Permalänk
Medlem

Speldator med skärm för 25k

Hej!

Dags för ny spelburk!:-)
Är det någon som kan tipsa om en konfig inkl skärm för runt 25000kr? Jag har några ssd diskar liggandes, så den får gärna vara utan lagring!

Jag spelar mest simulatorer, typ cities skylines, hearts of iron 4 när det släpps. Men också FPS lir då och då.

Tack för eventuella svar.

Permalänk
Medlem

Läste nu att Pascal ska komma 2016. Är det värt att vänta på tror ni, om man ändå ska köpa en dator för 25k?

Permalänk
Medlem

Då blir ju frågan lite, vad ska du köra för upplösning? beroende på vilken upplösning du vill ha får ju skärmen äta en större/mindre del av priset. När du köper det tillsammans nu kan du ju också köpa en Free/G syncskärm som passar osv.
Men jag hade väntat på pascal!

Permalänk

@faithan: lika bra att vänta på pascal

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av faithan:

Läste nu att Pascal ska komma 2016. Är det värt att vänta på tror ni, om man ändå ska köpa en dator för 25k?

Det är alltid värt att vänta när det gäller datorprylar för man får garanterat mer för mindre peng om X år. Fast då är det å andra sidan aldrig dags att köpa för den utvecklingen kommer fortsätta och fortsätta. Om det nu inte är så att man verkligen vet att något nytt finns TILLGÄNGLIGT inom en snar framtid till VETTIGA priser så är vänta lite överskattat tycker jag personligen. Men det beror så klart också på hur snabbt man har råd att köpa nytt, bevisligen får man mer för pengarna om man väntar, så är det (nästan) alltid

Permalänk

Har du något grafikkort nu?
Isf kan du köpa alla delar förutom grafikkort och köpa det när dem nya släpps.

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT