Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Förslag till marknad

Hej!
Ganska ny här på forumet och har börjat handla lite på marknaden, och det är en sak som verkar kunna förbättras vad det gäller säkerhet på marknaden och att kunna undvika att bli lurad, som jag tänker på efter att jag själv verkar ha blivit lurad.

Jag har läst några trådar om ett feedback-system och har förstått att det skulle vara svårt att genomföra, men tror det finns andra lösningar där. Det jag tänker är hur forumtrådar kopplade till annonser används/kan användas. Just nu finns dessa trådar bara till vissa annonser, vilket jag tycker är dumt. Dessa trådar bör finnas per automatik till alla annonser, så att bedragare inte fortsatt kan lägga upp fler annonser efter att ha lurat användare på pengar i sina tidigare annonser utan att detta uppmärksammas. I mitt fall då till exempel, då en användare verkar har lurat mig på en vara (eller så är alla dennes ursäkter legitima, men oavsett) så har hen efter detta lagt upp ännu en annons där den "säljer" ännu mer, och jag har inga medel eller makt att på något sätt förvarna andra, utöver att skriva i marknads-referenstråden, som lätt kan missas.

Ärliga säljare skulle inte drabbas negativt, och de som har lite sämre avsikt skulle kanske avhållas från att försöka lura fler om man vet att ens tidigare kunder tydligt kan skriva kopplat till annonsen att det defenitivt finns risker att köpa från Xx.

Finns säkert bättre sätt, bara en tanke