Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Köp råd Moderkort/cpu/SSD

Godkväll pojkar och flickor

Då jag inte har så stor koll på datoer längre så tänkte jag kolla med er här på SweClockers

dessa komponenterna ska funka bra tillsammans med varandra utan problem?

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9377315/

nåt som jag borde ändra på ?
kan man byta ut nåt så de blir bättre för samma pris?

han har redan ramminen,chassi och nättagg

mvh Nobleman

Permalänk
Entusiast

Komponenterna fungerar utan problem tillsammans, tänk dock på att det kan vara "onödigt" med en K CPU i ett H170 moderkort. Ska du överklocka så är det Z170 som gäller för 1151 plattformen.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Är ram minnen han har ddr4?

Permalänk

hade du ju dock tagit en bräda som stödjer ddr4 för lite framåttänk

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Som det redan påpekats så är det lite onödigt att köpa en processor med K-suffix (skillnaden är att de går att överklocka om du har ett Z170 moderkort). Eftersom ditt moderkort har H170-styrkretsen kan du lika bra köpa en processor utan K-suffix. Alternativet om du vill ge dig på att överklocka din processor senare skulle vara att byta ut moderkortet mot ett med Z170 styrkrets.

Det är dock en mindre petitess, komponenterna kommer hur som att fungera fint med varandra.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Avstängd

Varför en AIO kylare för 900:- när en tornkylare eller downblower för 3-500:- kyler minst lika bra och låter mindre..

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nobleman:

Godkväll pojkar och flickor

Då jag inte har så stor koll på datoer längre så tänkte jag kolla med er här på SweClockers

dessa komponenterna ska funka bra tillsammans med varandra utan problem?

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9377315/

nåt som jag borde ändra på ?
kan man byta ut nåt så de blir bättre för samma pris?

han har redan ramminen,chassi och nättagg

mvh Nobleman

Vad ska du ha datorn till, och vad har du för delar i övrigt kan vara bra att veta för att kunna säga om det du valt fungerar och är bra val.

Är det DDR3 ram du har? I så fall ska du INTE köpa en Skylake-processor. Processorns minneskontroller kan ta skada av DDR3 RAM enligt Intel även om du köper moderkort för 1151 sockel med stöd för DDR3. Byt i så fall moderkort till ett z97 och processor till 4790K.

Är det DDR4 Ram du har? I så fall måste du byta moderkort.

Du har lagt till två olika processorkylare. Både en Pure rock luftkylare OCH en AIO vattenkylare, ta bort den ena. Var noga med att kolla så kylaren du väljer får plats i chassit du tänkt använda också.

Varför har du valt 850 PRO? Den är mycket dyrare än 850 EVO som troligtvis fungerar lika bra i de flesta situationer.

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4