Permalänk
Skrivet av Hybe:

inte direkt, men indirekt en kompromiss.

Gör en ren installation, i prestandasynpunkt.

Aha. Hur menar du med en "ren" installation? Ska jag ta hem en ren Windows 10-version och installera om? Jag har inget serienummer till min nuvarande windows-version. Tidigare när jag haft laptop har det alltid suttit en klisterlapp under datorn med själva numret, men det verkan Sony ha valt bort...

Hur har du gjort sedan? Använt drivrutinerna från Windows 8.1 gissar jag?

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blahblahblah:

Aha. Hur menar du med en "ren" installation? Ska jag ta hem en ren Windows 10-version och installera om? Jag har inget serienummer till min nuvarande windows-version. Tidigare när jag haft laptop har det alltid suttit en klisterlapp under datorn med själva numret, men det verkan Sony ha valt bort...

Hur har du gjort sedan? Använt drivrutinerna från Windows 8.1 gissar jag?

Tack

Precis! Installation med omformatering.

Se till att du får rätt version av Windows bara (home, pro, ...).

Nyckeln finns lagrad i MS databas online, och är kopplad till serienumret på ditt moderkort.
När du uppdaterade, konverterades din 8.1 nyckel till en win10 nyckel.

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Skrivet av Hybe:

Precis! Installation med omformatering.

Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Äntligen har jag hittat en tråd om denna dator från helvetet. Köpte den åt min mor för ett år sedan och hade genast problem med WIFI och fläktljud. Hittade inget om datorn och sony har inte serienumret inlagt i sina databaser (wtf?). Kvittot är såklart borttappat så kunde aldrig returnera datorn.

Har folk lyckts lösa sina wifi- och fläktkurve-problem?

jag sitter i skrivande stund och installerar windows 10 på den i hopp om att den ska bli mindre SÄMST PÅ ATT VARA EN FUNKTIONELL DATOR.. Hur har det gått för er?

*Edit*
Läste i en annan tråd att folk öppar datorn och byter ut sina wifikort, är det något ni testat?

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Skrivet av cosmos92:

Äntligen har jag hittat en tråd om denna dator från helvetet. Köpte den åt min mor för ett år sedan och hade genast problem med WIFI och fläktljud. Hittade inget om datorn och sony har inte serienumret inlagt i sina databaser (wtf?). Kvittot är såklart borttappat så kunde aldrig returnera datorn.

Har folk lyckts lösa sina wifi- och fläktkurve-problem?

jag sitter i skrivande stund och installerar windows 10 på den i hopp om att den ska bli mindre SÄMST PÅ ATT VARA EN FUNKTIONELL DATOR.. Hur har det gått för er?

*Edit*
Läste i en annan tråd att folk öppar datorn och byter ut sina wifikort, är det något ni testat?

Wifi-problemen försvann för mig med en av Win8.1-uppdateringarna. Det enda kvarvarande problemet nu med Win10 är att hibernate inte fungerar som det ska (när den vaknar så är det en task som tar alla CPU) och att pekplattan som är usel i sig vägrar komma ihåg att man stänger av "klick-var-som-helst-på-plattan" och andra finesser som bara förstör.

Fungerar t.o.m. ok att köra Visual Studio på den tillsammans med en extern USB-skärm, men jag MÅSTE snart köpa en större SSD...

Permalänk
Medlem

Har haft datorn i två år utan några direkta problem, uppdaterat till Win 8.1 utan problem, uppdaterade till Win10 och efter någon månads användande så började datorn blåskärma lite nu och då helt oprovocerat.
Testade att installera om allt från scratch samt ta bort alla partitioner på hårddisken och ytterligare en nyinstallation från USB utan någon förbättring.

Tillslut hittade jag en BIOS uppdatering som finns under följande länk http://esupport.sony.com/US/p/model-home.pl?mdl=SVP13213CXB&t... dock hittade jag inte BIOS uppdateringen om jag sökte på modellnumret på min dator (SVP1321C5E).
Efter att ha installerat denna BIOS uppdatering så rullar allt fint igen.

