Ny speldator, sista check, 12.000 ink windows 10

Permalänk
Medlem

Ny speldator, sista check, 12.000 ink windows 10

Halloj gamla trogna sweclockers!

Äntligen dags att köpa ny gamingburk igen, numera har man flickvän så är tyvärr tvungen att välja ett vitt chassi för inredningens skull!

Nedan är vad jag plockat ihop, tycker ni att det ser bra ut? Tänkte klicka beställ ikväll nämligen!

Datorn är till för spel och viss fotoredigering (Men inga speciellt tunga bilder)

Budget 12.000 (Inklusive windows, kan tänka mig att bygga ihop den själv dock)

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9363666/

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem

Du har valt en hel del last-gen grejer.
Typ chassit till att börja med, R5 är det senaste och du valde R4, 1090 för förra generationens chassi är något fruktansvärt överprisat.
Samsung är inne på sin 950-series av SSD'er, dock är det M.2, vill du ha en med SATA-anslutning rekommenderar jag att du väljer en 850-series.
Processorn är förra generationens, det påverkar inte prestandan tokmycket men det kan ju vara trevligt att sitta på senaste generationen ändå? Tänk strömsparfunktioner, lägre förbrukning för samma prestanda och dylikt.

Rent allmänt ser det ut som att du valt delar helt utan kunskap vad det är som gäller just nu. Har du till exempel koll på att det håller på att lanseras en ny generation av grafikkort i maj/juni?
Oavsett vilket borde du nog läsa på en del innan du beställer tycker jag det låter som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Du har valt en hel del last-gen grejer.
Typ chassit till att börja med, R5 är det senaste och du valde R4, 1090 för förra generationens chassi är något fruktansvärt överprisat.
Samsung är inne på sin 950-series av SSD'er, dock är det M.2, vill du ha en med SATA-anslutning rekommenderar jag att du väljer en 850-series.
Processorn är förra generationens, det påverkar inte prestandan tokmycket men det kan ju vara trevligt att sitta på senaste generationen ändå? Tänk strömsparfunktioner, lägre förbrukning för samma prestanda och dylikt.

Rent allmänt ser det ut som att du valt delar helt utan kunskap vad det är som gäller just nu. Har du till exempel koll på att det håller på att lanseras en ny generation av grafikkort i maj/juni?
Oavsett vilket borde du nog läsa på en del innan du beställer tycker jag det låter som.

Ok, tack för feedbacken, verkligen, förmodligen precis vad jag behövde höra!

Fanns en tid då jag satt 24/7 på sweclockers men är sjukt ouppdaterad numera, får helt enkelt leta igenom de befintliga trådarna och uppdatera mig. (Om det inte finns någon vänlig själ som orkar klistra in någon befintlig varkorg dvs)

Tack

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem

Nånting sånt här: Dator 11K (Prisjakt prisoptimering)

Windows exkluderat. Det är ett svart chassi i listan, så du får nog byta ut det mot ett vitt Micro ATX. Dock hade jag väntat lite med att köpa åtminstone grafikkort, eftersom både Nvidia och AMD väntas presentera nya snart.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Avstängd

@Jaevel: plocka ihop en spel dator med last gen för 12000 då

Permalänk

Även jag är intresserad av att köpa en speldator för 12 000. Istället för att starta en ny tråd tar jag rygg på TS. Med andra ord vore jag väldigt tacksam om någon kan sätta samman en varukorg. Personligen har jag verkligen ingen koll längre, utan endast ett extremt begär efter att sätta igång med att spela.

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt det såg bra ut, 4670k bygget blir billigare men inte direkt sämre, mer prestanda för pengarna.