dr.Spike,

Såhär skall det självfallet inte gå till och jag ser till att ditt ärende får tillsyn så fort som möjligt, en agent kommer höra av sig inom kort.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej Dr.Spike,

Såhär skall det självfallet inte gå till och jag ser till att ditt ärende får tillsyn så fort som möjligt, en agent kommer höra av sig inom kort.

Mvh
Robin
CDON.COM

Tackar.
Jag är glad om jag får detta lös utan att få någon betalnings påminnelse av Qliro eller få problem där som kan orsaka problem för mig.
Vill inte ha massa "missade betalningar" på mig

Permalänk
Medlem

Har gjort 6 köp från CDON i mitt liv och 1 av dom var denna avbeställningen, så 5 köp totalt jag har fått hem.
Alla 6 gånger jag beställt från CDON har jag haft problem, aldrig haft något problem fritt från CDON, vet ej hur dom bär sig åt, men otroligt hur ni misslyckas ofta med det.
Sedan fick jag detta mailet idag, efter jag postade här och det blev snabba svar och fix på personalen på CDON.

Hej,

Netprylar i Sorunda AB har av misstag skickat ut ordern igen trots besked om avbeställning. Vi kommer manuellt kreditera ordern och fakturan makuleras då.

Ber verkligen om ursäkt för det inträffade. Vi vill gärna kompensera dig och ge dig ett bra pris på ett nytt köp om det finns något du behöver?

Återkom om det är en fungerande lösning för dig.

Är du nöjd med mitt svar? - Lämna din feedback här!

Med vänliga hälsningar

Veronica
-------------------------------------------------

Jag vågar inte beställa mer från CDON i mitt liv, jag har 100% dålig erfarenhet och rädd om vad som ska hända här näst, om jag beställer från CDON.
Vad kommer det att hända nästa gång? vad kommer jag råka ut för?

Permalänk
Medlem

@Tricitum: Men är det inte lite skräckblandad förtjusning? Har nog själv ungefär 1/5 där det blivit fel hos CDON.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

@Dr.Spike: Men är det inte lite skräckblandad förtjusning? Har nog själv ungefär 1/5 där det blivit fel hos CDON.

Var ju det som lockade mig att beställa denna gången också, men blev ju en avbeställning på det dagen efter ändå.
Men det orsakade problem ändå haha

Permalänk
Medlem

Hej CDON.com

Jag ska skicka snart mitt grafikkort på reklamation och har fått fraktsedel och div. Det mail jag fått från er säger de att om det godkänns i reklamationen kommer jag få tillbaka mina pengar. Det är ett asus 290x DC2 och eftersom jag köpte det på rea (2500kr) lär jag inte få ett kort med samma prestanda och samma pris.

Kan jag begära istället ett nytt kort med likvärdigt prestanda? Eller är jag tvungen att ta pengarna då 290x korten inte tillverkas längre?

Permalänk
Cdon.com

@Teicaus:

Hej Teicaus,

Det beror lite på vilka alternativ som finns, vi försöker alltid vara tillmötesgående och hitta en lösning som fungerar för alla parter i dessa typer utav fall. Ibland kan det dock bli väldigt dyrt för oss som återförsäljare att leverera något likvärdigt men vanligtvis så går det att hitta en lösning som alla parter blir nöjda med.
Hör av dig i ditt ärende om reklamationen blir godkänd så ska vi se om vi kan hitta en ersättare som alla är nöjda med.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk

Kan man ångra/ byta ett köp om förpackningen är obruten?

Hej!

Jag köpte nyligen ett par hörlurar som såg finfina ut men jag kan bara inte använda dessa. Jag får så otroligt ont i huvudet och vänstra örat hur jag än gör. Har nu packat ner lurarna igen för jag vet inte vad jag ska göra av dessa. Jag antar att det inte går men kan vara värt att fråga här. Känns just nu som bortkastade pengar bara.

Någon här som har erfarenhet av att lämna tillbaka / byta en produkt som är öppnad? (dock i princip oanvänd). Jag vet att går i alla stora elektronikkedjor här där jag bor men det är ju fysiska butiker dock....

Tack förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rockmanforever:

Hej!

Jag köpte nyligen ett par hörlurar som såg finfina ut men jag kan bara inte använda dessa. Jag får så otroligt ont i huvudet och vänstra örat hur jag än gör. Har nu packat ner lurarna igen för jag vet inte vad jag ska göra av dessa. Jag antar att det inte går men kan vara värt att fråga här. Känns just nu som bortkastade pengar bara.

Någon här som har erfarenhet av att lämna tillbaka / byta en produkt som är öppnad? (dock i princip oanvänd). Jag vet att går i alla stora elektronikkedjor här där jag bor men det är ju fysiska butiker dock....

Tack förhand.

När du handlar över internet så har du 14 dagars ångerrätt, och du har rätt till att undersöka varan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden