Permalänk
Medlem

Byta säkring i Snes

Hej!
Jag råkade bränna säkringen i mitt snes, så nu har jag tänkt byta den. Jag följer instruktionerna från http://www.mmmonkey.co.uk/console/nintendo/snes-fuse.htm men när jag köpte säkringar fanns inge 1.5 ampere, så jag köpte 1.6 ampere. Är det okej att stoppa i istället? De undrade även om jag skulle ha snabba eller långsamma säkringar. Jag visste inte ens att det fanns, så jag köpte snabba. Vilka ska man ha? Tacksam för svar.
Mvh
Emanuel

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

1,6 istället för 1,5 A är inget problem.
Du vet inte vad det var för typ av säkring som satt där innan? Har du en bild på den kanske?
Det enda som kan hända när du nu har en snabb är att den går i onödan. Du kommer inte att skada enheten. Mao: funkar det så kan du vara lugn.

Permalänk
Medlem

Det sitter någon fastlödd variant på 1.5A. Det är en sådan som finns i länken.Är inte så bra på det här med el. Skönt att det bara är att köra då. Då ska bara lödningen gå smärtfritt. Tur att grejer finns på jobbet, folk som kan löda likaså. Tack för hjälpen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Largoplz:

Det sitter någon fastlödd variant på 1.5A. Det är en sådan som finns i länken.Är inte så bra på det här med el. Skönt att det bara är att köra då. Då ska bara lödningen gå smärtfritt. Tur att grejer finns på jobbet, folk som kan löda likaså. Tack för hjälpen.

Skickades från m.sweclockers.com

OK. Skulle det vara så att säkringen går i tid och otid så kan du ju byta till en långsammare typ.
Eller kanske en snabb på 2 A om man har det liggande.

Permalänk
Rekordmedlem

Här har du 1,5A säkringar för lödmontage.
https://www.conrad.se/Picofuse,-subminiatyrs%e4kring-ESKA-823...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.