Hoppas att det kan vara till hjälp för någon med samma problem!

Permalänk
Medlem

Köpte datorn vid release och har som många andra dragits med det jävla wifi problemet. Utöver det har även fläkten låtit för jävligt och sedan har jag dessutom lyckats ordna en spricka i skärmen. I somras "tog jag tag" i helvetet. Lämna in datorn till Sony och sa att nätverkskortet var helt brutalt kasst, jämförde med min telefon som hade 10x bättre hastighet då både laptop och telefon låg ovanpå routern.

Fick efter några veckor/nån månad tillbaka laptopen med nytt nätverkskort som är bättre än det förra i alla fall + en helt ny skärm. Detta ordnade de gratis åt mig. Extremt nöjd. Dessvärre är fläkten lika förjävlig som innan. Räcker att man kör igång t.ex. Visual Studio eller en film sen blir det ett jävla liv. Och sen ska man inte ens prata om allt jävla bloatware man får på datorn...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eydam:

Köpte datorn vid release och har som många andra dragits med det jävla wifi problemet. Utöver det har även fläkten låtit för jävligt och sedan har jag dessutom lyckats ordna en spricka i skärmen. I somras "tog jag tag" i helvetet. Lämna in datorn till Sony och sa att nätverkskortet var helt brutalt kasst, jämförde med min telefon som hade 10x bättre hastighet då både laptop och telefon låg ovanpå routern.

Fick efter några veckor/nån månad tillbaka laptopen med nytt nätverkskort som är bättre än det förra i alla fall + en helt ny skärm. Detta ordnade de gratis åt mig. Extremt nöjd. Dessvärre är fläkten lika förjävlig som innan. Räcker att man kör igång t.ex. Visual Studio eller en film sen blir det ett jävla liv. Och sen ska man inte ens prata om allt jävla bloatware man får på datorn...

Jag köpte också datorn vid release, men då limmet till skärmpanelen lossnade blev det att lämna tillbaks efter två månader, inte att laga.
Man blir tyvärr glad av att nu inte ha detta problembarn till dator som dessutom var det sista från Vaio och förhoppningsvis anledningen till att de la ner divisionen.

Visa signatur

i7 8700K -GB Z370N Wifi -Vengeance LPX 16gb 3000 Mhz -1070Ti -480gb SSD -FD Celsius S24 -FD Nano S -Seasonic Focus Plus 750w Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hybe:

inte direkt, men indirekt en kompromiss.

Gör en ren installation, i prestandasynpunkt.

Det enda negativa jag upplevt med denna variant, är att jag verkligen inte kan få Sony Control Center med inställningar för fläktkurvor att fungera.
Om denna inställning gör detsamma som "energialternativen" i Windows vet jag faktiskt inte.

Vet inte om ni har löst det redan..

Men jag följde denna och Vaio control center fungerar klockrent på en ren windows 10 installtion..

Official Vaio Pro 13 Owners Lounge (SVP13 2013)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToOkie:

Jag har ett väldigt märkligt problem. När jag har strömadaptern i och spelar upp en video på t.ex. Svtplay, HBO Nordic eller valfri tjänst som använder sig av flash flimrar den högra sidan av bilden (se bildexempel).
Detta problem försvinner om jag inte har strömadaptern ansluten.
Det ska tilläggas att sidor som inte använder sig av flash, t.ex. Youtube och Viaplay fungerar alldeles utmärkt även om jag har strömadaptern ansluten.

Jag har provat att köra energisparläge, hög prestanda och balanserat. Har provat att avinstallera och installera flash igen och problemet uppstår oavsett vilken webbläsare jag provar i.

Har någon en susning om vad detta kan bero på?
Det är liksom både hårdvarurelaterat men också mjukvarurelaterat.

tseta att kolla igenom inställningarna i intel HD graphics control panel, jämför inställningar mellan när datorn är ansluten via kabel och batteri, är se till att inställningarna är likadana

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eydam:

Köpte datorn vid release och har som många andra dragits med det jävla wifi problemet. Utöver det har även fläkten låtit för jävligt och sedan har jag dessutom lyckats ordna en spricka i skärmen. I somras "tog jag tag" i helvetet. Lämna in datorn till Sony och sa att nätverkskortet var helt brutalt kasst, jämförde med min telefon som hade 10x bättre hastighet då både laptop och telefon låg ovanpå routern.

Fick efter några veckor/nån månad tillbaka laptopen med nytt nätverkskort som är bättre än det förra i alla fall + en helt ny skärm. Detta ordnade de gratis åt mig. Extremt nöjd. Dessvärre är fläkten lika förjävlig som innan. Räcker att man kör igång t.ex. Visual Studio eller en film sen blir det ett jävla liv. Och sen ska man inte ens prata om allt jävla bloatware man får på datorn...

Min SVP blev mycket bättre av en ren installation av win 10. Formaterade hela disken. Slapp all bloat så också. Nackdel är att det inte finns något att ladda ned från sonys sida för win 10. t ex control center. Iaf inte till min svp1321c5e.

Förresten angående fläkten. Någon som monterat om kylpastan på sin? Efter drygt två år kan det väl vara på plats. Min går upp i temp redan vid ganska låg belastning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Nackdel är att det inte finns något att ladda ned från sonys sida för win 10. t ex control center. Iaf inte till min svp1321c5e.

Kolla nedan länk, clean install av windows 10, samt följa länken nedan gjorde att jag kunde installera control center m.m på min..

http://forum.notebookreview.com/threads/official-vaio-pro-13-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Min SVP blev mycket bättre av en ren installation av win 10. Formaterade hela disken. Slapp all bloat så också. Nackdel är att det inte finns något att ladda ned från sonys sida för win 10. t ex control center. Iaf inte till min svp1321c5e.

Förresten angående fläkten. Någon som monterat om kylpastan på sin? Efter drygt två år kan det väl vara på plats. Min går upp i temp redan vid ganska låg belastning.

Skickades från m.sweclockers.com

Hade en Vaio EB (så inte samma serie, men en vaio iaf) och det gjorde enorm skillnad att byta kylpasta på den sisådär ett och ett halvt år efter inköp. Vet inte vad för stockpasta de kör men den hade definitivt ett bäst-före datum.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

Nån som har en uppskattning om vad man får en Sony Vaio Pro 13, i5 (4200U), 4gb ram, 128 gb SSD. Model nr. SVP 132A1CM. Även extra batteri finns.

Datorn är väl i gott skick tycker jag, dock 1 död (grön) pixel, jag ser aldrig den förutom när det är becksvart på skärmen.

Inte den i signaturen alltså, finns 2 i hemmet.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Har funderat på att sälja min också och tänkt typ 1500-1800 (utan extra batteri, med touchscreen, i övrigt samma specs)

Men det känns oetiskt. Även om man skriver i annonsen att fläkten låter som fan så känns det som att man luras. Har man inte upplevt det så kommer man knappast tro sina öron. _Ingen_ ska behöva stå ut med det jävla oljudet den här datorn gör. Trots att man satt den i silence-läget som gimpar prestandan, så att den knappt klarar av ett skit, så är ljudnivån i klass med vad som vore rimligt för en gaming-laptop som pressas rätt hårt. Vaion för dock detta oväsen utan någon belastning...

