Konsoler, spel och filmrelaterade frågor

Permalänk
Medlem

Ni skrev att http://www.webhallen.com/se-sv/spel/nintendo_wii_u/229000-ami... hade release igår, men inget finns i lager.
Alla andra butiker har 11/12 som releasedatum, är det då ni får in den i lager?

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MaxieTheHatter:

Ni skrev att http://www.webhallen.com/se-sv/spel/nintendo_wii_u/229000-ami... hade release igår, men inget finns i lager.
Alla andra butiker har 11/12 som releasedatum, är det då ni får in den i lager?

ja det är då vi förväntar oss att få in dem!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

SD-kortet saknas på nyinköpt DS3XL

Passade på att handla Nintendo DS3XL super smash idag på ert kalender-erbjudande men SD-kortet och spelet saknas i förpackningen Hämtade nyss ut beställningen på er butik i Upplands-väsby. Utan SD-kortet och spelet är det ju inget vidare pris på den.

Känns som om jag fått en retur dvs begagnad

Edit: hittade sd-kortet bland manualerna och efter att uppdaterat DS3'n funkar det nu. Orkar inte reklamera i butiken så..

Permalänk
Medlem

Hejsan,

frågan har säkert stälts tidigare men hittade inte det i dom 5 senaste sidorna då jag snabbt scrollade igenom dom.
Vid beställning av Grafikkort + spel. Går spelets CD-key att skriva in i Steam eller går det genom en annan tjänst? Spelet i frågan är Rainbow six: siege.

Tack för svaret,
Jimmy

EDIT: Hittade via Geforce hemsida att det är en Uplay kod.. alltså kommer spelet ändast kunna köras som ett non-steam spel.

Fått svar på annat håll
Permalänk
Medlem

shywall alla ubisoft eller ea spel körs på sina egna klienter och inte på steam tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

shywall alla ubisoft eller ea spel körs på sina egna klienter och inte på steam tyvärr

Yepp, läste det.. hade något minne att Geforce gav ut något spel via steam några år sedan (ifall jag minns rätt var det batman)
Tack för svaret Hazzard, blir kanske att köpa det från Tyskland trots allt.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hej!
Om jag förhandsbokar ett spel hos er till ett visst pris och priset senare skulle öka innan releasen, betalar jag då det lägre eller det högre priset?

Visa signatur

It's good to be bad

Permalänk
Medlem
Permalänk
Webhallen
Skrivet av mangorajaa:

Vi försöker hitta en distributör för produkten as we speak

Skrivet av Zabusa:

Hej!
Om jag förhandsbokar ett spel hos er till ett visst pris och priset senare skulle öka innan releasen, betalar jag då det lägre eller det högre priset?

Du betalar alltid det lägsta möjliga priset:
Har du bokat en vara och priset sänks så sänks priset även på din order.
Har du bokat en vara och priset höjs så behåller du ditt lägre pris.

Undantaget är förstås vid uppenbara felprissättningar. Tex du hinner boka en vara för 49 kr men den ska kosta 499 eller nått sånt där.

Skrivet av hultron:

Tadaaaa
http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_4/237169-pdp_...

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

löööv u

Permalänk
Entusiast

Tycker ni skött lanseringen av Rise of The Tomb Raider rätt illa. Har ännu inte mottagit mitt spel, och än finns det kanske en strimma av hopp, men med stor sannolikhet får jag det på måndag.

Är ni inte seriösa med att skicka ut spel till lanseringsdagen? Hur kommer det sig isåfall att ni skickade ut spelet igår, på lanseringsdagen? Skickar ni inte dagen innan? Finns det någon sorts garanti så man kan få pengarna tillbaka för att köpa spelet digitalt (billigare dessutom) istället om det ej skulle komma fram idag?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Tycker ni skött lanseringen av Rise of The Tomb Raider rätt illa. Har ännu inte mottagit mitt spel, och än finns det kanske en strimma av hopp, men med stor sannolikhet får jag det på måndag.

Är ni inte seriösa med att skicka ut spel till lanseringsdagen? Hur kommer det sig isåfall att ni skickade ut spelet igår, på lanseringsdagen? Skickar ni inte dagen innan? Finns det någon sorts garanti så man kan få pengarna tillbaka för att köpa spelet digitalt (billigare dessutom) istället om det ej skulle komma fram idag?

Hej, idag är lanseringsdatumet i Europa för den fysiska utgåvan av spelet. (Har förekommit något olika datum i media men som man kan se på deras artwork är det 29e som är korrekt: http://images.webhallen.com/files/ROTTR_BeautyShot_PC_AllRati...

29:e är också det datum som angivits på vår hemsida när man förbokat.

Just ditt exemplar anlände till ditt postutlämningsställe tidigt i morse (skickar kollinummer via PM)
2016-01-29 00:17 Hallsberg Sorterad av Posten. Varubrev delas normalt ut i postlåda av brevbärare. Hämtas annars efter avisering hos ombud.

Vill du ångra köpet så kan du absolut göra det förstås inom 14 dagar.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Hej, idag är lanseringsdatumet i Europa för den fysiska utgåvan av spelet. (Har förekommit något olika datum i media men som man kan se på deras artwork är det 29e som är korrekt: http://images.webhallen.com/files/ROTTR_BeautyShot_PC_AllRati...

29:e är också det datum som angivits på vår hemsida när man förbokat.

Just ditt exemplar anlände till ditt postutlämningsställe tidigt i morse (skickar kollinummer via PM)
2016-01-29 00:17 Hallsberg Sorterad av Posten. Varubrev delas normalt ut i postlåda av brevbärare. Hämtas annars efter avisering hos ombud.

Vill du ångra köpet så kan du absolut göra det förstås inom 14 dagar.

Tack för svar! Drygt av utgivaren då, eftersom att det gick att spela på Steam i Sverige igår 18:00. Har inte fått något spel än, och posten verkar ha skickat det helt fel, då den där terminalen är mer än en timme bort, och det finns en stor precis i närheten. Inte ert fel, så klart, och de borde ändå ha lyckats få hit spelet idag utan problem.

Verkar tyvärr bli ångerrätten om jag ska kunna spel i helgen.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Stötte på denna http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/225513-world_of_warcra...

Vad innebär det att produkten finns i lager?
Är det samma pre-purchase som Blizzard själva erbjuder via sin egen shop?

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MaxieTheHatter:

Stötte på denna http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/225513-world_of_warcra...

Vad innebär det att produkten finns i lager?
Är det samma pre-purchase som Blizzard själva erbjuder via sin egen shop?

Det är en låda med en kod i. Vad jag vet är det precis samma innehåll som det blizzard själva säljer digitalt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Hedersmedlem

Snabb fråga om Playstation VR. Jag beställde redan i början av december när ni la upp den i förväg och då hade satt ett pris på 8990 (jag vet det bara var ett temp pris). Nu såg jag att den satts till 4790 Kr men kollar jag i min bokningslista står det fortfarande 8990 Kr. Är det bara ert system som inte uppdaterar priserna på förbokningar i beställningslistan? För jag antar att när den dyker upp så behöver jag inte betala det priset :).

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MaxieTheHatter:

Stötte på denna http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/225513-world_of_warcra...

Vad innebär det att produkten finns i lager?
Är det samma pre-purchase som Blizzard själva erbjuder via sin egen shop?

Det var exakt samma pre-purchase som den digitala både när det gällde MoP och WoD när jag själv beställde från Webhallen. Så jag skulle nog tro att det är exakt samma sak. DU får en kartong med en kod i som du lägger in på Battle.net. Då får du en instant lvl 100 och spelet sekunden det släpps.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Björn Endre:

Snabb fråga om Playstation VR. Jag beställde redan i början av december när ni la upp den i förväg och då hade satt ett pris på 8990 (jag vet det bara var ett temp pris). Nu såg jag att den satts till 4790 Kr men kollar jag i min bokningslista står det fortfarande 8990 Kr. Är det bara ert system som inte uppdaterar priserna på förbokningar i beställningslistan? För jag antar att när den dyker upp så behöver jag inte betala det priset :).

Just nu är 4790 bara ett preliminärt pris så vi ändrar inga ordrar ännu. Så fort vi vet vad det svenska priser blir mer exakt så kommer vi att uppdatera alla befintliga ordrar.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Hej @Webhallen
Ser att ni tar in Nyko Data Bank . Den jag frågade om förut (Y) Men nu till frågan vet du vilken modell ni tar in. Det finns nämligen två stycken. Är det original cartridge eller universal cartridge?

Permalänk
Entusiast

Kommer ni att sälja Hearts of Iron IV och Stellaris?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Köpte just Stellaris (steamnyckel & preorder) men efter ordern är behandlad och aktiverad så dyker ingen Steam-nyckel upp. Blir den tillgänglig först på releasedatumet?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av AGeertsen:

Köpte just Stellaris (steamnyckel & preorder) men efter ordern är behandlad och aktiverad så dyker ingen Steam-nyckel upp. Blir den tillgänglig först på releasedatumet?

Har samma problem, och nu är det bara dagar till releasen? Kommer man ha en nyckel så man kan förladda?

Ping @Webhallen

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Har samma problem, och nu är det bara dagar till releasen? Kommer man ha en nyckel så man kan förladda?

Ping @Webhallen

Hej, vi ligger på distributionsbolaget nu och försöker pressa dem på att sända ut nycklarna.
Återkommer när vi får livstecken från dem.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

När kan man förboka Crash Bandicoot?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av mangorajaa:

När kan man förboka Crash Bandicoot?

Inköparen lovade mig att lägga upp det idag men nu precis när jag skulle påminna honom såg jag honom öppna ytterdörren och smita ut, får haffa honom imorrn igen

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Permalänk
Entusiast

Hur kommer det sig att Gamestop kan sätta 3999kr för PS4 Pro medan ni kör 4490kr? Riktpriset är €399.

Riktpriset på slim är €299 vilket ni ändå är väldigt nära med 3190kr, även om typ Komplett konverterar €1 = 10kr, så alltså 2990kr.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Hur kommer det sig att Gamestop kan sätta 3999kr för PS4 Pro medan ni kör 4490kr? Riktpriset är €399.

Riktpriset på slim är €299 vilket ni ändå är väldigt nära med 3190kr, även om typ Komplett konverterar €1 = 10kr, så alltså 2990kr.

Tja,

Vi vet inte varför eller hur de kommit fram till 3999 kr det är under det svenska inköpspriset, kollar man övriga aktörer är det ingen så vitt vi vet som tar det priset.

Skulle inköpspriserna förändras (vilket vi inte har anledning att tro att de gör på ett bra tag) så kommer vi också att sänka därefter.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Webhallen:

Just nu är 4790 bara ett preliminärt pris så vi ändrar inga ordrar ännu. Så fort vi vet vad det svenska priser blir mer exakt så kommer vi att uppdatera alla befintliga ordrar.

@Webhallen: Kommer Playstation VR Bundle (Artikelnr: 242680) samtidigt som Playstation VR (Artikelnr: 216101), dvs 13/10. Eller behöver vi sätta ihop våra egna paket? Jag kanske bara fattat fel här men som jag förstår det fungerar inte hjälmen utan kameran (ingen tracking) och spelen blir väl meningslösa utan handkontrollerna.

Visa signatur

What do you want?