Permalänk
Medlem

Jag är nog lite annorlunda då. Jag dricker kaffe för det är gott, inget jag tycker jag behöver dricka hela tiden. Dricker alltid på jobbet eller om man fikar osv. Men hemma kan jag gå utan kaffe flera dagar. Däremot så är ju första morgonkoppen riktigt god ^^

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Har gått långt över bruklig nivå sen jag fick barn i augusti. Snittar nog 6-8 koppar kaffe per arbetsdag, 2-4 på helgerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Cola, energidrycker. Föredrar dock Dr. Pepper.

27 åring och är inte mycket för kaffe. Det ska vara sockerlösning med koffein i.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Flytande. Varmt eller kallt.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

12-20 koppar kaffe per dag...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

"Coca-Cola" är för specifikt och snudd på indirekt reklam (omän sannolikt oavsiktlig). "Coladryck" eller liknande hade varit bättre, varpå jag hade markerat det istället för "Annat". Jag sörplar oftast en av konkurrenternas varianter, men kaffe blir det ofta också.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Dricker Lindvalls kaffe tricolore, blir några koppar om dagen.

Visa signatur

Seasonic Prime Ultra Titanium 1000 W | Z390 Asus Ws pro | G.skill trident Z DDR4 16x2 (32gb) CL-14-14-14-34 | M.2 Samsung 970 Pro 512 gb | Intel I9-9900k 8 cores / 16 threads | Nvidia Geforce RTX 2080 ti Asus Rog Strix Gaming OC | Asus rog 360 mm | Fractal Design r6 Gunmetal TG | Windows 10 Home 64 bit

Permalänk

@backfeed: anledningen till att jag valde coca-cola specefikt var för att jag dricker den själv väldigt mycket och bara tog den som exempel. den representerar såklart andra drycker med men ja är sugen på cola så gick av bara farten

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Avstängd

Förr i tiden när jag jobbade som säljare tryckte jag i mig 1g koffein samt 1g koffein efter lunch. Nu för tiden kan d bli uppåt 1-1,5L energi-dryck per dag ist.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Inaktiv

Kaffe även här. Oftast två koppar om dagen men helger eller lediga dagar blir det mer. Borde dricka tre gånger om dagen då jag har svårt att komma igång på morgonen.

När jag drack som mest, vid en extremt stressig period i mitt liv, så blev det säkert 12 koppar på vardagarna och 2-3 på helgen. Min kropp gillade det inte.
Får sällan (aldrig) någon koffeinkick av vanligt kaffe men espresso funkar bättre för det. Får dryga abstinensproblem om jag inte dricker någorlunda regelbundet och senaste försöket att sluta gav jag upp efter typ tre veckor. Gillar kaffe så är egentligen inget jag vill vara utan men hade varit trevligt att prova att vara utan ett tag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Snortar det på ett spegelglas med en tusenlapp.

Permalänk
Medlem

Jobbar jag så är det drygt 8 koppar svart om dagen. Jobbar jag inte dricker jag inte kaffe.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Någon kopp te då och då om jag har prov och pluggar in i kvällen.

Permalänk
Medlem

Eftersom jag sover så inkonsekvent när det kommer till kvalitet på sömnen och har gjort sedan gymnasiet så är kaffe perfekt på dagar som jag är galet trött på. Har kört testperioder på ca halvår utan kaffe bara för att se om jag märker skillnad och för min del förbättrar kaffe de dagar som jag sovit sämst på, inte markant men tillräckligt. Dagar jag fått min kvalitetssömn, så kvittar det om jag dricker kaffe eller ej. Kan vara kul att ta en kopp innan man går ut med polarna.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Börjar ofta dagen med en energidryck typ redbull. Sen blir det en ca 8 muggar kolsvart kaffe under arbetsdagen(jobbar inom bygg), när man kommer hem brukar det bli en mugg snabbkaffe följt av en eller två energidrycker under kvällen.

Till helgen är det massa kaffe och cola alternativt kaffekask och redbull vodka, beroende på humör

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

Hade behövt multiple choice på pollen. Kaffe blir det varje dag (inte efter 16 vardagar), men även coca cola på helger vissa perioder.

Permalänk
Medlem

Kan inte rösta men på då jag dricker allt på jobbet blir det kaffe hela dagen i princip. En ledig dag hemma är det snaskigare med ett par koppar kaffe och nån godare dryck.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Jag blir inte pigg utav koffein, så har inget beroende direkt. Jag dricker kanske en kopp kaffe om dagen för att det är gott och för att vara social, men det är ganska oregelbundet. Detta sker oftast också bara när jag är hemma, tycker det är efterblivet att ta en kaffe på ett cafe för 70 spänn, det kan jag köpa 2 paket för...

Permalänk

Kaffemaskinen på jobbet går varmt! Blir väl oftast 5-6 koppar kaffe om dagen.

Visa signatur

Apple Macbook Pro 13" Retina
iPhone 13
Retro PC: Compaq Presario 7000s, Intel P3 800Mhz, 256MB RAM, 18GB IDE HDD, Sound Blaster Audigy, ATI Radeon 9200 PRO 128MB,SONY 15" CRT, WIN98SE.

Permalänk
Medlem

allt som har koffein. olika mängder olika perioder.

ibland inget, ibland konstant drickande.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av john00133:

Hej jag har en skoluppgift där jag ska göra en undersökning och tänkte så att jag ska göra detta här på forumet.

Behövs ingen direkt diskussion utan är bara sugen efter era svar sen kan jag posta ett diagram o forumet så folk som vill se kan få se

Nu för tiden är det enbart kaffe som gäller, men när jag jobbade mycket natt på förra stället så blev det en del koffeinpiller för att palla med kvällarna. Fyra sådana och man är som nyvaken på morgonen.

Permalänk
Inaktiv

dricker 4-5 koppar kaffe . annars blir jag en diktator om jag inte får mitt kaffe

Permalänk
Avstängd

Kaffe på morgonen, och C4 PWO medel innan träningen.

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk
Medlem

Haha vissa av er är ju uppenbarligen tungt beroende av koffein.

Testa att ta en vecka off varje månad så slipper ni toleransen

Visa signatur

Anton

Permalänk
Avstängd
Skrivet av antonbj:

Haha vissa av er är ju uppenbarligen tungt beroende av koffein.

Testa att ta en vecka off varje månad så slipper ni toleransen

Exakt, jag tar kaffe och mitt PWO medel i 12 dagar sen inget på resten av månaden..annars blir man för resistent mot koffeinet och man slösar pengarna på det.

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk
Medlem

Oftast blir det en cola, men dricker någon kopp kaffe då och då istället

Permalänk
Medlem

Ingen kaffe, ingen cola, ingen energidryck.

Kan bli en hotshot på krogen de få gånger jag är ute nu för tiden, eller en rom & cola om man är ute på sjön.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Pillerform, 2-600 mg per dag beroende på vad jag gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcz:

Precis =P Går inte att få i sig förmycket kaffe

Vete F om jag håller med:

https://www.youtube.com/watch?v=YmCjMRAzCiE

Permalänk
Discokungen

Inte alls för sen jag slutade dricka kaffe så har jag aldrig haft dåliga energinivåer! Och det säger jag som snickare! Lev väl!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld