CDON är den sämsta butiken jag har varit med om, har beställt kanske 4 gånger från dom i mitt liv och varje gång har jag haft problem, varje gång är problemet större än förra gången.
Men denna gången slår det fan rekord.
Kan förstå att många hatar CDON och att CDON nog aldrig kommer vinna ett pris på Sweclockers.
Jag kommer aldrig rekommendera CDON till någon, inte ens min värsta fiende, så värdelösa är CDON
Kan snabbt börja med förklara sitvationen.
Den 28 Feb så beställde jag varor för att det var billigt och tänkte att jag vill ha dom.
La en beställning, surfade runt och hittade sedan samma varor fast för 300kr lägre, tog och skickade ett mail till CDON om att jag vill avboka detta.
Mailet skickades den 29 Feb.
1 Mars får jag i svar att dom behandlar ärendet och återkommer med ett svar så fort dom kan.
Senare så får jag ett mail till, dom bekräftar ärendet och att min order är avbeställd.
Skönt tänker jag, nu behöver jag ej tänka på det mer.
Ack så fel jag hade, när alla räkningar som vanligt kommer så får jag en räkning på en faktura från Qliro, tänker vafan är detta.
Öppnar ser att det är från CDON från en order jag har avbeställd och på varor jag ej har fått.
Kontaktar CDON om detta direkt, pratar med en på chatten den 29 Mars och får i svar att något har blivit fel.
Nu idag 1 April får jag ett SMS att mina varor jag avbokade den och fick i mail att dom var avbokade 1 mars, har kommit till mig.
1 Månad senare ungefär och efter jag varit i kontakt om en faktura på varor jag ej fått.
Så CDON skickar allså ut varorna endå även att jag avbokat dessa för att tvinga mig betala en faktura eller?
Kontaktar dom igen och dom ber om ursäkt och säger att något brustit i kontakten, no shit sherlock, ni har fan misslyckas hårt, om ni på 1 månad ej lyckas göra en avbokning som ni har sagt ni gjort eller få iväg varor.
Bifogar all kontakt jag har haft med CDON här under, så får ni själva se.
Avboknings mailet:
CDON.COM - Original message
Errand: #1172594
From: XXXX@xxx.com (XXXX@xxx.com)
Sent: 2016/02/28 23:38
To: Spec Merchant
Subject: Avbeställning övrigt 2_ 9_
Förnamn: Andreas
Efternamn: XXXXX
E-post: XXXX@xxx.com
Ordernummer: 52373681
Vilken/Vilka artiklar önskar du att avbeställa?: Alla
Meddelande: Hejsan,
Jag vill avbeställa hela min order.
Jag ångrar min beställning.
Med vänliga hälsningar,
Andreas
--------------------------------------
Första svaret
Kundservice <kundservice@cdon.com>
29 feb.
till mig
Hej,
Jag har nu kontaktat Netprylar i Sorunda i detta ärende och återkommer till dig med svar så fort som möjligt.
Med vänliga hälsningar
Clara
---------------------------------------------
Bekräftelsen på avbeställningen
Kundservice <kundservice@cdon.com>
1 mars
till mig
Hej,
Din order är nu avbeställd. Återkom gärna om du har några frågor!
CDON.COM - Original message
Errand: #1173381
From: XXXX@xxx.com (XXXX@xxx.com)
Sent: 2016/02/29 11:35
---------------------------------------------------------
Chatten jag öppnade med dom efter jag fått räkningen från Qliro
Your chat dialog with us
It was nice talking with you. Here's the chat history of the dialog you had with the customer service agent that you requested to be sent to you. Have a nice day!
/ Customer service
Please note that you cannot reply to this e-mail. If you have any further queries, please contact customer service anew.
Customer service
Välkommen till kundservice! Du pratar med Anna. Hur kan jag hjälpa dig? Om din fråga gäller en specifik order, vänlig ange ditt ordernummer i ditt svar till oss.
You
hejsan, jag fick en räkning från Qliro på ett köp jag avbeställde från er. Fick räkningen av dom förra veckan och köpet avbeställde jag förra månaden
Customer service
Har du ditt ordernummer?
You
1 sec
You
Ordernummer: 52373681
Customer service
Ett ögonblick
Customer service
Denna avbeställning har ej gått igenom dessvärre
You
öö okej?
You
jag har inte fått några varor heller
You
hur har den inte gått genom då?
You
sedan fick jag detta mailet av er: Kundservice <kundservice@cdon.com> 1 mars till mig Hej, Din order är nu avbeställd. Återkom gärna om du har några frågor! CDON.COM - Original message Errand: #1173381 From: XXXX@xxx.com (XXXX@xxx.com) Sent: 2016/02/29 11:35
Customer service
Stämmer XXXX@xxx.com ? Jag får då be min leverantör undersöka saken och återkomma till dig
You
japp stämmer
You
men ni skickade ju mail till mig att den var avbeställd
You
så ni har allså ljugit om avbeställningen? känns ju som en bra sak att göra till kunder
Customer service
Jag får be dem undersöka saken åt dig och återkomma till dig
You
aa och snabbt, för vill inte få en påminnelse eller anmärkning från Qliro för något ni har gjort, sedan får ni kontakta Qliro ang. detta. Tänker inte få problem för att ni har klantat er hårt
Customer service
Jag har meddelat Qliro nu ang detta
You
bra, tack
You
hur långt tid tar det tills ni kollat upp och löst detta? för känns sjukt skumt att ni skickar ett mail till mig och säger att ärendet är löst och varan avbeställd, sedan får jag en räkning på något som inte finns, sedan när jag loggar in på mitt konto står det, Postad också på ordern
Customer service
De svarar inom 24 timmar
You
oki, då återkommer jag imorgon om det inte är löst, tack för hjälpen
------------------------------------------------------
Bekräftelse på mailen om att ett ärrende skapats
CDON.COM - Original message
Errand: #1229508
From: XXXX@xxx.com (XXXX@xxx.com)
Sent: 2016/03/29 12:27
To: Spec Merchant
Subject: Ärende skapat ifrån Chatten Merchants 487_ 370_ 197_
E-post: XXXX@xxx.com
Vilken kö skall ärendet till i Cention?: Ärende skapat ifrån Chatten Merchants 487_ 370_ 197_
Serienummer:
Typ av ärende: Ärende från chatten/status
Meddelande: Order 5237368 kd har fått fakturan men ej varorna?
Signatur: Mvh AB
Skapat ifrån Chatten: Skapat ifrån Chatten
--------------------------------------------------------------
noreply@cdon.se
29 mars (3 dagar sedan)
till mig
Ärende referensnummer: 1229508
Hej,
Tack för att du kontaktade oss.
Inom kort kommer du att få svar från oss skickat till denna e-postadress: XXX@xxx.com
Vi svarar så fort vi kan.
Med vänliga hälsningar
Kundservice
-------------------------------------------
Chatten från idag, när ännu ett problem dyker upp.
Your chat dialog with us
It was nice talking with you. Here's the chat history of the dialog you had with the customer service agent that you requested to be sent to you. Have a nice day!
/ Customer service
Please note that you cannot reply to this e-mail. If you have any further queries, please contact customer service anew.
Customer service
Välkommen till kundservice! Du pratar med Viktor. Hur kan jag hjälpa dig? Om din fråga gäller en specifik order, vänlig ange ditt ordernummer i ditt svar till oss.
You
hejsan,
You
jag avbokade en vara hos er för flera veckor sedan, fick sedan en faktura från er på varor jag ej fått
You
kontaktade er ang. detta och om att jag har avbokat varorna
You
nu 3 dagar senare, sedan jag pratade med er, så dyker varorna ner
You
allså 3 veckor efter jag avbokat dom och fått ett mail om att avbokningen är genomförd
You
är det så här ni gör för att tvinga på folk varor eller?
Customer service
Beklagar! Vilket ordernummer gäller det?
