Ny rookie av att bygga server.

Permalänk
Medlem

Ny rookie av att bygga server.

Hej jag hoppas jag kommit till rätt plats för förfrågan om hur man sätter upp en ts server.
Tänkte ha en egen liten kanal. Men innan jag ger mig på det skulle jag behöva lite hjälp om hur man går till väga.
Om det är i fel flik så ber jag om ursäkt.
Finns det bättre alternativ en ts ? Kostar det något ? Eftersom jag har ett handikapp av att inte förstå engelska så bra så önskar jag hjälp på taven. Stort tack för den som tar sig tid till det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peppe78:

Hej jag hoppas jag kommit till rätt plats för förfrågan om hur man sätter upp en ts server.
Tänkte ha en egen liten kanal. Men innan jag ger mig på det skulle jag behöva lite hjälp om hur man går till väga.
Om det är i fel flik så ber jag om ursäkt.
Finns det bättre alternativ en ts ? Kostar det något ? Eftersom jag har ett handikapp av att inte förstå engelska så bra så önskar jag hjälp på taven. Stort tack för den som tar sig tid till det här.

Kolla på dustin efter DELL T20. En lite fin maskin som du skulle kunna börja med.

vad ska du använda maskinen till?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

Känns som att Discord skulle kunna var ett alternativ för dig.
Där slipper du ha en egen server men har en egen kanal. De är gratis och har ett bra och enkelt webGUI.

Permalänk
Medlem

Det där Discord såg ju riktigt härligt ut måste ta och prova helt klart

Visa signatur

Main:Gammalt x58 system = Mobo: Asus Rampage 3 Ex. CPU: Xeon 5660 2.6@4.4ghz GPU: Asus 290x Matrix Platinum, 1 ssd 120gb 2st wd blue 1tb 1st wd green 1tb 1st backup+ usb3 1tb. Corsair HX 650w. Fractal design R4, 24gb DDr3 1600mhz. Creative sb Z, Marshall major v,2. Phillips brilliance 29". Steambox + controller + 3 xbox 360kontroller. Netgear wndr4200 router. Noname mekaniskt tb + R.A.T 5 mus
Laptop Asus i3 2350 4gb ram o msi i5 450m 8gb 5870m, macbook 13,3 c2d 2,4ghz 4gb