Tesoro avtäcker tangentbordet Gram med mekaniska brytare i lågprofil

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasseb64:

Nä inte om man är ute i skogen hela dagarna och hugger ved...

The Lumberjack Song - Monty Python's Flying Circus
https://youtu.be/QgaRd4d8hOY?t=73

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gr8t:

Då verkar vi ha uppfattat det hela helt olika, men kolla upp hur många "mainstream" tangentbord som säljs på t.ex inet som är TKL med belysning?

Jag skulle gärna köpa ett tangentbord från någon av dem stora då jag varken har tid eller intresse att beställa byggsatser från diverse sajter, bara ett enkelt TKL med belysning med fina cherry-brytare, det behöver inte ha RGB.
Om du hittar eller vet av ett sådant så säg till, jag kan då inte hitta något..

I min värld finns Inet någonstans långt ute i periferin i skuggan av en massa andra butiker. Oavsett, efter en närmare koll får jag medge att det inte finns så många TKL som jag fått känsla av. Prisjakt listar 12 bakgrundsbelysta TKL med Cherry MX, 91 fullstora. Men många av de fullstora är klumpiga fula som stryk stylade för att tilltala kids eller något, ja jag vet inte riktigt hur designern tänkt, så dessa räknar jag inte till denna typen av tangentbord. Men slutsats, du har rätt.

Visa signatur

[ Kunde ej ladda signaturen, var god försök senare. ]

Permalänk
Medlem

Enligt andra website:r så ska tangentbordet komma med antingen "Röda" eller "Blå" brytare.
"Röda" lågprofilbrytare såg jag i Kailh's produktkatalog för ett par år sedan, men de klickiga är nya.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

HALLELUJA..... Ett VITT media USBsladd tangentbord!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Synd bara att det är lågprofil och ljustrams istället för svarta bokstäver (och o-dedikerade mediaknappar).

Behåller min signatur.. :C

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejsann:

HALLELUJA..... Ett VITT media USBsladd tangentbord!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Synd bara att det är lågprofil och ljustrams istället för svarta bokstäver (och o-dedikerade mediaknappar).

Behåller min signatur.. :C

Låt mig bjuda dig på en jättegod eutanasi-korv medan vi kvävs av!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

VCS 2600 + E.T. New Mexico Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av iCannot:

Låt mig bjuda dig på en jättegod eutanasi-korv medan vi kvävs av!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anade reaktion ^^, men just ett sånt tangentbord är lika ovanligt som 5bladiga klöver och förtjänar dem, paste:ar några till !!!!. ;9

GL att hitta den i sign.... GL!

Permalänk

Sjukt intressant med ett relativt avskalat tangentbord med numkey och i färgen vitt.
Vid en lägre prisklass och med kanske förre funktioner hade jag kastat mig över det.

Löstagbar kabel är dessutom mycket stor bonus.

Permalänk
Medlem

Diggar det vita!!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Skrivet av Timmy Fox:

> Avskalad design
> Kailh
> 1400kr

För bara 700-800kr finns redan hyfsade mekaniska med äkta Cherry-switchar och när man går upp till den här prisklassen så får man RGB-modeller och även Ducky-modeller... Så varför så dyrt när de använder billiga kina-switchar????

Annars så märks det att de verkligen försöker en mer stilren design istället för det fula kantiga "gaming"-utseendet.

Nu om Cherry kunde sluta med sluss dessa exklusivitetsdeals med Corsair (som bara haft problem med att leverera i god tid) och fler seriösa switchtillverkare kunde komma fram (t.ex Gateron) med switchar som inte är exklusivt för bara ett märke...

Du missade poängen med produkten. Lågprofil.

Skickades från m.sweclockers.com