You
52373681
You
ni får gärna ringa till mitt postombud och be dom skicka tillbaka varorna till er, sedan markulera order, börjar snart bli orolig att Qliro skickar en påminnelse till mig och att jag får massa problem, för något ni har gjort
You
menar, den 1 mars fick jag ett mail från er att ordern var avbeställd, vafan har ni gjort sedan dess? och hur fan har ni misslyckas med något så simpelt så hårt? detta mailet fick jag den 1 mars: Kundservice <kundservice@cdon.com> 1 mars till mig Hej, Din order är nu avbeställd. Återkom gärna om du har några frågor
Customer service
Jag kan se att varorna levererades av en samarbetspartner till oss, Netprylar i Sorunda. Uppenbarligen har något brustit i kommunikationen i detta ärendet. Dessvärre hanterar vi inte order eller ärenden som levereras av samarbetspartner här via chatten utan vi har en enskild avdelning av vår kundtjänst som gör detta, troligtvis de du har haft kontakt med tidigare! Jag skapar upp ett nytt ärende åt dig, så kommer en handläggare ansvarig för området att återkomma till dig så fort som möjligt. Jag misstänker att det räcker att du nekar uthämtningen från ombudet eller att de automatiskt går i retur, men de behöver undersöka fakturan och även kontrollera med fakturingsbolaget så att det inte tillkommer några extra avgifter för outlöst paket vilket naturligtvis vore felaktigt. Önskar du att få kommande svar från handläggare till e-postadressen registrerad för ordern, det vill säga XXXX@xxx.com?
Customer service
Har du möjligtvis ditt ärendenummer tillgängligt där vi bekräftat din avbeställning? Ärendenumret är den referens som angetts i kontakt med vår kundtjänst.
You
1 sec
You
CDON.COM - Original message Errand: #1173381 From: XXXX@xxx.com (XXXX@xxx.com) Sent: 2016/02/29 11:35
You
det?
Customer service
Ja, tack för det. Jag kommer att hänvisa till detta ärende i det nya, där vi redan har bekräftat att din order blivit avbeställd och inte skulle levereras till dig.
Customer service
Önskar du att få kommande svar från ansvarig handläggare till e-postadressen XXXX@xxx.com?
You
tackar, förstår fortfarande inte hur man på 1 månadstid kan misslyckas och klanta sig så här hårt, på en order som blivit avbeställd och bekräftad. Ja tack, skicka till min mail adress
Customer service
Jag förstår din frustration och besvikelse. Jag har nu skapat upp ärendet och kontaktat handläggare ansvarig för området som kommer att återkomma till dig så fort som möjligt om hur ärendet löses. Får önska dig en bra dag så länge!
Customer service
Återigen beklagar vi den situation som uppstått .
You
Inte ditt fel, mer ditt företags fel och dom jag är arg på, ha en fortsatt trevlig dag och helg
Customer service
Detsamma!
-----------------------------------------------------
Ännu ett ärrende skapas
noreply@cdon.se
13:54 (11 minuter sedan)
till mig
Ärende referensnummer: 1236975
Hej,
Tack för att du kontaktade oss.
Inom kort kommer du att få svar från oss skickat till denna e-postadress: XXXX@xxx.com
Vi svarar så fort vi kan.
Med vänliga hälsningar
Kundservice
CDON.COM - Original message
Errand: #1236975
From: XXXX@xxx.com (XXXX@xxx.com)
Sent: 2016/04/01 13:54
To: Spec Merchant
Subject: Ärende skapat ifrån Chatten Merchants 487_ 370_ 197_
E-post: XXXX@xxx.com
Vilken kö skall ärendet till i Cention?: Ärende skapat ifrån Chatten Merchants 487_ 370_ 197_
Serienummer:
Typ av ärende: Avbeställning
Meddelande: Kund avbeställde order 52373681. Vi bekräftade avbeställningen i ärendereferens #1173381.
Kund har nu fått ordern levererad till ett ombud och önskar alltså inte denna order. Varorna levererades av Netprylar i Sorunda.
Signatur: Viktor
Skapat ifrån Chatten: Skapat ifrån Chatten