Ett av mina sämsta köp! (Bortse från ev. bortförklaringar tidigare i tråden. "äh, det är inte så farligt.." Jo, fläktljudet är sjukt.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Har funderat på att sälja min också och tänkt typ 1500-1800 (utan extra batteri, med touchscreen, i övrigt samma specs)

Men det känns oetiskt. Även om man skriver i annonsen att fläkten låter som fan så känns det som att man luras. Har man inte upplevt det så kommer man knappast tro sina öron. _Ingen_ ska behöva stå ut med det jävla oljudet den här datorn gör. Trots att man satt den i silence-läget som gimpar prestandan, så att den knappt klarar av ett skit, så är ljudnivån i klass med vad som vore rimligt för en gaming-laptop som pressas rätt hårt. Vaion för dock detta oväsen utan någon belastning...

Ett av mina sämsta köp! (Bortse från ev. bortförklaringar tidigare i tråden. "äh, det är inte så farligt.." Jo, fläktljudet är sjukt.)

Jag är villig och hålla med dig här, i efterhand önskar jag att jag hade köpt en annan laptop, min egen var dessutom högre specad och därmed ännu dyrare :/. Den lär jag dock behålla för jag behöver ibland laptopen i skolan och använder den såpass sällan att det inte är värt att köpa en ny.

Synd dock, datorn hade potential att vara riktigt trevlig.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Skrivet av Olegh:

Har funderat på att sälja min också och tänkt typ 1500-1800 (utan extra batteri, med touchscreen, i övrigt samma specs)

Men det känns oetiskt. Även om man skriver i annonsen att fläkten låter som fan så känns det som att man luras. Har man inte upplevt det så kommer man knappast tro sina öron. _Ingen_ ska behöva stå ut med det jävla oljudet den här datorn gör. Trots att man satt den i silence-läget som gimpar prestandan, så att den knappt klarar av ett skit, så är ljudnivån i klass med vad som vore rimligt för en gaming-laptop som pressas rätt hårt. Vaion för dock detta oväsen utan någon belastning...

Ett av mina sämsta köp! (Bortse från ev. bortförklaringar tidigare i tråden. "äh, det är inte så farligt.." Jo, fläktljudet är sjukt.)

Det jag gör för att hålla fläkten i schack är att sätta max CPUn på max 40% i windows. Det går inte så snabbt, men jag använder en bärbar ganska sällan och den fyller sitt syfte.

Håller med dig dock, att en fläkt som flyttar så lite luft kan låta så mycket borde gett en utmärkelse. Var öppen med det när du säljer bara så lurar du ingen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Har funderat på att sälja min också och tänkt typ 1500-1800 (utan extra batteri, med touchscreen, i övrigt samma specs)

Men det känns oetiskt. Även om man skriver i annonsen att fläkten låter som fan så känns det som att man luras. Har man inte upplevt det så kommer man knappast tro sina öron. _Ingen_ ska behöva stå ut med det jävla oljudet den här datorn gör. Trots att man satt den i silence-läget som gimpar prestandan, så att den knappt klarar av ett skit, så är ljudnivån i klass med vad som vore rimligt för en gaming-laptop som pressas rätt hårt. Vaion för dock detta oväsen utan någon belastning...

Ett av mina sämsta köp! (Bortse från ev. bortförklaringar tidigare i tråden. "äh, det är inte så farligt.." Jo, fläktljudet är sjukt.)

va!? tycker du det är rimligt att sälja en 2 år gammal dator som kostade runt 10k som ny för 1500-1800kr, och sen dessutom känna att det är oetiskt för att du lurar köparen?

jag skulle säga att den är värd ungefär 3000-4000 idag, och då är det en bra deal för köparen imo.
den här datorn (har exakt samma) är riktigt bra som arbetsdator. liten, lätt och smidig, extremt bra skärm (IPS och dessutom med touch). prestandan är väl kanske inte den bästa, men helt klart värt mycket mer än 1500-1800kr.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

va!? tycker du det är rimligt att sälja en 2 år gammal dator som kostade runt 10k som ny för 1500-1800kr, och sen dessutom känna att det är oetiskt för att du lurar köparen?

jag skulle säga att den är värd ungefär 3000-4000 idag, och då är det en bra deal för köparen imo.
den här datorn (har exakt samma) är riktigt bra som arbetsdator. liten, lätt och smidig, extremt bra skärm (IPS och dessutom med touch). prestandan är väl kanske inte den bästa, men helt klart värt mycket mer än 1500-1800kr.

Jag gav 5k, vilket förvisso var ett bra pris om man struntar i fläktljudet. Det som det faller på är ju att prestandan inte ens är i 4200U-klass eftersom man måste begränsa CPU:n till typ 800 MHz. Visst, skärmen är bra, tangentbordet är bra och den är liten och nätt. De två förstnämnda är väl svårt att hitta om man köper en ny billig dator, plus att man får kompromissa med storleken. Men prestandan kan garanterat matchas av en ny för 3k eller ännu mindre. Och då är den ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Jag gav 5k, vilket förvisso var ett bra pris om man struntar i fläktljudet. Det som det faller på är ju att prestandan inte ens är i 4200U-klass eftersom man måste begränsa CPU:n till typ 800 MHz. Visst, skärmen är bra, tangentbordet är bra och den är liten och nätt. De två förstnämnda är väl svårt att hitta om man köper en ny billig dator, plus att man får kompromissa med storleken. Men prestandan kan garanterat matchas av en ny för 3k eller ännu mindre. Och då är den ny.

Precis som du säger, måste man väga in datorns storleksformat i priset. Jag har dock väldigt svårt att tro du får en ny dator med i5a, SSD och skärm i klass med denna för 3000 kr även om du bortser från formatet.

Begränsa datorn till 800 mhz är då inget jag gjort, eller känner att jag behöver göra. Det är bara under videouppspelning jag upplever att flälken går upp i varv, annars är den tyst.

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:
Skrivet av Hybe:

Känns skönt att några iaf värderar datorn högre, under 2k var helt klart mindre än jag hoppats på. Det som stör mig på datorn är när fläkten maxar ur, vilket den inte alltid gör och att touchpaden fungerar sådär när datorn inte står på en plan yta. Jag har inte upplevt någon av dom som slöa egentligen och då är min stationära som jag sitter mest vid mycket rapp.

Kvalitén mellan dessa datorer verkar dock ha en del variation.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

@Sweede:

Ja, den är ju väldigt långt ifrån en "full pott" så att säga. Men å andra sidan tycker jag det återspeglades i priset.

Pekplattan är skitkass på min med. Använder mus istället.

Har haft min i snart 3 år, och har väl varit nöjd överlag. Men det beror nog mycket på hur jag använt datorn, dvs. till enklare sysslor.

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Skrivet av Olegh:

Jag gav 5k, vilket förvisso var ett bra pris om man struntar i fläktljudet. Det som det faller på är ju att prestandan inte ens är i 4200U-klass eftersom man måste begränsa CPU:n till typ 800 MHz. Visst, skärmen är bra, tangentbordet är bra och den är liten och nätt. De två förstnämnda är väl svårt att hitta om man köper en ny billig dator, plus att man får kompromissa med storleken. Men prestandan kan garanterat matchas av en ny för 3k eller ännu mindre. Och då är den ny.

Elgiganten sålde ut dessa för halva nypriset via kampanj. Min kommer därifrån oxå. Men det påverkar inte tänkt försäljningspris. Den låg på 10-12 papp beroende på tillbehören/utbyggnaden. Din dator är värd runt 3500 - 4000 kr.
Vill du enbart ha 1500 för din så skicka pm så kanske jag kan sälja den åt dig. Eller, du behöver inte skicka pm för den försvinner på en kafferast och du lägger ut den på Blocket för det priset.

Jag har inte samma problem med fläkten som alla skriver här, men det beror på att jag ställt in datorn korrekt. Låg prestanda alltså, men jag surfar ju bara med den. Seg ja visst, men å andra sidan så får jag ut maximalt 25 timmars batteritid (surf) med dubbla batterier.

Permalänk
Medlem

Ptja, jag kanske är överdrivet negativ. Jag tror inte att det är fel på min dator/fläkt, men helt säker kan jag ju inte vara. Har man alltid haft högljudda datorer så kanske man inte reagerar lika starkt på det.

Permalänk
Medlem

Till er med Fläkt/värme problem, jag hade det problemet tidigare och la på ny kylpasta av 'bästa' kvalite på cpu'n och det blev hyfsat mycket bättre.

https://www.youtube.com/watch?v=Gqg7kJjE9NE

För att fixa problemet med touchpad som fastnar när man har datorn på ej hårt underlag se denna mod.

http://community.sony.com/t5/VAIO-Hardware-Networking/VAIO-Pr...

Trist att det ska vara nödvändigt på en annan fin dator, men jag har haft min sen slutet på juni 2013 och är väldigt nöjd med den fortfarande, speciellt efter man fick till en ren installation av Win 10

OFFTOPIC:

Om någon fortfarande har wifi-problem och ingen garanti kvar.
Köp ett nytt kort och varför inte ett AC så det blir lite bättre fart.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2842770

Tittade på att köpa en ny disk till min, har 256gb men att uppgradera till 512gb kändes sjukligt dyrt, så jag köpte ett stort minneskort och stoppade i datorn för extra lagring..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus:

Trist att det ska vara nödvändigt på en annan fin dator, men jag har haft min sen slutet på juni 2013 och är väldigt nöjd med den fortfarande, speciellt efter man fick till en ren installation av Win 10

Funkar en ren win10 installation rakt av eller är det fix och trix för att datorn ska funka helt? Går Fn knapparna fortfarande t.ex? Tog bort alla partioner osv som ligger från början?

Ska kolla på dom andra fixarna med, tack!

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Funkar en ren win10 installation rakt av eller är det fix och trix för att datorn ska funka helt? Går Fn knapparna fortfarande t.ex? Tog bort alla partioner osv som ligger från början?

Ska kolla på dom andra fixarna med, tack!

Ja, FN, bakgrundsbelysning, etc fungerar utan tilläggsprogram.

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Funkar en ren win10 installation rakt av eller är det fix och trix för att datorn ska funka helt? Går Fn knapparna fortfarande t.ex? Tog bort alla partioner osv som ligger från början?

Ska kolla på dom andra fixarna med, tack!

Jo allt funkar out of the box, men vill man ha sonys egna mjukvara (controll center m.m) fungerande så behöver man installera lite mer grejer, nu vet jag inte om allt enligt guiden nedan berkligen behövs, men jag har testat köra efter den och det fungerade prima.

PS. Länken innehåller även en hel del tweaks som förmodligen snabbar/ger bättre btteritid beroende på vad man är ute efter..

---
This is what you need (in this order, driver version doesn't matter but use at least the version i used, "the newer the better"):

Intel Chipset Drivers (had to use all three versions, this is caused by a bug from the Intel installation): First 10.0.27 then 10.1.1.9 then 10.1.2.9: Install
Intel Management Engine 11.0.0.1162: Driver Only
Intel HD Graphics 15.40.5.1.64.4274: Install
Intel Smart Connect Technology 5.0.10.2936: Driver Only (expect you are using this)
Intel Rapid Storage Technology 14.6.0.1029: Driver Only (read tweaks below)
Realtek HD Audio 6.0.1.7581: Install
NXP NearFieldCommunication 6.5.9.0: Install (cause of the certificate that gets installed)
Sony Firmware Extension Parser 8.0.2.5: Install (be sure to get at least this version!)
Sony Shared Library 6.2.0.07020: Install
Optional: VAIO Control Center 6.4.0.10210 then update to 6.4.5.11140

Taget från länken nedan.

http://forum.notebookreview.com/threads/official-vaio-pro-13-...

Permalänk
Medlem

Vad tror ni modellen med i5 4200u har för värde idag?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk