Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk

Elgigantens rea var ingen vidare. Håller tummarna för CDON

Permalänk
Medlem
Skrivet av raoul_duke:

Elgigantens rea var ingen vidare. Håller tummarna för CDON

Komplett flaggade för super-weekend, eller vad det kallas, vilket brukar innebära några bra deals såhär precis efter löning

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av willeykk:

Komplett flaggade för super-weekend, eller vad det kallas, vilket brukar innebära några bra deals såhär precis efter löning

Skickades från m.sweclockers.com

Komplett har aldrig haft någon bra rea.

Permalänk
Medlem

Tycker det alltid brukar finnas bra deals där. Köpt mig en fin kaffemaskin till bra pris, dom har alltid lite ram-minnen till fint pris, ibland någon rolig surfplatta. Men ska vi snacka usla reor, Alina....=))

Permalänk
Medlem

Får nog också hålla med om att kompletts superweekend är ganska svaga...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Har nu en Dell Venue 11 restnoterad, gissar att den får emulera gamla konsolspel till slut

Permalänk
Medlem

Ni som köpt och fått hem DELL VENUE 11 PRO! Har ni ett första intryck. Kvalitet? Seg (endast 2GB ram)? Hur löser ni det med tangentbord till den. Tycker deras är lite väl dyrt. Går den att uppgradera fritt till Windows 10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Helgkampanj på Elgiganten:
http://www.elgiganten.se/cms/helgkampanj/kampanjpris-endast-i...

Väldigt bra pris på Xenoblade Chronicles X
149kr:
http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/nintendo-wii-o...

Samt Mariokart 8
249 kr:
http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/nintendo-wii-o...

Och Just Cause 3
199 kr:
http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/playstation-4-...

Köpte mig ett exemplar av xenoblade samt ett fodral till datorväska

Själv får jag bara:

Citat:

Helgkampanj
Här hittar du våra helgkampanjer. Just nu har vi ingen aktiv helgkampanj, välkommen åter vid ett senare tillfälle.

när jag följer länken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av justinbeaver:

Komplett har aldrig haft någon bra rea.

Beror väl på vad man är ute efter. Tycker att dealsen som ligger nu är vettiga, speciellt på kringutrustningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inte ett enda nätagg på SuperWeekend. Bedrövligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av justinbeaver:

Komplett har aldrig haft någon bra rea.

Jodå, ibland har de ruggiga deals där de nästan skänker bort saker.
Tex för några år sedan när jag kunde köpa ett par Logitech trådlösa tgtbord/mus combo + ett par Microsoft trådade tgtbord för typ 500:- när listpriset för hela bunten var dryga 2500:- på Prisjakt.

Då känner man sig nöjd.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bogey:

Jodå, ibland har de ruggiga deals där de nästan skänker bort saker.
Tex för några år sedan när jag kunde köpa ett par Logitech trådlösa tgtbord/mus combo + ett par Microsoft trådade tgtbord för typ 500:- när listpriset för hela bunten var dryga 2500:- på Prisjakt.

Då känner man sig nöjd.

Jodå om de vill det så kan dom ha bra priser men på sistone så har det mestadels varit skräp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Satt och velade lite över Sonys HDR-AZ1 och så tar den slut

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Satt och velade lite över Sonys HDR-AZ1 och så tar den slut

Samma här, men Elgiganten förstörde prissättningen för mig med sitt extremt låga 299 kr >.< Men men, kommer fler reor med fler nedsänkningar och förhoppningsvis/troligtvis blir denna såld för ett lågt pris än en gång igen!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Satt och velade lite över Sonys HDR-AZ1 och så tar den slut

Samma här, när jag väl hade bestämt mig så var den slut

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Inaktiv

Satt även jag och funderade på den. Blev lite fundersam på vilket pris Elgiganten sålde den innan och blev att jag funderade på den istället.

Slutade med Ratchet & Clank från CDON och Mario Kart 8 och Xenoblade Chronicles X från Elgiganten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Själv får jag bara:

Helgkampanj
Här hittar du våra helgkampanjer. Just nu har vi ingen aktiv helgkampanj, välkommen åter vid ett senare tillfälle.

när jag följer länken.

Det fick jag också när jag körde Firefox. Testade med IE istället och då fungerade länken

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dole_95:

Det fick jag också när jag körde Firefox. Testade med IE istället och då fungerade länken

För mig fungerade det bra med Firefox. Något cache-problem eller att Elgiganten hade något tillfälligt problem kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

För mig fungerade det bra med Firefox. Något cache-problem eller att Elgiganten hade något tillfälligt problem kanske.

Samma här, funkade bara i FF på Mac, varken i Chrome eller Safari.
Tack för tipset!

Besviken på CDON's hype, fanns väl kanske (?) några (?) bra grejor, men har man marknadsfört GreenFriday så hårt som dom gjort hade man ju som kund förväntat sig nått lite extra....

Jag letar främst PS4spel och det som dom rea:r ut är ju mest gammal skåpmat som varit sänkt "överallt" i omgångar sen kring black friday...

Permalänk
Medlem
Skrivet av justinbeaver:

Jodå om de vill det så kan dom ha bra priser men på sistone så har det mestadels varit skräp

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det är sant iofs, men så är det ju med det mesta på så kallade reor, eller hur?
Tänk bara på skandalerna med de större kedjorna där de höjer priset ngn vecka innan och "rear ut" detta till samma pris som innan.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Inaktiv

Ett jäkla tjattrande i tips-tråden. Folk blir helt galna när det är stora reor och glömmer bort att det finns en separat diskussionstråd.

Permalänk
Medlem

Dell venue 11 pro

Någon annan som har problem med laddare till plattan?
Fick upp ett felmeddelande när jag startade med laddare i "Alert! A 3W AC power adapter has been detected, which is less than the recommended Latitude xx 23W AC adapter originally shipped. This will increase the time to charge the battery ...."
Står att den är ansluten och laddar i Windows men batteriet laddas ur.

Verkar vara ett problem andra har stött på

http://en.community.dell.com/support-forums/mobile-devices/f/...

Visa signatur

CPU: 3570K @4.3GHz| GPU: Asus GTX 1060 6gb dual | Mobo: Asus P8P67 | RAM: Corsair Vengeance 2x4gb

Permalänk
Medlem

I hereby stand corrected. Postnord levererade den på en dag. Känns som ett mirakel, men jag kan erkänna när jag har fel.

Tyvärr blev det så att både min mor och jag gillade plattan väldigt mycket. Så hon fick den som mors dag present (1 maj) och sen så beställde jag en till mig själv.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dendrite:

Någon annan som har problem med laddare till plattan?
Fick upp ett felmeddelande när jag startade med laddare i "Alert! A 3W AC power adapter has been detected, which is less than the recommended Latitude xx 23W AC adapter originally shipped. This will increase the time to charge the battery ...."
Står att den är ansluten och laddar i Windows men batteriet laddas ur.

Verkar vara ett problem andra har stött på

http://en.community.dell.com/support-forums/mobile-devices/f/...

Hade det in Windows 8.1. Har inte sett det i 10 ännu.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dendrite:

Någon annan som har problem med laddare till plattan?
Fick upp ett felmeddelande när jag startade med laddare i "Alert! A 3W AC power adapter has been detected, which is less than the recommended Latitude xx 23W AC adapter originally shipped. This will increase the time to charge the battery ...."
Står att den är ansluten och laddar i Windows men batteriet laddas ur.

Verkar vara ett problem andra har stött på

http://en.community.dell.com/support-forums/mobile-devices/f/...

Nope, inte hitills men jag håller precis på och bli klar med installationen utav nätverk och paddans appar och kör Win 10 uppgraden nu.

@ Ares. Visst är det så, postnord är inte gamla posten precis.

@ chokladtomten. Mmmm attans ligister o huliganer är vi

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Skrivet av Icte:

Samma här, men Elgiganten förstörde prissättningen för mig med sitt extremt låga 299 kr >.< Men men, kommer fler reor med fler nedsänkningar och förhoppningsvis/troligtvis blir denna såld för ett lågt pris än en gång igen!

Håller helt med va nära och köpa den med där va riktigt många i lager när jag kunde köpa den men sket i de för elgiganten sålde den för billigt innan:P Hade den kostat 399kr hade de blivit ett köp direkt:D Fattar dock inte hur den kunde sälja slut så snabbt för 599kr men de va helt okej pris men men köper en begagnad sen för 399 kr istället:D Mvh

Permalänk
Medlem

Otippat att CDON av alla återförsäljare tar hem priset för årets bästa rea redan i april lol.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Skrivet av Dendrite:

Någon annan som har problem med laddare till plattan?
Fick upp ett felmeddelande när jag startade med laddare i "Alert! A 3W AC power adapter has been detected, which is less than the recommended Latitude xx 23W AC adapter originally shipped. This will increase the time to charge the battery ...."
Står att den är ansluten och laddar i Windows men batteriet laddas ur.

Verkar vara ett problem andra har stött på

http://en.community.dell.com/support-forums/mobile-devices/f/...

Fått hem plattan och de är rätt stor skillnad mot min iPad air måste jag säga. Nöjd än så länge ☺

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bsk!:

Otippat att CDON av alla återförsäljare tar hem priset för årets bästa rea redan i april lol.

Skickades från m.sweclockers.com

CDON rea är ett jävla skämt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Min blev också skickad ca 1 timme efter mitt förra inlägg här. Då hade de alltså ett antal sådana plattor på lager utan att ha skickat dom ( de +10 jag nämnde till fuzzymcfluffens ) om jag förstått rätt.

Länge sedan jag beställde ifrån Dustin, är de så här sega numera?

Det som sker är att lastbilen har inkommit men dom på inleverans har inte hunnit sätta "plocklappar" på sakerna ännu - vilket i princip allt som går ifrån dustin har.

Så fort dom från inlevrans har hunnit märka upp det så ska en pall köras ut på plock lagret där plockarna ska springa med sin vagn och plocka till förpackningsbordet och sen skickas.

Dustin uppdaterar sitt lagersaldo baserat på vad dom har, inte vad som är redo att plockas

Så därför kan ni få vänta lite med era plattor tills den processen är klar.

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non