Permalänk
Medlem

Angåend Interna USB

Har ett problem har byggt min tredje datorn nu och upptäcker att mina interna USB utgångar på moderkortet inte räcker till alt.

Några förslag?

Permalänk
Medlem

Externa USB-hubbar finns ju alltid.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Det du behöver är en intern USB- hubb, t.ex. denna

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Externa USB-hubbar finns ju alltid.

Det är dom interna USB jag behöver fler av T.e.x Till Hue+

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeraton:

Hittar ej nån som säljer denna såg den förut verkar ha utgått har du nåt tips på någon annan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem

Hur mycket har du anslutit internt ? kan du inte använda en extern hub så kan du också kolla efter pcie usbkontrollerkort.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Hur mycket har du anslutit internt ? kan du inte använda en extern hub så kan du också kolla efter pcie usbkontrollerkort.

Har bara 2, 2.0 Uttag på moderkortet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Mouldy:

Har bara 2, 2.0 Uttag på moderkortet

Skickades från m.sweclockers.com

Då är nog ett kontrollerkort ett utmärkt val eftersom du då kan få usb 3, skillnaden är stor om du ansluter extern lagring.

Förresten vad har du för moderkort om det bara har usb 2 ? Funderat på att byta ut det mot ett begagnat kort med usb 3 och fler anslutningar ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Då är nog ett kontrollerkort ett utmärkt val eftersom du då kan få usb 3, skillnaden är stor om du ansluter extern lagring.

Förresten vad har du för moderkort om det bara har usb 2 ? Funderat på att byta ut det mot ett begagnat kort med usb 3 och fler anslutningar ?

Nej Är ett asus maximus Extreme har 2 Interna 2.0 och 2 interna 3.0

Skickades från m.sweclockers.com