Hearthstone - Blizzard's Online Cardgame

Permalänk
Medlem

Fick N'zoth på mina 20 köpta packs, + 3 gratispack.
Kommer nog crafta 2 kopior av faceless shambler, tror det kortet kan bli ganska sjukt i många constructedgames.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

53 packs och endast nya Rag som legendary, 96 common card till disenchant.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

60 Packs hittills och två legendaries, Soggoth the Slitherer och Ragnaros, Lightlord. Soggoth ser inte så rolig ut, men ganska bra ändå. Motståndaren måste tradea in sina minions för att få bort den.

Permalänk
Medlem

Mötte Soggoth förut.
Frostnova & doomsayer sa 'bugger off'.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Mötte Soggoth förut.
Frostnova & doomsayer sa 'bugger off'.

Haha, det är en bra counter! Annars är det inte så mycket som tar bort den. Typ spells som targetar "random enemy minion" och Soggoth är den enda minionen.

Permalänk
Medlem

Stod 31 Maj för mig i shoppen. Jag ville förhandsboka men tänkte att esh det finns gått om tid.

Sen helt plötsligt så släpps det idag.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Av 75 packs fick ja Golden o vanlig Yogg-Saron legendary, Deathwing,Dragonlord, Nat, Thedarkfisher, ChoGall. Anomalus

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Satan vad dyrt hearthstone är. Jaja som tur är finns arena för oss gratisspelare.
Öppnade mina 15 gratispack och fick en epic

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Avstängd

Ja, för jävla dyrt @bsk!. Som tur är så måste man ju inte ha alla kort. Dom flesta legendaries är ju helt värdelösa. Alla spelas ju inte.

Hade samlat på mig 3k guld före expansionen till packs. Skulle ha haft 6k guld om jag inte hade blåst 3k på classic kort tidigare.

Håller med om arena. Bra sätt att få kort.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Köpte kort för 2000 guld, och det verkar som att wild format är meningslöst, så det går att disenchanta -mycket-. Det är min plan, men väntar nog en vecka med att börja crafta tills det börjar landa i vilka kort som är bäst..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Köpte kort för 2000 guld, och det verkar som att wild format är meningslöst, så det går att disenchanta -mycket-. Det är min plan, men väntar nog en vecka med att börja crafta tills det börjar landa i vilka kort som är bäst..

Ja, det känns verkligen som att de satsar på Standard och gör allt för att spelarna ska vara där. Wild kommer vara för de som saknar mech mage, typ

Permalänk
Medlem

Sitter på 10000 dust nu iallafall, men väntar som sagt innan jag börjar crafta. Spelar en rätt basic totem-shaman just nu, fått riiiktigt bra value ur Thing of Below hittills.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Stod 31 Maj för mig i shoppen. Jag ville förhandsboka men tänkte att esh det finns gått om tid.

Sen helt plötsligt så släpps det idag.

Ja jag blev också lurad av detta. Fick köpa kort för 2000 guld istället. Fick en legend i alla fall. Han som byter skepnad när man har honom på handen. Känns inte som han är något att ha va?

Permalänk
Medlem

@Knarra:
Spännande - jag har verkligen ingen aning. Han borde ju ha hyfsade chanser att bli till något som passar NÅN av omgångarna man har honom på handen kan tyckas. Ett av de fetare RNG-korten. Ge honom ett försök i en deck och återkom? Måste ju vara fruktansvärt kul att testa iallafall?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Evolve Shaman är grymt kul! Mycket value när alla minions på ens board blir nya, oftast bättre, minions med full health. Riktigt kul att spela, lite OP!

Permalänk
Medlem

Man tror man hittat en bra kortlek med 7 vinster i rad, sedan kommer 9 raka förluster...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Man tror man hittat en bra kortlek med 7 vinster i rad, sedan kommer 9 raka förluster...

Det är mer regel än undantag att de första matcherna med nya lekar går bra för att sedan sluta fungera helt... :/

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laccy:

Det är mer regel än undantag att de första matcherna med nya lekar går bra för att sedan sluta fungera helt... :/

Tycker jag ligger konstant mellan lvl15 och lvl12.
Förut hade jag inga problem att komma upp i lvl5...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@MoNkeY-05:
Den har inte levererat något vidare. Frustrerande att se ett riktigt bra kort komma en runda för tidigt och sedan bli något bös. Men väldigt rolig när den väl leverera något oväntat.

Permalänk
Inaktiv

Sämsta med nya expansionen är helt klart C´thun och Yogg.
C´thun för det sabbar hela spelet vid T10 då du kan bli OTK.. Ja det är sällsynt men det var Patron warriors OTK också.
Yogg kan OTK slumpmässigt, motspelare eller spelaren.. Men det tar sådan jäkla tid!

EDIT: Utöver det så gillar jag nya expansionen. För att klargöra att jag inte bara har klagomål

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Sämsta med nya expansionen är helt klart C´thun och Yogg.
C´thun för det sabbar hela spelet vid T10 då du kan bli OTK.. Ja det är sällsynt men det var Patron warriors OTK också.
Yogg kan OTK slumpmässigt, motspelare eller spelaren.. Men det tar sådan jäkla tid!

EDIT: Utöver det så gillar jag nya expansionen. För att klargöra att jag inte bara har klagomål

Kan hålla med till viss del. Dock är det kul att även nya spelare snabbt kan sätta ihop decks som ändå funkar hyffsat (C'thun-decks). Annars är det verkligen en berg att bestiga för nya som tar sig in i spelet nu. Löser man inte sånt så dör communityn ut till slut.

Det sjukaste jag mött hittills var en Murloc-Paladin med Darkshire-snubben. Murlocs är jobbiga som de är, men Murlocs med divine shield är snäppet värre

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Kan hålla med till viss del. Dock är det kul att även nya spelare snabbt kan sätta ihop decks som ändå funkar hyffsat (C'thun-decks). Annars är det verkligen en berg att bestiga för nya som tar sig in i spelet nu. Löser man inte sånt så dör communityn ut till slut.

Det sjukaste jag mött hittills var en Murloc-Paladin med Darkshire-snubben. Murlocs är jobbiga som de är, men Murlocs med divine shield är snäppet värre

Självklart måste de nya få en enkel ingång i spelet. Men inte ska det bli "Jahapp, T10, vem får C´thun först å vinner?".

Det värsta jag mött var en drulle som på T10 la Brann, 2x innervate och sen en C´thun på 22. "Stabilt"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Självklart måste de nya få en enkel ingång i spelet. Men inte ska det bli "Jahapp, T10, vem får C´thun först å vinner?".

Det värsta jag mött var en drulle som på T10 la Brann, 2x innervate och sen en C´thun på 22. "Stabilt"

Har man övertaget är det faktiskt många gånger man inte dör av C'thun. Men jag förstår vad du menar.

Känns som att Blizzard har valt att införa en del kort i spelet som ska kunna vända på steken även i det absoluta slutskedet av en match. C'thun är ett av dem och Yogg-Saron ett annat. Kan mycket väl vara så att de gått in för hårt på den linjen.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Har man övertaget är det faktiskt många gånger man inte dör av C'thun. Men jag förstår vad du menar.

Känns som att Blizzard har valt att införa en del kort i spelet som ska kunna vända på steken även i det absolut slutskedet av en match. C'thun är ett av dem och Yogg-Saron ett annat. Kan mycket väl vara så att de gått in för hårt på den linjen.

Du formulerade det så mycket bättre än mig. Ja de har tagit i lite väl mycket med att man ska kunna vända och vinna. Vad är det då för mening att ens försöka spela andra lekar än roulette old-gods

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Du formulerade det så mycket bättre än mig. Ja de har tagit i lite väl mycket med att man ska kunna vända och vinna. Vad är det då för mening att ens försöka spela andra lekar än roulette old-gods

Kommer förmodligen spelas ännu mer facehunter, warlock zoo och facepaladin än vad det redan görs. Då dödar man motståndaren eller har förlorat långt innan turn 10

Förmodligen inte riktigt den utvecklingen spelet behöver.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Stod 31 Maj för mig i shoppen. Jag ville förhandsboka men tänkte att esh det finns gått om tid.

Sen helt plötsligt så släpps det idag.

Exakt samma hände mig, var upptagen och kunde inte spela så mycket så spelade kanske något enstaka game i veckan. 31 maj i shoppen, ingen brådska, så går man in i torsdags och ser att expansionen är släppt :/

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Inaktiv

@Stoff3th3m4n: det är tyvärr det jag vart tvingad till igår. Jag satte ihop en hel del olika typer av mid och late lekar, men inget fungerade. Förlorade allt för ofta T10+ för att C'thun nästan varje gång tog tillbaka boardcontrol. Satte ihop en jäkla facehunter lek och vann runt 75% av matcherna. Förlorade mest mot Priest och Druid.
Tråkig utveckling.

Permalänk
Avstängd

Började spela HS i mitten av maj förra året och har lyckats skrapa ihop 12 legendaries och 3 adventures utan att betala en krona på den tiden. Borde gå lite snabbare att få resten av korten nu när man har en hel del av meta korten redan.

Ska nog mest samla på mig lite guld, bara för att, och spela arena framöver. Ska bli intressant att se hur arena har ändrat i och med Old Gods.

Mina nästa legendaries blir nog kanske Justicar, N'Zoth och kanske Alexstrasza.

Metan känns okej hittills. Ingen facehunter och secret paladin i alla fall. Visst, dom tvingar på sätt och vis fram aggro decks med C'Thun och N'Zoth men det är aggro decks som inte är helt sinnessjuka och som man kan vinna över. Dom stoppade in många counters till 1 health minions med nya expansionen samt att naxx och gvg är borta.

Ska ta och grinda mig upp till legend rank åtminstone en gång för att få legend card back. Får se när det blir av.

Tummen upp med nya expansionen från mig!

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Inaktiv

@chipw00t: ingen facehunter? Facehunter och zoolock äter rank rätt bra nu. Lite av motpolen till alla jäkla C'thun-lekar som alla kör med.

Permalänk
Avstängd

Jag har faktiskt inte sett en enda facehunter sen WoToG @anon246659.

Provat lite olika decks. Mest med Warlock. Reno-C'Thunlock först men sen blev det lite olika konfigurationer av zoo med dom nya korten. Provar mig fram fortfarande. Har inte netdeckat alls hittills. Mest kul att prova sig fram och att få nya idéer av folk man spelar emot.

Warrior verkar stark mot aggro nu. Paladin verkar också få till en riktigt vass aggro deck med nya korten. C'Thun och N'Zoth decks är ju också riktigt bra. Druid verkar få till det ibland med innervate.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek